Z pomocą przychodzi steam.
A dokładniej za sprawą SteamVR Performance Test, programiku, który pobierzemy z parówki, jego waga to prawie 1,9 GB. Aplikacja przeprowadzi test i powie nam czy nasz sprzęt da sobie radę. Jeśli wystąpią problemy, zostaniemy poinformowani co w naszej konfiguracji je sprawia. Zawsze to lepsze niż suche wymagania. Tym bardziej, że przynajmniej dla mnie zagadką jest jak same wymagania odnoszą się do komfortowej gry, jeśli sam sprzęt to 70-80 % mocy obliczeniowej mojej maszyny.
“jeśli sam sprzęt to 70-80 % mocy obliczeniowej mojej maszyny.”
a co masz na pokładzie jeśli można spytać ? Jakoś nie mam ciśnienia na ściąganie testera.
@Epipodiusz
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz (4 CPUs), ~3.5GHz
Pamięć: RAM 12 GB DDR3 1333 MHz
Karta Graficzna :NVIDIA GeForce GTX 980
Płyta Główna : MSI Z97 PC Mate
10.8, muszę zrobić downgrade bo mam za mocnego pieca :/
@Probabilistyk
11.0 i co zrobić ;)p
@IRIEID
Nic innego jak kupić konsole 😛
Nie rozumiem w sumie co ten tester sprawdza i na jakiej zasadzie? Wszystkie gry pod VR będą trzepane z jednego szablonu, że można tak łatwo określić jak będą działać? 😉
@aihS
Nope. Po prostu jest trochę jak z konsolami… bardzo jasno określone przez producenta sprzętu wymagania na których powinna być osiągnięta określona ilość klatek. Jeżeli ktoś tego nie spełnia to gra będzie korbić i tyle :P.
A korbienie gry na tych wymaganiach jest niedopuszczalne bo to automatyczny pożyg… nie można więc się tłumaczyć “30 klatek bo ludzkie oko nie widzi” musi być twarde 75-90 (w zależności który VR).
@Wyspa
Pytanie ile trzeba będzie dodać do wymagań danej gry, żeby poszła na VR? Zakładając oczywiście, że nie będzie to coś od początku pod VR tworzone. Taka np. Arma czy ETS.
@Zetsubou-san
Ile trzeba dodac zalezy od gry więc dunno… ale tak czy inaczej jak gra nie jest pod VR prawdopodobieństwo pożygu wysokie… nawet jak FPSy dobre bo prawdopodobnie nie stosują wytycznych/tricków coby tego uniknąć.
@Wyspa
wytycznych/tricków coby tego uniknąć
Dobry temat na ciekawy artykuł. Czytałbym 🙂
Zdaje się że Sony VR pozamiata z ceną 500$: http://geeklyng.net/playstation-vr-price-leaked-by-czech-website-psvr-might-win-the-virtual-war/
Mam ps4, uciągnie – problem że portfel nie uciągnie zakupu 😛