Gran Turismo 6 vs. Assetto Corsa

betterstranger dnia 8 grudnia, 2013 o 17:18    15 

Bezpośrednie porównanie dwóch tytułów – KTM X-Bow @ Silverstone.

Bardzo fajne porównanie grafiki, dźwięku i zachowania auta w obu grach.

Polyphony wycisnęło wszystkie soki z PS3 – grafika jest tylko trochę gorsza na tym wieloletnim sprzęcie, niż w najnowszym symulatorze Kunos Simulazioni. Z mojej strony szacun dla całego PD.

Czekam na zestawienie GT6 z pCars – tam może być już knockout… albo co najmniej knockdown – przynajmniej w kwestii grafiki.

Dodaj komentarz



15 myśli nt. „Gran Turismo 6 vs. Assetto Corsa

    1. betterstranger Autor tekstu

      @Pdzm

      Nie da się ukryć 😉 ale GT6 i tak wygląda spoko z tego co dotychczas widziałem na filmikach w stosunku do np. Forzy 5.
      Pytanie jest oczywiście o setup i ustawienia kiery, ale robił to ten sam człowiek, więc wątpię żeby coś namieszał (szczególnie, że gość robi takie porównania od daaawna).

  1. Makbeton

    cholera zbieram sie za to AC prawie kupilem w tym mesiacu ale niestety zoneks sobie zamowil cztery lampy do pokoju i kurde zostaje mi nfs shift 2 (oraz bułka z masłem i pożyczanie stówy do pierwszego , tak swoją drogą ma ktoś pożyczyć stówe do pierwszego ? Nitek ?? ktokolwiek ?) tak swoja droga pytanie do kolegi betterstrangera który przynajmniej w moich oczach urósł do rangi absolutnego speca w dziedzinie komputerowego jezdzenia co sądzi o tej grze?

    1. betterstranger Autor tekstu

      @Makbeton

      Kolega betterstranger utłukł ponad 60h na tej grze. Uważa, że gra wypierdziela z kapci. Pytanie zasadnicze i podstawowe – masz Mak kierownicę?
      Na padzie z X’a da się podobno spoko jeździć, na klawie od biedy też, ale kiera to inny wymiar.
      W tej chwili dalej jeździ się samemu po torze (chłopaki cały czas dłubią w AI i multi) – nie wiem czy Cię to będzie satysfakcjonowało Mak 😛 ale w końcu i AI i multi przyjdą.

      1. Makbeton

        @betterstranger

        tak kierownice ponownie kupilem ale tym razem budzetowo (nieznaczy że gorzej bo 900 stopni ma i na tira jak znalazl ) logitech GT. Jak pisałem wcześniej (chociaż teraz żałuje bo konsolowcy czytają gikza i potem się ze mnie śmieją że gry w fazie beta kupuje) gierka jest na liście zakupów bardziej w przyszłym miesiącu niestety ale zawsze coś. Co do mojego pytania to nie chodziło mi o AC bo z tekstu wynika że masz waćpan wypieki na twarzy na samą myśl o grze , chodziło mi o NFS Shift 2.

        1. betterstranger Autor tekstu

          @Makbeton

          Logi DFGT starcza do przyzwoitego ścigania w każdy dostępny na rynku symulator od iRacingu po rFactora 2 i AC. Shift 2 hmm… średnio szczerze mówiąc. Dużo jest fajnych modów (polecam sprawdzic nogripracing – tam bardzo dużo modów i poradników do obu Shiftów jest – sam tam kuuupę czasu spędziłem w czasach Shift 1), tweaków itd. jednak gra podobnie jak Shift 1 bez ciężkiego modowania średnio nadaje się do jeżdżenia kółkiem (próbowałem zaraz po premierze i po prostu prowadzenie aut było losowe, podobnie jak FFB).
          Jednak jeśli wyrwiesz za jakąś śmieszną kasę pokroju 20-29zł to myślę, że wtedy warto. Grafa cały czas jest bardzo spoko, jest trybik kariery nawet fajny itd., tylko po prostu trochę roboty jest – trzeba zrobić unpacka całej gry i podłubać w modach, żeby dostać nowe fury i przede wszystkim zmodyfikowaną fizykę tych, które już są w grze (bo jak mówiłem, granie w grę out-of-the-box jest noo… moim zdaniem, średnim pomysłem).

          http://www.youtube.com/watch?v=8UjSKpDB0PM

          Tu jest przykładowy mod – ferrari 458 Italia (port z TDU2). Wygląda wciąż całkiem fajnie.

            1. urt_sth

              @betterstranger

              Niestety, jak człowiek był bardzo spłukany (a raczej nie miał zgody lepszej połówki) to się trafiała G25 w sumie nieużywana, a i Mak swoją sprzedawał niedawno.
              G27 teraz i tak staniała sklepowo (999), no ale mój budżet został ustalony o niebo niżej, więc tylko Gt mi zostało w używce.

              No i trzeba się będzie znowu uczyć jeździć na kierownicy. Smaka mi robi AC, że takie “naturalne”, no ale droga daleka, najpierw kiera, a łatwo nie będzie.

  2. Kerdej99

    Grałem trochę w GT5 i jak dla mnie Asseto Corsa wygrywa dźwiękiem silnika przede wszystkim. W GT ma się czasami wrażenie, że nagrywali te samochody z zewnątrz, zapominając, że jeździ się w kabinie i w kasku. Oczywiście to moje odczucie, bo sam 300 km na torze w rzeczywistości nie jechałem, ale takie wysokie, kosiarkowe odgłosy irytują mnie strasznie.

Powrót do artykułu