XCOM 2 oficjalnie i na zwiastunie

Nitek dnia 1 czerwca, 2015 o 17:19    49 

Ostatnie plotki okazały się być słuszne.

XCOM 2 role się odwróciły i to XCOM stał się najeźdźcą. Borykają się z problemem ściśle ograniczonych surowców i przez cały czas muszą unikać zagrożenia ze strony kosmitów, dzięki swojej nowej mobilnej bazie. Gracze będą musieli połączyć siłę ognia i skryte działania, by pomóc XCOM rekrutować żołnierzy i tworzyć siatkę ruchu oporu, starając się równocześnie ujawnić złe zamiary kosmitów i uratować ludzkość. XCOM 2wprowadzi nowe rozwiązania w rozgrywce, takie jak generowane poziomy, dzięki czemu każda rozgrywka będzie unikalnym doświadczeniem dla gracza, a także dużo głębsze wsparcie dla modów.

Dodaj komentarz



49 myśli nt. „XCOM 2 oficjalnie i na zwiastunie

  1. mr_geo

    Zaraz, ja tu czegoś nie kumam.
    To w pierwszej części wygraliśmy, obcym skopaliśmy ich xenozadki, powyrywaliśmy czułki i ugotowaliśmy ektoplazmę ale teraz (w drugiej części) okazuje się że jednak przegraliśmy i że nagle musimy być partyzantami? Na dodatek ta cała zaawansowana technicznie i intergalactic spacefaring cywilizacja obcych (która najwyraźniej wygrała, chociaż przegrała?), dodatkowo wsparta zasobami jakiejś wysoko rozwiniętej technologicznie frakcji terrańskiej (waaadzy jakiejś?) nie jest w stanie nas, partyzantów namierzyć i obić, chociaż latamy im nad głowami latadłami rozmiarów PKiN a nasza “supertajna” baza jest dziurą o wielkość Zatoki Gdańskiej, zrobioną na środku pustyni i obłożoną błyszczącym, widocznym chyba nawet z orbity metalem?

    To już nawet COD miał sensowniejsze zwroty fabularne.

    1. thewhitestar

      @mr_geo

      Fabuła jest taka: napierdalasz z laserka w kosmitów. Nie wystarczy?

      A z trailera wyglądającego jakby to miał być Syndicate 2 (jak już ktoś wcześniej słusznie zauważył) można wywnioskować iż jest to bliżej nieokreślona przyszłość. A my w jedynce graliśmy w czasach współczesnych i utłukliśmy tylko

      Spoiler! Pokaż

      po latach więc wrócili silniejsi, sprawniejsi i z większą liczbą poligonów. Bo dlaczego nie?

      A jak wytłumaczą że teraz to my mamy statek matkę a kosmici nas nie widzą?… przekonamy się.

      1. mr_geo

        @thewhitestar

        >Fabuła jest taka: napierdalasz z laserka w kosmitów. Nie wystarczy?

        Nope. Jak se mam ochotę ponapierdalać bezmyślnie z laserka w kosmitów to od tego mam Lost Planet albo Halo. Względnie UT. XCOM fabułą i lore stoi (albo raczej stał – do teraz).

        >więc wrócili silniejsi, sprawniejsi i z większą liczbą poligonów. Bo dlaczego nie?

        Bo to debilne jest maksymalnie. A nisze gier debilnych wypełniają mi rozmaite symulatory rogacizny albo okładania się po twarzach gumowymi fiutami. Od marki jaką jest XCOM wymagałbym nieco większego poszanowania dla inteligencji gracza.

        1. thewhitestar

          @mr_geo

          A ja tam mam w nosie fabułę, bo nic w niej wcześniej ciekawego nie było. Dla mnie to po prostu świetna strategia turowa i jakby nagle nasi marinsi zamiemili się w gumowe fiuty i zaczęli walczyć z dildami z innej planety, ale przy zachowaniu (a raczej ulepszeniu) mechaniki to bym tylko wzruszył ramionami i prosił o jeszcze jedną turę!

    2. projan

      @mr_geo

      Wygraliśmy? Ja wygrałem 3 razy a nie wiem nawet ile razy przegrałem (ironman). Może przegraliśmy właśnie. 😉
      A serio pomiędzy wydarzeniami jest tyle czasu że mogło się wydarzyć milion rzeczy, a ty zaraz że to debilne, choć danych masz ułamek. Pliz..

      Z jednym się tylko zgodzę, że faktycznie łatwo namierzyć taki statek, ale też w sumie nie wiesz… Dziura jest jak widać tymczasowa, tylko na jedną akcję. A bazą jest statek.

      Ktoś nie dostał dzisiaj prezentu, że tak po całości jedzie?

      1. mr_geo

        @projan

        No siory wodzu, ale tłumaczenie że “upłynęło X lat i w tym czasie coś psiejsko czarodziejsko się zrobiło, przekręciło, zmieniło, wyrosły mu uszy, zęby i upiorny czosnek w ogródku który pożarł babcię Rozalię gdy szła do wygódki i dlatego teraz wszystko jest na odwrót i od czapy i w związku z tym fuck logic!” dla mnie świadczy o – oględnie mówiąc – intelektualnym niechlujstwie scenopisa. Ja rozumiem że w obecnym czasie i klimacie gracze są uważani (nie bez sporej dozy słuszności, co przyznaję z przykrością) za osobników o okresie skupienia uwagi gumowego kurczaka. I taki target trzeba zanęcać obrazkami i animacjami, a nie ścianą tekstu opisującą lore i świat gry bo takową potraktują tl;dr i grę oleją, ale po marce jaką jest XCOM spodziewałbym się więcej, jeśli nie w formie zajawki, to materiałów na stronie projektu czy cuś.
        Na razie nic z tego ni ma, a zamiast tego zaczęto w – moim zdaniem – najgorszy możliwy sposób czyli od pokazania kawałka czegoś co się kupy z dotychczasową historią nijak nie trzyma.

        1. projan

          @mr_geo

          No właśnie dochodzimy do sedna – dla ciebie głównym problemem jest to że nie nawiązali do poprzednika i generalnie nie zrobili tego tak, jakbyś zrobił to ty. Jakoś nie widzę żeby reszta z nas rozpaczała w tym temacie (no chyba że jesteśmy osobnikami o okresie skupienia uwagi gumowego kurczaka).
          Skoro czegoś nie powiedziano, to nie znaczy, że tego nie ma. To tylko przecież szybki rzut okiem, zaakcentowanie z czym będziemy mieli do czynienia. Poczekajmy na konkretne materiały to sobie pogadamy i być może przyznam ci rację ale teraz po prostu szkoda gadać.

          Jak z filmami. Na podstawie trailera ludziska oceniają jakość filmu. Ręce opadają.

          1. mr_geo

            @projan

            Wielką zaletą gikz.pl jest to że przyciąga (i zatrzymuje!) graczy(?) którzy mają okres skupienia uwagi nieporównanie większy, głębszy i dłuższy niż gumowy kurczak. I miejmy nadzieję że ten godny pochwały trend się utrzyma… 🙂

            Co do XCOM2 – chodzi właśnie o to że to czego nie pokazano to tego nie ma. Przynajmniej z punktu widzenia mojego, czyli szarego użyszkodnika. Ktoś gdzieś podjął świadomą decyzję o pokazaniu takiego a nie innego produktu, z takim a nie innym backgroundem. I ja go oceniam na podstawie tej informacji. Wybacz, nie będę się bawił w zgadywanki czy i co jeszcze się chowa po kątach, co właściwie poeta miał na myśli i jak dobrze chce mi ewentualnie zrobić w przyszłości. Pokazali co chcieli i to podlega ocenie. A ocena jest taka że fabularnie toto się żadnej logicznej – pardon – kupy nie trzyma.
            Ocena ta może ulec zmianie w terminie późniejszym. Na chwilę obecną – CO TO KURWA JEST?!
            I nie, nie zamierzam czekać z ocenami “na później”. To właśnie takie czekanie i chodzenie w kółeczko na paluszkach wokół róznych kiczy, syfów i niewybuchów z nastawieniem “no na razie nawóz, ale się nie czepiajmy to może go potem pozłocą, upudrują, polukrują i będzie pyszny tort” jest tym co wypaczyło i tragicznie zdewaluowało słuszną skądinąd idee crowd fundingu i early access.

            1. projan

              @mr_geo

              Widzę tendencję do rozszerzania tematu na całą społeczność graczy i kondycję rynku growego. Dość dalekie wnioski IMO. Chyba nie warto aż tak się podniecać i rzucać mięsem wobec takiej błahostki.
              Oczywiście można zwracać uwagę na błędy w tym co nam twórcy pokazują, a nuż to zmienią przed premierą, ale jazda po całości wobec tego czego nie pokazano? Że debile i niechluje?
              Pojedźmy po wszystkim. Możemy się np. doczepić, że katana na plecach jest przyklejona… To przynajmniej jakiś konkretny fakt. Zakrzyknijmy: co to kurwa jest!

              W sieci chyba więcej materiałów nie ma, ale jutro wywiady z twórcami.
              A, i nigdzie nie widziałem w komentarzach tego co ty napisałeś. Widocznie faktycznie gracze to jakieś jełopy.

              ED A jednak są materiały. Ten jutrzejszy wywiad to już dziś. 🙂
              “When the aliens showed up, XCOM suffered massive casualties, and governments around the world crumbled in face of popular support to surrender. Then, the Earth was quickly overrun. And so, 20 years into the future, the world is a very different place. The aliens rule Earth from giant shining megacities where all the people of Earth are flocking; that’s where they’re promised an easy life, a secure life free of disease.”

              http://uk.ign.com/articles/2015/06/02/xcom-2-welcoming-our-new-alien-overlords

              Chciałem też wcześniej napisać, że nie pokazują, bo może to nowa historia. A to że przegraliśmy to faktycznie napisałem. 🙂

              1. mr_geo

                @projan

                To czy koleś w tym cosplayu Robina z Szerłud na trailerze ma swój kosmo-majcher przylepiony do kręgosłupa gumą do żucia Turbo czy trzyma się on tam za pomocą alfa-theta-kwarko-jonoplastu w odmianie allotropowej gamma to mnie zwisa i powiewa jak burka na Etheralu 🙂 Bo to jest element nowy koncepcyjnie (walka wręcz znaczy) i tu twórcy se mogą popłynąć z pomysłami i szczęść im Darwinie. Ich zbójeckie prawo. Więc w tym wypadku odpowiedzią na okrzyk “Co to kurwa jest?!” jest kontr-okrzyk “To jest kurwa nowy pomysł, który może być całkiem niezły!”. Tylko że wymiana wzmiankowanych wrzasków, choć może być malownicza i urokliwa dotyczy zupełnie innej kwestii od tej do której się odnoszę. I która wraz z przytoczonym wywiadem zyskała jeszcze na aktualności. Bo teraz się okazuje że ta gra nie trzyma się fabularnie kupy z XCOM, bo to nie jest żaden XCOM tylko – jak słusznie zauważył kolega MTP – jego spinoff. Więc pozwalam sobie podtrzymać opinię o intelektualnym lenistwie i niechlujstwie twórców: wzięli istniejącą markę i lore, wypatroszyli z tego co ją wyróżniało, zostawili w fabule najbardziej generyczne elementy i klisze (matka Ziemia napadnięta przez perfidnych obcych kosmosu i podbita, źli obcy manipulują masami, tylko garść ostatnich sprawiedliwych Homo sapiens wiedzie heroiczny bój partyzancki itd, itp) i znaczek (bo rozpoznawalny) i chcą to sprzedać.

                Czy to się powiedzie? Zapewne tak. Czy gra będzie dobra? Tego nie wie nikt, ale (patos mode on) “stoi na ramionach olbrzymów” (patos mode off) więc ma potencjał. Czy to jest ordynarny skok na kasę? Ciężko powiedzieć, ale chyba takie określenie byłoby jakoś tam niesprawiedliwe. Czyli wszystko OK i to jest dobra praktyka? Zdecydowanie nie. Czy powinno się coś takiego twórcom wytykać? Zdecydowanie tak. Czy się to wytykanie musi się wszystkim podobać? A to mnie już zdumiewająco mało obchodzi… 😀

              2. projan

                @mr_geo

                Zła praktyka? Ja nie widzę nic złego w tym co robią i nie wiem o jakim wypatroszeniu mówisz. Chodzi ci o drugą część wobec pierwszej czy w ogóle o reboot tego co zrobił MicroProse? Czy może o drugą część wobec tej starej wersji?
                Widzę tylko że jak dotąd zrobili świetną grę i tyle.

                ED
                A co do katany. Nie wiedząc jak się trzyma, mamy się domyślić i przyklasnąć, że jest to super nowy pomysł twórców, a nie stwierdzić niechlujstwa i wyciągnąć prosty wniosek że nie chciało im się tego zrobić zgrabniej (na filmiku katana jest w pochwie). Zaś przypadku fabuły, gdzie jest 20 lat możliwości interpretacji, stwierdzić tak nie możemy. Nagle tutaj można/trzeba się bawić w niezrozumiałe niuanse. To jest dopiero fuck logic.

    1. Zwirbaum

      @borianello

      Terror from the Deep dobrze zrobiony, może być o wiele bardziej przerażający oraz co ciekawe bardziej wymagający taktycznie. (Dodam że ja tak mam/uważam) W trakcie misji lądowych w UFO (nowym,starym) instynktownie na ogół wiadomo mniej więcej czego się spodziewać po terenie, w mieście że będą zasłony i budynki itd. że sad to drzewa będą rozmieszczone mniej więcej równomiernie itd.. Za to dno morskie jest nam naturalnie obce, ciężko się domyślić czy za 5 czy 10 metrów można się spodziewać załomu, rafy czy o ja p… tentaculata.

      Terror Ships – I hate you. I hate you all.

      Boję się, czy już sobie poszli?

          1. emperorkaligula

            @Probabilistyk

            poprzednia cześć absolutnie mi się nie podobała – beznadziejna budowa bazy, kosmity strzelające przez ściany, nudne misje. do tego baaaaaaaardzo dziwnie działające %. ale tutaj miejska partyzantka + mobilna baza = coś może z tego być. oczywiście jak coś jest random generated to na początku jest spierdolone po całości i trzeba balansować…

            edit: shit, nie tu 😀

    1. Fantus

      @aihS

      Wg. danych do których się dokopałem to nie za bardzo się pierwszy XCOM sprzedał na konsole. W okolicach 0,5 miliona sztuk na każdej platformie. Na PC >3 mln, choć tutaj danych nie mam za bardzo.

      Strategia na konsoli to raczej egzotyka. Mnie nie dziwi więc ich decyzja. To tak jakby się dziwić, że Cywilizacji nie ma na PS4…

      BTW. Skoro gra ma być w dużej mierze otwarta na mody to czekam na misję w Bytomiu…

  2. Nimar

    JA się jaram! Pierwsza część to jedna z moich ulubionych gier, mam chyba z 500 godzin zrobionych i brakuje mi ze 3 achivmentów żeby mieć 100%. Jeżeli tutaj plansze będą generowane losowo to będzie hit(ponieważ to była główna bolączka jedynki). Szkoda właśnie trochę, że nie poszli w terror from the deep. JA tam biorę w dzień premiery;)

  3. Fantus

    Ostatni obrazek pozwala mi na odrobinę optymizmu. Nie wiem czy to na dole, po prawej to “punkty ruchu”, ale wygląda jakby były trzy. Samo w sobie dałoby to +50% możliwości taktycznych 🙂 Opcja ruch+strzał lub ew. ruch-ruch najbardziej mi przeszkadzała w XCOMie.
    Liczba zachowań na tym screenie też jakby odrobinę większa niż w oryginale, więc może idą w dobrym kierunku. Chciałbym jednak doczekać np. większych możliwości zmian pozycji. Chcę się położyć na dachu snajperem, a nie kucać za 10cm. murkiem! 🙂

  4. borianello

    Odnośnie fabuły: a skąd pomysł, że w pierwszej częsci Ziemianie zwyciężyli?
    Na kilka(naście) podejść w Ironmanie, ile było zwycięstw?
    Czepianie się fabuły jest akurat bezcelowe: skoro między kolejnymi częściami jest 20 lat różnicy, potrafię wymyśleć kilkanaście scenariuszy, w których ufoki jednak wygrwają.
    Najważniejszą wadą XCOMa była dla mnie otrigerowana AI, czyli kosmity “uruchamiane” w momencie podejścia w ich pobliże. Jeśli twórcy odejdą od tego schematu i dodadzą generowane mapy (co jest pewne), to tytuł gry 10-lecia mają u mnie w kieszeni…

    1. MusialemToPowiedziec

      @borianello

      “Odnośnie fabuły: a skąd pomysł, że w pierwszej częsci Ziemianie zwyciężyli?” – bo każdy scenariusz gdzie wygrywali kosmici był witany ekranem “load game”, ewentualnie (jak się Iron Meniło) “czas zacząć od nowa”.
      Ergo, część pierwsza wygraną kosmitów uznawała za niekanoniczną.

      Tak czy siak, autorzy gry już się wypowiedzieli – według Xcom 2 Xcom 1 nigdy się nie wydarzył.

      1. Geralt_Bialy_Wilk

        @projan

        Cieszy mnie to niezmiernie, bo męczy mnie budowanie taktyki ruchu połowy drużyny w oparciu o “OMG OMG, żeby mi więcej ufoków nie wyskoczyło, jak się ruszę dwie kratki dalej”.

        BTW, z racji, że czekam na dostawę nowego GPU, to mam przerwę od Sami-wiecie-czego i ogrywam wreszcie Enemy Withinn, które mam bodaj od premiery – classic+ironman+większość second windu, podejście bóg-wie-już-które xD

Powrót do artykułu