Patche dla Was … głodnych … przerażonych

pan-hydraulik dnia 18 lipca, 2015 o 21:27    100 

Tak właśnie na moim koncie w GOGu pojawił się długo wyczekiwany, ociekający tłuszczem nowych ficzerów, usprawnień i bugfixów … Witcher 3 Patch 1.07. Dobrze, że jutro niedziela.

Dodaj komentarz



100 myśli nt. „Patche dla Was … głodnych … przerażonych

  1. Klucznik

    Patch pobrałem godzinę temu z konta na GOG.com. Wersja polska patcha, na polską wersje gry (czysta, niemodowana). Po instalacji gra odmawia współpracy, nie uruchamia się. Weryfikacja plików przez GOG Galaxy stwierdziła, że muszę zainstalować grę na nowo. Ze wszystkimi łatkami, dobrze ponad 33 GB. Na forum Wieśka ludzie też zgłaszają różne przygody.

    A i podobno patch na konsolach mocno pogarsza wydajność gry. Spadki nawet o 10 fps. Na necie pojawiają się porównania.

  2. wasil91

    Duży to patch, daje dużo ciekawych rzeczy. Potestowałem chwile i widać u mnie zwiększenie wydajności samej gry, oraz gry przy streamowaniu z komputera na laptop, co było miłą niespodzianką. Schowki jak dla mnie super sprawa. Gram od dnia premiery ale dopiero pare dni temu dotarlem na Skellige (zajęło mi to około 80 godzin) i nieustannie byłem przeciążony mimo że udźwig mam rzędu 160 kg czy czegoś tam. Tylko nie wiem czemu podnieśli level req dla ekwipunku ze szkoły kota, mam 21 poziom, wcześniej ulepszony set kota byl od 19 bodajże a teraz jest od 23. Inna sprawa, że nie zdjęło ze mnie ekwipunku więc dalej w nim latam mimo że nie powiniennem teoretycznie 😛

    No dobra, rozpisałem się, a miałem tylko napisać: kolejny patch a dalej nie naprawili nakładania oleju na miecze w czasie walki? Czy tylko ja zauważam ten problem? Grając w wersji PC na padzie nie można nałożyć oleju w trakcie walki i wg mnie to było zamiarem twórców, ALE grając myszka+klawiatura można zrobić drag&drop oleju na miecz i się nałoży. Dwuklikiem zaś wyskoczy napis ‘nie można tego zrobić w trakcie walki’. Nie denerwowałoby mnie to aż tak, ale oglądam też let’s playa na youtube gdzie gość gra m+k i ciągle nakłada olej w trakcie walki 😛 A dla mnie nakładanie oleju przed walką to taka pozostałość po Wiedźminie 2, gdzie trzeba było się przygotować do starcia wcześniej a nie w samym środku bitwy (co bardzo mi się podobało).

    No, żale wylane to można iść grać dalej 🙂

    1. iHS

      @wasil91

      Kurna, się zdenerwowałem. Patch zwiększył wymagania dla mieczy które nosze na plecach, myślałem sobie, git, dopóki nie zdejmę to nie ma problemu. Po czym wchodzę do chałupy gdzie mieszka Yennefer, i na wejściu Geralt sam z siebie zdejmuje miecze z pleców. Myślałem, że go teraz puszczę na Leszego z gołymi rękami, żeby się kurna nad sobą zastanowił. Dwa razy mi się dziwnie przyblokował w trakcie walki – stał jak słup soli i nie chciał uderzać, dopiero jak dostał w czerep to się ogarnął. Na plus – nareszcie oddzielili kartę ekwipunku z notatkami od olejów .

  3. WarNerd_PL

    Patch wszedł gładko.
    Z plusów: wreszcie uwolniłem gościa z klatki w pobliżu Drzewa Wisielców. Ale gadać ze mną nie chciał. Pewnie zły, naczekał się.
    Z minusów: elfie ruiny nad jeziorem w Velen nadal zaznaczone jako ?.

    Czas sprawdzić, czy zestrzelone pływająco-latające paskudztwa na Skellige nadal tak głupio unoszą się na wodzie.

  4. Redook

    przetestowalem z ciekawosci. Rzeczywiscie chyba troche wydajniej to chodzi. Alternatywne “responsywne” sterowanie tez wydaje sie zmiana na plus. Natomiast przy okazji zaobserwowalem zwieche, widzialem pulpit ale slychac bylo ze w tle gra chodzi. Moze to dobrze ze udalo mi sie skonczyc przed tym patchem…

  5. mr_geo

    Pacz wszedł jak gotowana kapusta w starą i niską babę:)
    Klawiszologia poszła się defoltować, ale to się dało naprawić w 30 sekund. Albo mnie się oczy od opilstwa popsowały, albo coś zrobili z grafiką – coś co mi się nie do konca podoba… Wypicie kota i wyjście “na powierzchnie” daje jebiący po oczach przepalonym kontrastem obraz. Do tego wiesio w cut-scenkach jakiś taki jasno oświetlony. A ustawień graficznych nie ruszałem… Chyba też ciuchy niektórych merczantów są bardziej pstre ale to się mogę mylić.
    Wiedźmiński gear wymaga teraz wyższych leveli, ale dziwnie jakoś. Miałem przed patchem 1-tier wiedzminskiego miecza z wymaganym levelem 15, bylem na 16, teraz ten sam miecz wymaga lev 17, ja nadal jestem 16 a miecz mam 🙂

  6. emperorkaligula

    przeczytałem komcie tutaj i zaczynam się bać że dopiero goty za jakiś rok będzie skończone 😛 jak już połatają jak trzeba i naprawią bugi które pacze wprowadzają to wyjdzie fabularne DLC z nowymi rzeczami do poprawki… dojrzewaj wiesławie – kiedyś przyjdzie i na ciebie pora.

    ps: oczywiście galaxy do tego czasu nie naprawią 😀

    1. Goblin_Wizard

      @emperorkaligula

      Mam tak samo. Chociaż miałem też wczoraj chwilę słabości bo pomyślałem, że ten pacz taki wielki, taki zajebisty, wszystkomający że w ogóle wow, no to może już kupię i zagram. A teraz patrzę.. i widzę… i cieszy mnie to, że inni testują za mnie i że następny moment słabości przyjdzie nie wcześniej jak przy pierwszym DLC. 😉

      1. WarNerd_PL

        @Goblin_Wizard

        Pewnie jestem olewusem albo za dużo się odurzałem podczas grania, ale od dnia premiery spędziłem z W3 sporo czasu (200 godzin?) i miałem może 3-4 zwiechy. Bugi owszem były, ale tylko jeden showstopper z DLC (świnia utknięta w moście), przeszło po reloadzie. Lekko toporne sterowanie czasem trochę wkurzało, ale przecież udawało się trafić w drzwi maksymalnie w piątej próbie. Nie sprawdzałem, czy nałożone na miecz oleje działają, przeciwników udawało się w końcu pokonać (może dzięki wierze, że działają). Co mnie trochę wkurza to to, że za “niskopoziomowe” questy (tzn. takie, do których zalecany poziom rozwoju bohatera jest niższy od poziomu, który mam obecnie) dają 5 punktów doświadczenia – no sory, to ja se moge iść do lasu parę wilków ubić i wyjdzie na to samo. Powinni dawać choćby ze 100, to by miało większy sens. Potrzebuję jeszcze 1000 żeby awansować o 1 i strach pomyśleć, ile wilków będzie musiało jeszcze umrzeć.

        1. Goblin_Wizard

          @WarNerd_PL

          ale przecież udawało się trafić w drzwi maksymalnie w piątej próbie.

          Czy Geralt aby nie był w stanie wskazującym na spożycie? 😀

          Potrzebuję jeszcze 1000 żeby awansować o 1 i strach pomyśleć, ile wilków będzie musiało jeszcze umrzeć.

          A co na to ekolodzy? Zresztą.. nieważne. Po ilości sądząc to mam wrażenie, że wg CDPR wilki rosną na drzewach. Wystarczy potrząsnąć. Mam rację? 😉

          btw dzięki za wyjaśnienia.

      1. emperorkaligula

        @WarNerd_PL

        wiem że chodzi bo leży na dysku od daaawna. ale ja lubię grać w skończone gry. szczególnie rpgi. a jak już mają bugi to lubię takie gdzie sam mogę je naprawić (modyfikacja plików, czy konsola). wiesio się w to nie wpisuje, więc czekam na skończony produkt.

        i tak nie ma dla mnei nic bardziej wkurzającego niż zabugowany quest w rpgu. nie ważne jak mały. a już szczególnie w rpgu gdzie system walki mi kompletnie nie pasuje i grał będę tylko do questów/fabuły.

      2. Goblin_Wizard

        @WarNerd_PL

        jak się zabieracie do laski to też się najpierw zastanawiacie czy aby chlamydiozy nie ma?

        A wiesz, że po ostatnich doniesieniach prasowych zacząłem się nad tym poważnie zastanawiać! Problem w tym, że trudno to sprawdzić w sposób nieinwazyjny więc cała sprawa to tylko akademickie rozważania. 😉

  7. Revant

    Po ok. godzince grania dziwię się. Dużo tutaj info i na fejsbuku, że pacz u jednych psuje, a u innych naprawia. W moim przypadku gra dostała ostrego kopa – niemal stabilne 60 klatek ze wszystkim na uber z funkcją dsr (coś ala 2240xcośtam) . Największy opad szczeny to uruchomienie wieśka w ultra w 4k w dsr, co bardziej obciąża kompa. Wcześniej – pokaz slajdów, że nawet powrót do niższej rozdziałki w trakcie gry to była katorga. Teraz – około 20 klatek z podbiciem do 30. Innymi słowy – da się grać w “cinematic experience”!111oneoneone. Ogólnie grafika się dla mnie poprawiła – np. roślinność jest bardziej szczegółowa. Całość coraz bardziej przypomina obiecywane pejzaże. Może plotki o łatce z obsługą DX12 się sprawdzą i jeszcze bardziej nas Redzi zaskoczą?

    Co do nowych rzeczy – w końcu ekwipunek jest w miarę przyjemny (książki won od olejów i eliksirów, przeczytane/nieprzeczytane), skrzyneczka bardzo poręczna (pozbyłem się w końcu zbędnego rynsztunku oczekującego na ulepszenie), a nowy system poruszania w przypadku k+m jest bardzo miodzio.

    Z błędów – łatka nie zainstalowała się automatycznie przez galaxy, trzeba było ją po pobraniu włączyć ręcznie, co i tak później skutkowało ponownym mieleniem jej przez galaxy. W samej grze zaś zero błędów oprócz pierdół takich jak podwyższenie lvl rynsztunku nie ściągnęło mi go automatycznie z pleców 😉

    Łatka mega, coraz trudniej będzię włączyć jakąś inną grę 😀

    1. Geralt_Bialy_Wilk

      @Revant

      Grałem dopiero raz po paczu, ale zainstalował się bezproblemowo, wszystko śmiga. Zresetował mi część ustawień, ale to nie problem. Większa ilość ustawień hairworksów ingame – super! Generalnie wszystko gra i buczy, tylko utopce zaczęły mi w jednej walce robić coś nowego – chodziły po pas w ziemi przy brzegu, czitery zarąbane xD

    2. aryman222

      @Revant

      jedyny bug jaki zaobserwowałem, to podczas instalowania darmowych DLC (z GOGa) . zrobiłem upgrade do 1.07, potem zacząłem pobierać nilfgardzka zbroję Wieśka, zdziwiłem, się, że zbroja waży prawie 1 gb, ale pobrałem. Odpalam grę… i mam z powrotem 1.06 🙂 Musiałem jeszcze raz upgradeować do 1.07.

      PS wydajność gry nieco wzrosła.

  8. walec

    Czy ktoś z Was znalazł ten pacz na PS4? Bo ja wczoraj wieczorem grę odpaliłem i jest niby aktualna i nie ma nic do pobrania, a ostatnia aktualizacja była w czerwcu.
    No i zgłupiałem – z tego co pamiętam to miało być równocześnie na wszystkie platformy więc nie wiem o co chodzi. Ale PS4 mam od niedawna więc może coś źle robię?

    1. aihS Webmajster

      @walec

      Na PS4 wypuszczają patche partiami afaik. Ta łatka to i tak krok w tył jeżeli chodzi o wydajność. Udało im się spierdolić grę na X1 gdzie działała bez zarzutu, teraz dropy do 20 jak na PSie. Dobrze, że wiesiek znudził mnie miesiąc temu bo byłbym zły teraz 😉

          1. aryman222

            @aihS

            ” lwią częścią gry są też walki” – what?!? granie w RPG – robisz to źle 🙂
            W W3 walka to drobny ułamek gry, 90-95% czasu spędzam na eksploracji i questowaniu. Wystarczy wybrać odpowiedni poziom trudności. Wybierze taki kozak “Crash my bones”, albo “take my soul to the Lord”, a potem się dziwi, że więcej czasu walczy niż wykonuje czynności typowo RPGowe. Na drugim poziomie trudności walka wygląda tak (od przeciwników na dużo wyższych levelach niż ja uciekam): wchodzę na pełnej k…., bawię się przewagą nad wrogiem (parowanie, znaki) i szukam efektownych finiszerów. Krótko i satysfakcjonująco. Geralt jest wiedźminem – domyślnie ma przewagę nad resztą świata. Dla mnie Wiesiek turlający się 10 minut wokół 3 nekkerów (3 razy naprawiający zbroję i miecz, łykający 6 eliksirów…) to dupa wołowa, a nie wiedźmin 🙂

            Zagraj w RPGa jak w RPGa i nie próbuj znaleźć kolejnego DS, bo z tą grą to się nie uda.

            1. aihS Webmajster

              @aryman222

              Wystarczy powiedzieć coś niekoniecznie dobrego o Wiedźminie i się człowiek dowiaduje, że nie umie grać w gry, ma zeza i krzywe nogi. Jeżeli mechanika gry nie zdaje egzaminu na wyższych poziomach trudności to albo tego poziomu być tam nie powinno albo to mechanikę należy przemyśleć. I nie, nie będę grał na niższym poziomie bo brak jakiegokolwiek wyzwania zupełnie mnie nie bawi i znudziłbym się jeszcze szybciej.

              1. emperorkaligula

                @Nitek

                taaaa hub jest cholernie dziwny bo ustawiony jest tam cap na 30 klatek nie wiedzieć czemu – do tego parę “miejsc” też spada do 30… a cała reszta 60 jak thor przykazał.

                żeby było jasne, Vranuje na K+M 🙂 dopiero 20 lvl ale fajnie jest. troche inventory/skrzynka mała (modele duże) żeby transmutować w spokoju 🙁

              2. Nitek De Kuń

                @emperorkaligula

                Nie robiłem jeszcze. Grasuje se powoli i masteruje wyzwania. Dopiero schodzę do krypty zdaje się. I na padzie, więc jest większa podjara, bo przypomina granie konsolowego Diabła, więc fapfest.
                Nie rozpędziłem się jeszcze za dużo, więc ciężko mi orzec czy poziom trzymać będzie do końca.
                W sumie to się fest zdziwiłem, że jest fajnie. Zupełnie się nie spodziewałem.

                Ale za czalendże bicia bez utraty zdrowia podjadę im pod studio z krucjatą.

              3. emperorkaligula

                @Nitek

                czaledże bez utraty są do zrobienia (granatnik + chyba skill na tarczę), poczekaj aż zobaczysz czaledże do opcjonalnego bossa 😀

                no ja teraz jestem na “terenach łowieckich” i bawię się w dodatkowych niefabularnych lokacjach (z 5 czy 6 ich jest). porobię gwiazdeczki to pójdę dalej z fabuła.

                Tobie też głos w głowie przypomina gościa z dungeons 2 i stanley parable ? 😛

              4. emperorkaligula

                @Goblin_Wizard

                w tym roku ma wyjść. późna jesień ? wczesna zima ?

                itemizację – znowu najlepszą broń podczas lvlowania widzę u handlarzy. walka bronią z dropu to piekło… zero przyjemności.

                małą ilość skilli. 2-3 góra 4. oczywiście rozwijasz je przez całą grę pakując w to masę punktów zwiększając tylko cyferki. niektóre klasy jak “rycerzyk” mają więcej pasywów niż skilli do castowania…

                znowu podział na zbroje do siły i zbroje do intelektu… szkoda że gram postacią opartą na “zręczności” i cholera wie ile punktów mogę wydać w siłę aby móc założyć dobre bronie dystansowe z późniejszych poziomów – a tych punktów się nie da cofnąć…

                zero fabularne ? Victor ma super głos w głowie, diablo ma lore, a TQ nie ma absolutnie nic co by zachęcało do gry. zmuszasz się z myślą “może coś dropnie w końcu” albo że “za 5 poziomów będzie nowy skill może nie gówniany”

                nie ma dropu, nie ma dużej ilości fajnych skilli… dla mnie tak właśnie wygląda gówniany h’n’s

                oczywiście jest endgame, jest farmienie repy, są przedmioty dające skille, jest masa typów obrażeń tylko to wszystko hen daleko na max lvlu… a nie doszedłem do połowy i nie mam ochoty na więcej po 14 godzinach

              5. Goblin_Wizard

                @emperorkaligula

                Dzięki za info. Trochę się w sumie dziwię bo nawet przy tych początkowych wersjach beta spędziłem dużo więcej godzin i biło mi się potworki całkiem przyjemnie. W sklepie też trudno było znaleźć coś dobrego tzn. można było, ale to nudne tak ciągle wchodzić i wychodzić z gry żeby się sklep odnowił. Wygląda na to, że sporo się zmieniło w międzyczasie i to niekoniecznie na lepsze. Trzeba przyznać, że D3 ma chyba obecnie najlepszy system lootu. 95% rzeczy które wypadają ma przynajmniej główne staty odpowiadające Twojej postaci. Nie ma tego jęku zawodu gdy wypada ci coś zajebistego, ale nie do tej postaci, którą grasz.

              6. Revant

                @emperorkaligula

                Titan Quest ma jedną zaletę: mitologię. Nawet graficznie jak na swe czasy była mega – implementacja fizyki była zacna. Od dziecka jaram się mitologiami i jarałem się TQ. Później przyszła premiera i okazało się, że sam gameplay…jest nudny. Ciekawy i ładny świat, miodzio stworki do ubicia, ale tak jak piszesz – jego podstawowe h’n’s elementy leżały i po kilku godzinach czuło się zmęczenie nieciekawym lootem i słabymi skillami. A miało być tak pięknie 🙁

            2. /mamrotha

              @aryman222

              OO, oo. Dokładnie tak! Też mnie wkurzało, że na początku byle chłop z pałą mógł mi coś zrobić.
              Zaciężne tałatajstwo i potwory niższego szczebla powinny padać jak trawa, co innego postacie na poziomach o 3-5 wyższych (a jak więcej to noga!)

              Dlatego drugi poziom trudności jest GIT 🙂

      1. aihS Webmajster

        @Revant

        Też, ale to nie tego kwestia. Zaraz po premierze CDPR próbowali łatać na każdej platformie w jej własnym tempie (certyfikacja MS jest zdecydowanie najdłuższa) i to nie wyszło najlepiej bo w pewnym momencie na PC było 1.04, na PS4 1.03 a na X1 1.01 co stworzyło chaos ogromny. Teraz wstrzymują duże łaty na PC do zakończenia certyfikacji na konsolach, ale za to dostajecie pomniejsze poprawki (1.06 na przykład) ekskluzywnie 😛

        1. walec

          @aihS

          Czyli jest szansa że jak już to dostanę to będzie mniej gówniane niż dostali ci co już dostali?
          Pewnie będzie od razu łatka i łatka łatki…
          Przydałyby mi się te bajery do inwentarza bo ten element mnie momentami do szału doprowadza. No i z wydajnością też by można coś lekko podciągnąć, bywa że się przykrztusi.

  9. Sekal

    A miał ktoś po patchu coś takiego, że zadania polegające na osłonięciu npców są z góry przegrane? Gościu dostaje jakiegoś ciosa zanim zdążę chociaż mrugnąć, pada martwy i zadanie natychmiast kończy się niepowodzeniem. Przed patchem nic takiego nie spotkałem :/

  10. Cayden Cailean

    Cóż… czytam te komentarze i zdziwko mnie bierze że u mnie wszystko bez problemu bangla 🙂
    FPSy wzrosły, nowy inwentarz wreszcie da się używać bez 3 piw [na uspokojenie] i żadnych nowych bugów… fenomen jakiś cycuś? Galaxy ściągał 7,5 GB, cała niedziela przegrana 🙂

Powrót do artykułu