Dodaj komentarz



53 myśli nt. „Heroes of Might and Magic III tym razem z dopiskiem HD

    1. thewhitestar

      @maladict

      Mnie tam czwóreczka się też bardzo podobała. Nie odważę się stwierdzić że była lepsza od trójki, ale wszystkie kampanie z podstawki i pojedyncze z dodatków przeszedłem i japa mnie się cieszyła tak samo jak przy trójce. A później odkryłem internet i dowiedziałem się że jest chujowa 😉 Dwójka i jedynka też mi się baaardzo podobały i chyba jeśli miałbym wybrać najlepszą część to byłaby nią HoMM 2. (hipsterstwo normalnie)
      Ale za to piątka już była dla mnie kompletnie niegrywalna.


      A co do samej reedycji – jak dla mnie ultra lipa. Poprawili modele, ale to nie one, a animacje zdecydowanie najbardziej kulały moim zdaniem. A tego nie tknęli nawet. Jak to tak w 2014 (15?) taką fuszerę odpieprzyć? Niby liczby roboczogodzin robią wrażenie, ale jak dla mnie bez grzebania w animacji cała para idzie w gwizdek. :/

      1. Fantus

        @thewhitestar

        Uwielbienie dla dwójki to wcale nie hipsterstwo. Jako ostatnia miała ręcznie rysowane postacie i zamki. W trójce były już quasi-renderingi. To jak bajecznie, kolorowo i baśniowo przedstawiała się dwójka w swoich czasach to już tylko dziadki pamiętają. Zamek wizarda, halfingi, dziki i golemy… uhmmm….

          1. Zwirbaum

            @aihS

            Moje zdanie jest podobne. Świetna muzyka: https://www.youtube.com/watch?v=KpV5UaYG6nk np.
            Grafika według mnie też miała więcej uroku i w dużym stopniu część jednostek wyglądała jakby świeżo wyciągniętej z mitologii (Feniksy, w jedynce głównie, chociaż w dwójeczce też fajnie wyglądały, a nie potem typowe dla “generycznego” fantasy jarające się ptaki). Nie wszystkie jednostki posiadały upgrade’y a były np. smoki co miały 3 typy (zielone -> czerwone -> czarne). Mimo na pierwszy rzut oka niezbalansowania, człowiek po czasie stwierdzał że to że Smoki miały 300 Hp a Krzyżowcy/Crusaderzy 65 HP, to nie znaczyło że Rycerz ssał. Asymetryczność, wybory co mieć w armii (poza rycerzem, bo rycerz wiadomo że w zamku zostawiał chłopów). Ogólnie HoM&M 2 jest według mnie napewno tak dobrą grą jak trójeczka. Jak nie lepszą nawet.

            A NO I OCZYWIŚCIE “TUMACZENIE”, KTÓRE PO DZIŚ SPRAWIA ŻE CHCE MI SIĘ PŁAKAĆ ZE ŚMIECHU 😀

              1. Zwirbaum

                @thewhitestar

                Jeśli dobrze pamiętam to pierwsze tłumaczenie (Czyli jakoś 96/97) było właśnie mega słabe i tragiczne. I to było bodajże oficjalne tłumaczenie.

                KarTy Bojowe, Czarusia, Tuczniki, Dziki rekrutuja sie w ryju (Pen -> Ryj *ładadafak*) Nekromanta miaT tez stos czach z ktorych byT niesamowicie zadowolony.

                I inne tym podobne kwiatki.

              2. thewhitestar

                @Zwirbaum

                Dałbym sobie jednak paznokcie obciąć że pierwsze spolszczenie dwójki wyszło wraz z premierą czwórki (i było doń dołączane, a pudełeczka stoją na półce ;)). Wcześniej z 1 i 2 miałem do czynienia tylko i wyłącznie po angielsku. Ale to były czasy szalonego piractwa, więc co było w sklepach nie wiem…

                I mój trop z ruskimi spolszczeniami dalej uważam za prawdopodobny.

  1. BlahFFF

    Jest tu cos czego modami wczensiej nie poprawiono bo po tym krotkim filmiku. Jakos nie widze zadnej wartosci dodane za ktora warto ponownie zaplacic, no moze poza zmarnowanymi 35-ma tysiacami godzin pracy nad poprawianem czegos, co bylo wystarczajaco dobre. Swoja droga, 35000 godzin to prawie 4 lata w przypadku 1 osoby. Nawet w przypadku zespolu nie chce mi sie wierzyc, ze poswiecili tyle czasu na lekkie poprawienie 3-ki po to, zeby sprzedac ja ponownie miedzy innymi na platformy mobilne – te swoja droga i tak pozwalaly juz jakis czas temu pograc w “Hirołsy”. Czuje podstep.

    1. MusialemToPowiedziec

      @BlahFFF

      W liczbę godzin jestem gotów uwierzyć – wszak to wszystko to sprite’y, więc jak nie mieli oryginalnym modeli, to mają zabawę klatka po klatce.
      Ale w to, że wzięli z 50 osób, żeby odpicować starą grę, to już trudno uwierzyć, bo przecież te 50 osób mogłoby robić Unity… Aaa, to wiele tłumaczy.

      Moja teoria, że Ubisoft wydaje AAA tak na szybko tylko po to, żeby mieć hajs na fajne małe projekty naprawdę może być prawdziwa…

      1. aihS Webmajster

        @Fantus

        Też mi się tak wydawało, ale to jednak wyjście z produktem naprzeciw potrzebom. Było zapotrzebowanie na zmodowaną wersję Baldurów dla ludzi
        a) leniwych
        b) głupich
        c) głupich i leniwych
        d) każuali czyli głupich i leniwych, którzy są tego świadomi, ale lubią zaprzeczać
        i Beamdog taki produkt dostarczył. Szczerze mówiąc nie ma nic przeciwko bo należę do grupy d i jeżeli będę chciał zagrać znów w BG to zapewne zakupię ichniejszą wersję 🙂

  2. Zwirbaum

    Problem pierwszy – jest to tylko Restoration of Errathia. Mieć nadzieję że potem dodadzą Armageddon’s Blade i Shadow of Death. W przeciwnym razie witaj ponownie mega przegięty Castle.
    Problem drugi – Ciekawe ile panowie z Ubi sobie policzą za to.
    Problem trzeci – Czy nie będzie dodawanych żadnych poprawek przez Ubi i to wszystko będzie dostarczone tak jak ostatnio wyglądał RoE, czyli żadnych zmian w balansie itd?

    Zaleta pierwsza – Wychodzi na to że to będzie na PC zintegrowane ze Steamem zamiast ze złym Uplayem. (oparte na steamworks)
    Zaleta druga – Całkiem dobrze wyglądają te poprawki graficzne, widać różnicę, szkoda tylko że liczby na portrecie jednostek są troszkę nieczytelne.

    I @wszyscy – ja akurat bardzo wysoko stawiam HoM&M 2. Mniej więcej podobnie do trójki. Niektóre rozwiązania, pomysly czy graficznie bardzo były ciekawe 🙂

      1. Zwirbaum

        @Fantus

        Anioły/Archanioły za samo złoto? Miały w nosie curse? Ogólna siła wszystkich jednostek z Castle? Silna magia w zamku (4 lev. nie to co Barb/Fortress), zbalansowane statystyki, duża szybkość armii, dobre skille dla bohaterów, Stables w zamku. I te kurna Anioły/Archanioły. A no i Loynis. Jeśli miałeś pierwszy ruch (Archanioły były najszybsze w grze poza dwoma jednostkami jak pamiętam Arcydebilami i Feniksami, w RoE feniksów niet) odpalałeś prayer na expercie + specjalizacja Loynisa. Enjoy Blitzkrieg.

  3. aihS Webmajster

    Jak wiadomo w Hirołsach jest masa skrzynek, czy do otworzenia każdej będzie potrzebny Companion App na telefonie?
    Czy będzie mikro? Wykup “Tydzień XYZ, populacja ZYX zwiększa się.” 4,99€?
    Czy będzie działało na komputerach z nazwą poniżej pięciu znaków?
    Czy będzie można mieć przyjaciół na liście przyjaciół?
    Czy pomimo tego, że gra będzie kosztowała na androidzie zapewne koło 50 zł, będą “Zakupy w aplikacji”?
    Czy ubi może już sp… sobie pójść?

  4. shani

    Ja podziekuje, mam juz swoja wersje HoM&M III na andku. Razem z ExaGear Strategies. Bez zadnych Ubisklepow i nachalnego wciskania czegokolwiek za moje ciezko zarobione pln`y. Z reszta, Ubi na pewno sprawiloby, zebym znienawidzil HoM&M III 🙁

  5. MusialemToPowiedziec

    Kilka (nie)miłych informacji.
    Te tysiące godzin wzięły się z tego, że jak kupowali markę to ledwo udało się Ubisoftowi dostać Source Code do samej podstawki, bo 3do nie miało prawie nic. Nie ma nawet modeli 3d, z których gra była robiona, więc każdą klatkę każdego sprite’a trzeba było robić ręcznie.
    A gorsza wiadomość: poza podstawką nie ma żadnego Source Code’a do żadnej innej części.

    Więc z jednej strony, miło że Ubi zamiast pracować nad Unity chciał zrobić miłą niespodziankę z Heroes III, ale patrząc na takie informacje to powinni sobie darować.

Powrót do artykułu