Zapowiedziano samodzielny dodatek do Total War: Rome 2

Nitek dnia 2 grudnia, 2013 o 15:25    12 

Preorderek komuś?

Dodatek nazywać się będzie Caesar i Gaul czyli zapewne Cezar i Gal. Lub Wirujący Seks.Dodaje nową mapę kampanii i kampanię oczywiście też. Niestety nic nie wiadomo o specjalnej osadzie otoczonej czterema warowniami rzymskimi. Jako, że tekstu o dodatku jest metr, zapraszam po więcej szczegółów TUTAJ – choć poniżej ładna, polska wersja tych wszystkich nowości.

Czy ktoś może powiedzieć czy i jak gra działa tyle czasu od premiery?

TWRII_CIG_Campaign_Caesar_in_gaul V2_1385564964

Informacja prasowa

Cezar w Galii to osobny pakiet kampanii do Total War: ROME II, przedstawiający wojnę Juliusza Cezara przeciwko plemionom galijskim. Gracz może wybrać jedną spośród czterech grywalnych frakcji w tym konflikcie: galijskich Arwernów, germańskich Swebów, belgijskich Nerwiów i Rzym. Kampania inspirowana jest dziełem Commentarii de bello Gallico autorstwa Cezara (Pamiętniki “O wojnie galijskiej”). Cezar w Galii zawiera mniejszy wycinek czasowy i geograficzny, niż Rome II (58-51 r. p.n.e.), a mapa kampanii jest rozszerzoną i bardziej szczegółową wizją Galii i południowego wybrzeża Brytanii. W porównaniu z mapą Galii znaną z ROME II, ta z pakietu Cezar w Galii zawiera więcej regionów i  prowincji, więcej frakcji (grywalnych i nie grywalnych) oraz wielu znanych generałów i mężów stanu, znanych z historii, których gracz będzie mógł wykorzystać lub pokonać, w zależności od wybranej
frakcji.
Wojna ta przyniosła Cezarowi wiele zysków i chwały, a co za tym idzie dała mu ogromną popularność wśród rzymskiego ludu. Niezadowoleni byli tylko senatorowie, którzy zauważali, że Cezar całą władzę skupiał w swoich rękach, co ostatecznie doprowadziło do koronowania go na Dyktator. Cezar w Galii odbiega od standardowej rozgrywki ROME II na wiele sposobów:

Nowa mapa kampanii:

Mapa kampanii w pakiecie Cezar w Galii to rozszerzona, bardziej szczegółowa wizja Galii – gracze mogą korzystać z 18 prowincji, pełnych zasobów, nowych osad i nowych stolic prowincji.

TWRII_CIG_Campaign_Alesia_1385564962

Większy nacisk na postacie:
Wiele frakcji korzysta z usług wielkich generałów i mężów stanu, znanych z historii (przykładowo, Rzym ma do dyspozycji samego Gajusza Juliusza Cezara, Marka Antoniusza oraz innych). Każda z czterech grywalnych frakcji ma też przywódcę, który jest awatarem gracza w trakcie kampanii.
24 kolejki rocznie:
Jako, że akcja Cezara w Galii toczy się w znacznie krótszym okresie (58-51 r. p.n.e.), niż potężna kampania z ROME II, każda kolejka to teraz dwa tygodnie, a nie rok. Oznacza to powrót systemu pór roku. Ich wpływ na rozgrywkę nie zawsze jest przewidywalny i może różnić się, w zależności od prowincji. Przykładowo, późna jesień może przynieść dobre zbiory, a długie, suche lato może niekorzystnie wpłynąć na produkcję żywności.

TWRII_CIG_battle_rome_vs_Arverni_1385564960

Ścisła, skoncentrowana kampania dla wielu osób:
Generałowie, szukający bardziej dynamicznej kampanii w trybie dla wielu osób, znajdą w Cezarze w Galii wiele interesujących opcji. Ze względu na zasięg geograficzny i 48 frakcji przeciwnika, kampanie dla 2 graczy w trybie rywalizacji i współpracy są bardziej emocjonujące, skoncentrowane i trwają krócej, niż pełna kampania.

Nowa mechanika wyzwań w trakcie gry:
W trakcie rozgrywki, w kolejnych turach, gracze napotkają nowe wyzwania, zastępujące wojny
domowe w ROME II. Grając plemieniem galijskim, poczujesz potężną pięść Rzymu, wysyłającego swoje siły interwencyjne, a grając Rzymem, będziesz musiał uporać się z plemionami galijskimi, wzniecającymi bunty i zawiązującymi sojusze przeciw tobie.

Nowa bitwa historyczna:
Cezar w Galii zawiera Bitwę pod Alezją jako grywalną bitwę historyczną. Bitwa ta była punktem zwrotnym w wojnie Cezara z Galami, a w jej wyniku Wercyngetoryks został pojmany, przewieziony do Rzymu i stracony.
Z perspektywy Cezara, w Bitwie pod Alezją, gracz musi utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy
Wercyngetoryksa. Bitwa rozpoczyna się od rozmieszczenia wojsk rzymskich w ich własnych
umocnieniach, poza fortem na wzgórzu. Gracz musi poprowadzić Rzymian do boju, odeprzeć ataki potężnej armii odwodowej i wedrzeć się do wnętrza fortu.

TWRII_CIG_battle_Roman_charge_1385564958

Nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji Total War: ROME II:
Prócz frakcji grywalnych w nowej kampanii, Cezar w Galii dodaje też trzy nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji gry. Oto one:
• Nerwiowie (barbarzyńcy belgijscy)
Najbardziej zaciekłe i potężne plemię belgijskie – w żyłach Nerwiów płynie krew celtycka
i germańska. Ich jednostki to mieszanka kultur, co pozwala na stworzenie nowych,
unikatowych armii.
• Bojowie (barbarzyńcy galijscy)
Jedno z największych plemion galijskich, Bojowie mieszkali na terenach Galii Przedalpejskiej,
Panonii, Czech i Galii Narbońskiej. Liczność ich armii powodowała, że trzeba się było z
nimi liczyć, ale geograficzne oderwanie od innych plemion galijskich oznaczało, że byli oni
bezpośrednio narażeni na ataki ze strony zaciekłych klanów germańskich i Daków.
• Galatowie (barbarzyńcy anatolijscy)
Galowie Wschodni czyli Galatowie migrowali z Azji Mniejszej po najeździe Celtów na
Bałkany. Około 270 roku p.n.e. dotarli do Tracji, prowadzeni przez generałów Lotariosa
i Leonnoriosa. Jako Celtowie, znajdujący się głęboko na terytorium helleńskim i mający
przeciw sobie wiele wrogich frakcji, Galatowie zapewniają wiele ciekawych wyzwań i
nieoczekiwanych zwrotów sytuacji w trakcie rozgrywki.

TWRII_CIG_battle_barb_settlement_1385564957

Nowe jednostki:
Prócz standardowych jednostek, grywalne frakcje w Cezarze w Galii (oraz grywalne frakcje w głównej kampanii ROME II, dodane dzięki pakietowi Cezar w Galii) zyskują następujące nowe jednostki:

Bojowie (ROME II)
• Powiernicy miecza (piechota z mieczami)
Tam gdzie każe władca, zadajemy cios mieczem.
• Weterani z włóczniami (piechota z oszczepami)
Bitwa utwardza ścięgna i serca. Powoduje, że uszy nie słyszą krzyków tchórzostwa.
Galatowie (ROME II)
• Galaccy legioniści (piechota z mieczami)
Celtowie nauczyli Rzymian więcej, niż ci są w stanie przyznać. W drugą stronę jest podobnie.
• Galaccy jeźdźcy (kawaleria z oszczepami i mieczami)
Pokonani wrogowie wiedzą, że lepiej uciekać, niż zmierzyć się z jeźdźcami, którzy na pewno
nie darują im życia.

TWRII_CIG_battle_arverni_1385564955

Plemiona galijskie (ROME II i Cezar w Galii)
• Szermierze wybrańcy (piechota z mieczami)
Ci mężczyźni dowiedli swego męstwa i potrafią dobrze posługiwać się bronią.
• Włócznicy wybrańcy (piechota z oszczepami)
Kolczuga nie zmraża serca wojownika, ani nie gasi jego żądzy walki.
• Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)
Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika. Nerwiowie (ROME II i Cezar w Galii)
• Okrutne miecze (piechota z mieczami) Gdy już zasłużą na swoje miecze, Celtowie nie rozstają się z nimi… aż do śmierci.
• Szermierze partyzanci (piechota z mieczami, działająca w ukryciu) Ci zbrojni uderzają tam, gdzie wróg się ich absolutnie nie spodziewa.
• Potężne konie (kawaleria z oszczepami) Ciężkozbrojna, dzika jazda, budzi strach w sercach wrogów.
• Nagie włócznie (piechota z oszczepami) Po co komu ubrania, skoro mamy aż nadto odwagi?
• Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)

TWRII_CIG_battle_Alesia_walls_1385564953

Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.

Wojska pomocnicze
• Pomocniczy galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) Umiejętności łowczego można wykorzystać w służbie dla Rzymu.
• Pomocnicza szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) Konna, opancerzona pięść, zawsze przyda się armii rzymskiej.
• Pomocnicze nagie miecze (piechota z mieczami) Dzicy bogowie wojny powinni być wykorzystani, by dać Rzymowi przewagę.
• Pomocnicze krótkie miecze (piechota z mieczami) Czasem w bitwie ważniejsza jest odwaga, niż umiejętności.

TWRII_CIG_Campaign_Map_1385564968

Najemnicy
• Najemni galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) Polowanie na innych przynosi czasem ogromne zyski.
• Najemna szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) Każdy szlachcic ma swoją cenę i będzie walczył za złoto.
• Najemne nagie miecze (piechota z mieczami) Bogowie wojny błogosławią najemnikom tak długo, jak ci walczą mężnie.
• Najemne krótkie miecze (piechota z mieczami) Czasem wystarczy sprzedać swe męstwo, by zakosztować chwały.

Śmieszne miecze. Na obrazki radzę wziąć poprawkę 😉

Dodaj komentarz



12 myśli nt. „Zapowiedziano samodzielny dodatek do Total War: Rome 2

  1. Fuuq

    Nie mogę tego znieść co oni zrobili z tą grą… Rome 2 powinno Shoguna 2 po stopach całować, bo imo nie da się tych dwóch tytułów nawet porównywać. Grafika, optymalizacja, AI i (co mnie najbardziej boli) kolizja jednostek leżą i kwiczą.
    Gest Kozakiewicza dla CA, niech się wypchają tym dodatkiem.

  2. brum75 Czytelnik pierwszej klasy

    “Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur” – z dwuletniej nauki łaciny w liceum nie wyniosłem dużo ponad to zdanie z “O wojnie galijskiej” Cezara 😀
    A i to chyba bardziej z pieśni Kaczmarskiego niźli z podręcznika… Ech.

  3. Mathiuss

    To co czytam pod wiadomosciami o tej grze jest smutne, podwojnie smutne. Dlatego ze wiekszosc piszacych juz to kupila i zpalacila, wiec wydawcy i producenci maja to daleko i zamiast naprawiac co zepsute to wydaja kolejne mapki i dodatki, aby sie jeszcze bardziej nachapac. Ktos kupil i narzeka? Who cares, zreszta narzekaja pewnie jacys hejterzy.
    A tak naprawde to kupili najwieksi fani i oni najbardziej cierpia, z drugiej strony skoro zaplacili to moga sie gonic ze swoimi opiniami i narzekaniami. Szkoda ze takie mamy czasy.

  4. aryman222

    ha! biorę! wiem, że i tak nie zagram w najbliższym czasie (komp nie dźwiga optymalizacji CA), ale i tak kupię. kto wie, mogą przecież wycofać tak niedopracowany tytuł ze sprzedaży. wtedy będę wśród nielicznych, szczęśliwych posiadaczy 🙂 za kilka lat będę łoił w tę grę i śmiał się z wszystkich ostrożnickich, którzy stracili szanse na zakup tego dodatku 😛

Powrót do artykułu