Preorderek komuś?
Dodatek nazywać się będzie Caesar i Gaul czyli zapewne Cezar i Gal. Lub Wirujący Seks.Dodaje nową mapę kampanii i kampanię oczywiście też. Niestety nic nie wiadomo o specjalnej osadzie otoczonej czterema warowniami rzymskimi. Jako, że tekstu o dodatku jest metr, zapraszam po więcej szczegółów TUTAJ – choć poniżej ładna, polska wersja tych wszystkich nowości.
Czy ktoś może powiedzieć czy i jak gra działa tyle czasu od premiery?
Informacja prasowa
Cezar w Galii to osobny pakiet kampanii do Total War: ROME II, przedstawiający wojnę Juliusza Cezara przeciwko plemionom galijskim. Gracz może wybrać jedną spośród czterech grywalnych frakcji w tym konflikcie: galijskich Arwernów, germańskich Swebów, belgijskich Nerwiów i Rzym. Kampania inspirowana jest dziełem Commentarii de bello Gallico autorstwa Cezara (Pamiętniki “O wojnie galijskiej”). Cezar w Galii zawiera mniejszy wycinek czasowy i geograficzny, niż Rome II (58-51 r. p.n.e.), a mapa kampanii jest rozszerzoną i bardziej szczegółową wizją Galii i południowego wybrzeża Brytanii. W porównaniu z mapą Galii znaną z ROME II, ta z pakietu Cezar w Galii zawiera więcej regionów i prowincji, więcej frakcji (grywalnych i nie grywalnych) oraz wielu znanych generałów i mężów stanu, znanych z historii, których gracz będzie mógł wykorzystać lub pokonać, w zależności od wybranej
frakcji.
Wojna ta przyniosła Cezarowi wiele zysków i chwały, a co za tym idzie dała mu ogromną popularność wśród rzymskiego ludu. Niezadowoleni byli tylko senatorowie, którzy zauważali, że Cezar całą władzę skupiał w swoich rękach, co ostatecznie doprowadziło do koronowania go na Dyktator. Cezar w Galii odbiega od standardowej rozgrywki ROME II na wiele sposobów:
Nowa mapa kampanii:
Mapa kampanii w pakiecie Cezar w Galii to rozszerzona, bardziej szczegółowa wizja Galii – gracze mogą korzystać z 18 prowincji, pełnych zasobów, nowych osad i nowych stolic prowincji.
Większy nacisk na postacie:
Wiele frakcji korzysta z usług wielkich generałów i mężów stanu, znanych z historii (przykładowo, Rzym ma do dyspozycji samego Gajusza Juliusza Cezara, Marka Antoniusza oraz innych). Każda z czterech grywalnych frakcji ma też przywódcę, który jest awatarem gracza w trakcie kampanii.
24 kolejki rocznie:
Jako, że akcja Cezara w Galii toczy się w znacznie krótszym okresie (58-51 r. p.n.e.), niż potężna kampania z ROME II, każda kolejka to teraz dwa tygodnie, a nie rok. Oznacza to powrót systemu pór roku. Ich wpływ na rozgrywkę nie zawsze jest przewidywalny i może różnić się, w zależności od prowincji. Przykładowo, późna jesień może przynieść dobre zbiory, a długie, suche lato może niekorzystnie wpłynąć na produkcję żywności.
Ścisła, skoncentrowana kampania dla wielu osób:
Generałowie, szukający bardziej dynamicznej kampanii w trybie dla wielu osób, znajdą w Cezarze w Galii wiele interesujących opcji. Ze względu na zasięg geograficzny i 48 frakcji przeciwnika, kampanie dla 2 graczy w trybie rywalizacji i współpracy są bardziej emocjonujące, skoncentrowane i trwają krócej, niż pełna kampania.
Nowa mechanika wyzwań w trakcie gry:
W trakcie rozgrywki, w kolejnych turach, gracze napotkają nowe wyzwania, zastępujące wojny
domowe w ROME II. Grając plemieniem galijskim, poczujesz potężną pięść Rzymu, wysyłającego swoje siły interwencyjne, a grając Rzymem, będziesz musiał uporać się z plemionami galijskimi, wzniecającymi bunty i zawiązującymi sojusze przeciw tobie.
Nowa bitwa historyczna:
Cezar w Galii zawiera Bitwę pod Alezją jako grywalną bitwę historyczną. Bitwa ta była punktem zwrotnym w wojnie Cezara z Galami, a w jej wyniku Wercyngetoryks został pojmany, przewieziony do Rzymu i stracony.
Z perspektywy Cezara, w Bitwie pod Alezją, gracz musi utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy
Wercyngetoryksa. Bitwa rozpoczyna się od rozmieszczenia wojsk rzymskich w ich własnych
umocnieniach, poza fortem na wzgórzu. Gracz musi poprowadzić Rzymian do boju, odeprzeć ataki potężnej armii odwodowej i wedrzeć się do wnętrza fortu.
Nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji Total War: ROME II:
Prócz frakcji grywalnych w nowej kampanii, Cezar w Galii dodaje też trzy nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji gry. Oto one:
• Nerwiowie (barbarzyńcy belgijscy)
Najbardziej zaciekłe i potężne plemię belgijskie – w żyłach Nerwiów płynie krew celtycka
i germańska. Ich jednostki to mieszanka kultur, co pozwala na stworzenie nowych,
unikatowych armii.
• Bojowie (barbarzyńcy galijscy)
Jedno z największych plemion galijskich, Bojowie mieszkali na terenach Galii Przedalpejskiej,
Panonii, Czech i Galii Narbońskiej. Liczność ich armii powodowała, że trzeba się było z
nimi liczyć, ale geograficzne oderwanie od innych plemion galijskich oznaczało, że byli oni
bezpośrednio narażeni na ataki ze strony zaciekłych klanów germańskich i Daków.
• Galatowie (barbarzyńcy anatolijscy)
Galowie Wschodni czyli Galatowie migrowali z Azji Mniejszej po najeździe Celtów na
Bałkany. Około 270 roku p.n.e. dotarli do Tracji, prowadzeni przez generałów Lotariosa
i Leonnoriosa. Jako Celtowie, znajdujący się głęboko na terytorium helleńskim i mający
przeciw sobie wiele wrogich frakcji, Galatowie zapewniają wiele ciekawych wyzwań i
nieoczekiwanych zwrotów sytuacji w trakcie rozgrywki.
Nowe jednostki:
Prócz standardowych jednostek, grywalne frakcje w Cezarze w Galii (oraz grywalne frakcje w głównej kampanii ROME II, dodane dzięki pakietowi Cezar w Galii) zyskują następujące nowe jednostki:
Bojowie (ROME II)
• Powiernicy miecza (piechota z mieczami)
Tam gdzie każe władca, zadajemy cios mieczem.
• Weterani z włóczniami (piechota z oszczepami)
Bitwa utwardza ścięgna i serca. Powoduje, że uszy nie słyszą krzyków tchórzostwa.
Galatowie (ROME II)
• Galaccy legioniści (piechota z mieczami)
Celtowie nauczyli Rzymian więcej, niż ci są w stanie przyznać. W drugą stronę jest podobnie.
• Galaccy jeźdźcy (kawaleria z oszczepami i mieczami)
Pokonani wrogowie wiedzą, że lepiej uciekać, niż zmierzyć się z jeźdźcami, którzy na pewno
nie darują im życia.
Plemiona galijskie (ROME II i Cezar w Galii)
• Szermierze wybrańcy (piechota z mieczami)
Ci mężczyźni dowiedli swego męstwa i potrafią dobrze posługiwać się bronią.
• Włócznicy wybrańcy (piechota z oszczepami)
Kolczuga nie zmraża serca wojownika, ani nie gasi jego żądzy walki.
• Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)
Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika. Nerwiowie (ROME II i Cezar w Galii)
• Okrutne miecze (piechota z mieczami) Gdy już zasłużą na swoje miecze, Celtowie nie rozstają się z nimi… aż do śmierci.
• Szermierze partyzanci (piechota z mieczami, działająca w ukryciu) Ci zbrojni uderzają tam, gdzie wróg się ich absolutnie nie spodziewa.
• Potężne konie (kawaleria z oszczepami) Ciężkozbrojna, dzika jazda, budzi strach w sercach wrogów.
• Nagie włócznie (piechota z oszczepami) Po co komu ubrania, skoro mamy aż nadto odwagi?
• Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)
Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.
Wojska pomocnicze
• Pomocniczy galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) Umiejętności łowczego można wykorzystać w służbie dla Rzymu.
• Pomocnicza szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) Konna, opancerzona pięść, zawsze przyda się armii rzymskiej.
• Pomocnicze nagie miecze (piechota z mieczami) Dzicy bogowie wojny powinni być wykorzystani, by dać Rzymowi przewagę.
• Pomocnicze krótkie miecze (piechota z mieczami) Czasem w bitwie ważniejsza jest odwaga, niż umiejętności.
Najemnicy
• Najemni galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu) Polowanie na innych przynosi czasem ogromne zyski.
• Najemna szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami) Każdy szlachcic ma swoją cenę i będzie walczył za złoto.
• Najemne nagie miecze (piechota z mieczami) Bogowie wojny błogosławią najemnikom tak długo, jak ci walczą mężnie.
• Najemne krótkie miecze (piechota z mieczami) Czasem wystarczy sprzedać swe męstwo, by zakosztować chwały.
Śmieszne miecze. Na obrazki radzę wziąć poprawkę 😉
z tego co można wyczytać na forum total war, podstawka nadal jest średnio grywalna…
ja cały czas mam strach odpalić to u siebie 🙁
Takiego wała złożę na to preorder.
Jak ktoś przewidywał powtórkę z Empirowego Napoleona, piwo mu 😛
@MusialemToPowiedziec
Jeszcze nie, Napoleon był większą grą, to jest jednak bardziej jak Rise of the Samurai 🙂
@Eschelius
No to małe piwko 😛
Ale głupi ci Rzymianie
Nie mogę tego znieść co oni zrobili z tą grą… Rome 2 powinno Shoguna 2 po stopach całować, bo imo nie da się tych dwóch tytułów nawet porównywać. Grafika, optymalizacja, AI i (co mnie najbardziej boli) kolizja jednostek leżą i kwiczą.
Gest Kozakiewicza dla CA, niech się wypchają tym dodatkiem.
“Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur” – z dwuletniej nauki łaciny w liceum nie wyniosłem dużo ponad to zdanie z “O wojnie galijskiej” Cezara 😀
A i to chyba bardziej z pieśni Kaczmarskiego niźli z podręcznika… Ech.
To co czytam pod wiadomosciami o tej grze jest smutne, podwojnie smutne. Dlatego ze wiekszosc piszacych juz to kupila i zpalacila, wiec wydawcy i producenci maja to daleko i zamiast naprawiac co zepsute to wydaja kolejne mapki i dodatki, aby sie jeszcze bardziej nachapac. Ktos kupil i narzeka? Who cares, zreszta narzekaja pewnie jacys hejterzy.
A tak naprawde to kupili najwieksi fani i oni najbardziej cierpia, z drugiej strony skoro zaplacili to moga sie gonic ze swoimi opiniami i narzekaniami. Szkoda ze takie mamy czasy.
ha! biorę! wiem, że i tak nie zagram w najbliższym czasie (komp nie dźwiga optymalizacji CA), ale i tak kupię. kto wie, mogą przecież wycofać tak niedopracowany tytuł ze sprzedaży. wtedy będę wśród nielicznych, szczęśliwych posiadaczy 🙂 za kilka lat będę łoił w tę grę i śmiał się z wszystkich ostrożnickich, którzy stracili szanse na zakup tego dodatku 😛
@aryman222
@aryman
Podejrzewam że dodatek będzie jednocześnie patchem.
Podstawkę kupię, jak spadnie do 15 euro. I wtedy pomyślę co dalej.