Nie chce mi się tego oglądać. Krótkie pytanie – czy nadal będziemy dysponować całym jednym samolocikiem zdolnym do przewozu ludzi i czy pojawienie się obcych nadal będzie swego rodzaju ‘wydarzeniem’ z 3 opcjami do wyboru?
Z tego co zrozumiałem nie budujemy podziemnych baz, tylko latamy po świecie mobilnym centrum dowodzenia. Coś jak w Avengers/Thor/Iron Man (nie pamiętam). Czyli “wydarzenia” mogą zniknąć zupełnie.
Łapię się ostatnio na tym, że grając w niektóre gry mówię do siebie “K…, REDzi zrobiliby to lepiej”. Tak było m.in podczas niedawnego odświeżenia Xcoma w wersji wzbogaconej (EW). Tak miodna mechanika walki w polu, a tak chujowa i sztampowa historia. I te prymitywne, powtarzalne “questy/misje” – WTF?!? Cudownie się strzela z obcymi w terenie, ale mogliby dać do tego jakieś uzasadnienie, poczucie progresu, niespodzianki, coś co wyrwie grę ze schematu i bezpiecznej rutyny. Nic, k.., nic. Schemat, schemat, schemat i nagle szybki koniec. SPOILER! Jedyna fajna akcja to niepodziewane uderzenie na bazę Xcom – reszta historii i zdarzeń płaska, płytka. Gdyby REDzi robili strategie – to by w życiu czegoś takiego nie wypuścili 🙂
Chusteczkę? Zakładam, że rozdanie nagród TGA2015 musiało być najszczęśliwszym dniem w Twoim życiu. Jesteś w stanie zachować jakikolwiek dystans czy będziesz teraz walczył by Kiciński Cie adoptował?
Błędnie zakładasz, ale wcale mnie to nie dziwi 🙂 Że po Wieśku 3 REDzi są dla mnie synonimem nowej jakości w grach – to fakt. Nie oznacza to jednak, że kiedy wydadzą coś słabego to nie rozpoznam lipy. Zachwyt nad jednym tytułem nie musi oznaczać zachwytu nad wszystkimi kolejnymi. Po wpisie rozumiem, że masz inne zdanie, ale nie oceniaj mnie swoją miarą.
Szukanie fabuły w XCOM, to jak szukanie jej w pornolach. Polecam grać na jedynym słusznym modzie – Long War. Jest w sumie tak dobry, że dwójka kopiuje z niego parę rzeczy 😛 (już teraz dojrzałem taki sam system pancerza i podwojenie ilości klas)
To jak ja od jakiegoś czasu mam XCOM GOTY i przymierzam się do grania, to najlepiej od razu z Long War, czy na początek wersję surową, żeby potem poczuć różnicę? 🙂
Imo LW. Ja kupiłem z partyzanta, pograłem chwilę i byłem trochę zniesmaczony vanillą (głównie torowym prowadzeniem gry). Ściągnąłem pierwszego Xcoma żeby zobaczyć czy to też takie było. Spragniony geoscape z jedynki i walki z nowego xcom odpaliłem Nexusa – od tamtej pory Xcom na LW jest moim królem strategii :P. Zmiany są naprawdę ogromne, zatem lepiej zacząć się uczyć od razu na modzie. Początki będą brutalne, ale wiem że podołasz 😀
Obstawiam, że najdalej w sierpniu będzie na wszystkich platformach, a za rok iOS i android. Gracze mogą podejmować decyzje z pobudek ideologicznych, ale żadna firma nie zrezygnuje z potencjalnego zysku na tej samej podstawie.
Exy konsolowe to decyzje czysto biznesowe, a nie ideologiczne. Exy konsolowe napędzają sprzedaż platformy (i trzymają na smyczy fanów konkretnych marek) więc kasa jest od kopii gry i od kopii konsoli. Exy PCtowe niczego nie napędzają. Tragiczne porty multiplatformowych gier bardziej napędzają sprzedaż podzespołów PC niż exy PCtowe. Podtrzymuję to co napisałem.
I właśnie dlatego Crusader Kings II jest exem PCtowym – z przyczyn ideologicznych.
Dla mnie kwestia ograniczeń technicznych wiąże się raczej z biznesem, niż ideologią, ale ja dziwny jestem. Nie wiem, co Firaxis planuje dla XCOM2, że robi z niego – choćby czasowo – exa PCtowego. Tym bardziej, że wymagań (było info m.in. na PCGamerze) nie można uznać za szczególnie wysokie. Może zatem to kwestia sterowania, które dopiero będą przerabiać pod pady? Może nastawienie na modowanie? W każdym razie w ideologiczne uwarunkowanie pozwolę sobie nie uwierzyć – to za duże pieniądze.
W każdym razie w ideologiczne uwarunkowanie pozwolę sobie nie uwierzyć – to za duże pieniądze.
Czy ja tego przypadkiem nie napisałem w pierwszym komentarzu? 🙂 Chyba się nie zrozumieliśmy. W ogóle to nie wiem w czym problem. Nie lubię tej całej ekskluzywności i nie dla exów kupowałem Xboxa One (x360 akurat przeciwnie) – to mało popularna opinia – ale masa ludzi przesiadłaby się na PC gdyby mogli tam zagrać w swoje ulubione serie (to właśnie ta smycz). Ja nie widzę nic złego w powiedzeniu tego na głos, ale niektórzy mogliby to uznać za bluźnierstwo 🙂
Co do CKII to wydaje mi się, że to decyzja finansowa bo koszta portu i marketingu mogłyby przekroczyć zysk z prognozowanej sprzedaży, która byłaby raczej niska.
Informujemy, iż gikz.pl używa plików cookies aby ułatwić użytkownikom korzystanie z zasobów strony. Pliki cookies są to informacje zapisywane przez serwer na komputerze użytkownika, które mogą być odczytane przy każdorazowym połączeniu się z komputera użytkownika. Pliki cookies są nieszkodliwymi dla użytkownika i jego komputera plikami tekstowymi. Pliki te dostarczają danych statystycznych o ruchu użytkowników i korzystaniu przez nich z poszczególnych funkcji strony. Odwiedzający ma możliwość wyłączenia ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności i plikach Cookies
Dalsze korzystanie ze strony gikz.pl, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik wyraża zgodę na stosowanie plików cookies w ramach strony gikz.pl Rozumiem, zamknij ten komunikat
Skoro się napaliłeś tzn, że w XCOM2 nie ma:
1. otwartego świata
2. meblowania bazy
3. rudych tatów
4. fultonowania
5.
power armorówpsa/wilkaO czymś zapomniałem?
@aihS
6. ma losowe plansze z tego co pamiętam
@Nitek
XCOM1 też podobno miała.
@furry
Nope, gra toczyła się na 80 przygotowanych wcześniej mapkach
@Nitek
XCOM z DLC Slingshot oraz Enemy Within miał łącznie 115 map, 82 unikalne plus 33 wariacje.
@aihS
A ile z EW? Slingshota jakoś nie mam.
@Nitek
Podstawka 68, Slingshot 3, EW 44.
@aihS
Seria XCOM zawsze miała power armory.
@LiberNull
Niech ci będzie.
@aihS
No k…wa, nareszcie jakaś normalna gra 😉
Nie chce mi się tego oglądać. Krótkie pytanie – czy nadal będziemy dysponować całym jednym samolocikiem zdolnym do przewozu ludzi i czy pojawienie się obcych nadal będzie swego rodzaju ‘wydarzeniem’ z 3 opcjami do wyboru?
@thewhitestar
XCOM przegrał wojnę, a my budujemy ruch oporu, więc sprawy wyglądają trochę inaczej.
@Nitek
Z tego co zrozumiałem nie budujemy podziemnych baz, tylko latamy po świecie mobilnym centrum dowodzenia. Coś jak w Avengers/Thor/Iron Man (nie pamiętam). Czyli “wydarzenia” mogą zniknąć zupełnie.
Łapię się ostatnio na tym, że grając w niektóre gry mówię do siebie “K…, REDzi zrobiliby to lepiej”. Tak było m.in podczas niedawnego odświeżenia Xcoma w wersji wzbogaconej (EW). Tak miodna mechanika walki w polu, a tak chujowa i sztampowa historia. I te prymitywne, powtarzalne “questy/misje” – WTF?!? Cudownie się strzela z obcymi w terenie, ale mogliby dać do tego jakieś uzasadnienie, poczucie progresu, niespodzianki, coś co wyrwie grę ze schematu i bezpiecznej rutyny. Nic, k.., nic. Schemat, schemat, schemat i nagle szybki koniec. SPOILER! Jedyna fajna akcja to niepodziewane uderzenie na bazę Xcom – reszta historii i zdarzeń płaska, płytka. Gdyby REDzi robili strategie – to by w życiu czegoś takiego nie wypuścili 🙂
@aryman222
Chusteczkę? Zakładam, że rozdanie nagród TGA2015 musiało być najszczęśliwszym dniem w Twoim życiu. Jesteś w stanie zachować jakikolwiek dystans czy będziesz teraz walczył by Kiciński Cie adoptował?
@aihS
Błędnie zakładasz, ale wcale mnie to nie dziwi 🙂 Że po Wieśku 3 REDzi są dla mnie synonimem nowej jakości w grach – to fakt. Nie oznacza to jednak, że kiedy wydadzą coś słabego to nie rozpoznam lipy. Zachwyt nad jednym tytułem nie musi oznaczać zachwytu nad wszystkimi kolejnymi. Po wpisie rozumiem, że masz inne zdanie, ale nie oceniaj mnie swoją miarą.
@aihS
Z braku trolli i admin trochę popier…li, hę? 😉
@aryman222
Szukanie fabuły w XCOM, to jak szukanie jej w pornolach. Polecam grać na jedynym słusznym modzie – Long War. Jest w sumie tak dobry, że dwójka kopiuje z niego parę rzeczy 😛 (już teraz dojrzałem taki sam system pancerza i podwojenie ilości klas)
@Kawira
To jak ja od jakiegoś czasu mam XCOM GOTY i przymierzam się do grania, to najlepiej od razu z Long War, czy na początek wersję surową, żeby potem poczuć różnicę? 🙂
@lemon
Surówka. Od Long War tak z marszu możesz się odbić.
@lemon
Imo LW. Ja kupiłem z partyzanta, pograłem chwilę i byłem trochę zniesmaczony vanillą (głównie torowym prowadzeniem gry). Ściągnąłem pierwszego Xcoma żeby zobaczyć czy to też takie było. Spragniony geoscape z jedynki i walki z nowego xcom odpaliłem Nexusa – od tamtej pory Xcom na LW jest moim królem strategii :P. Zmiany są naprawdę ogromne, zatem lepiej zacząć się uczyć od razu na modzie. Początki będą brutalne, ale wiem że podołasz 😀
Uch, jedyna (JEDYNA!) gra na którą się ślinię. Ale i tak kupię połataną, bo w Ironmanie nie może mi się posypać.
Są też 3 gameplaye od Beagle’a:
https://www.youtube.com/watch?v=I9vG-N0ILB0
https://www.youtube.com/watch?v=JT_0gsOmsQE
https://www.youtube.com/watch?v=5X1Tfx_TM38
Ale jak to tylko na pieca????
@/mamrotha
Buahahaha!
@/mamrotha
Obstawiam, że najdalej w sierpniu będzie na wszystkich platformach, a za rok iOS i android. Gracze mogą podejmować decyzje z pobudek ideologicznych, ale żadna firma nie zrezygnuje z potencjalnego zysku na tej samej podstawie.
@aihS
I exclusivy z konsol zniknęły w obłoczku logiki. A nie, przepraszam – te exy to decyzja biznesowa. A nie ideologia.
Aihs, nie może być tak, że exy na jednej platformie to biznes, a na innej – to już ideologia.
@iago
Exy konsolowe to decyzje czysto biznesowe, a nie ideologiczne. Exy konsolowe napędzają sprzedaż platformy (i trzymają na smyczy fanów konkretnych marek) więc kasa jest od kopii gry i od kopii konsoli. Exy PCtowe niczego nie napędzają. Tragiczne porty multiplatformowych gier bardziej napędzają sprzedaż podzespołów PC niż exy PCtowe. Podtrzymuję to co napisałem.
@aihS
I właśnie dlatego Crusader Kings II jest exem PCtowym – z przyczyn ideologicznych.
Dla mnie kwestia ograniczeń technicznych wiąże się raczej z biznesem, niż ideologią, ale ja dziwny jestem. Nie wiem, co Firaxis planuje dla XCOM2, że robi z niego – choćby czasowo – exa PCtowego. Tym bardziej, że wymagań (było info m.in. na PCGamerze) nie można uznać za szczególnie wysokie. Może zatem to kwestia sterowania, które dopiero będą przerabiać pod pady? Może nastawienie na modowanie? W każdym razie w ideologiczne uwarunkowanie pozwolę sobie nie uwierzyć – to za duże pieniądze.
@iago
W każdym razie w ideologiczne uwarunkowanie pozwolę sobie nie uwierzyć – to za duże pieniądze.
Czy ja tego przypadkiem nie napisałem w pierwszym komentarzu? 🙂 Chyba się nie zrozumieliśmy. W ogóle to nie wiem w czym problem. Nie lubię tej całej ekskluzywności i nie dla exów kupowałem Xboxa One (x360 akurat przeciwnie) – to mało popularna opinia – ale masa ludzi przesiadłaby się na PC gdyby mogli tam zagrać w swoje ulubione serie (to właśnie ta smycz). Ja nie widzę nic złego w powiedzeniu tego na głos, ale niektórzy mogliby to uznać za bluźnierstwo 🙂
Co do CKII to wydaje mi się, że to decyzja finansowa bo koszta portu i marketingu mogłyby przekroczyć zysk z prognozowanej sprzedaży, która byłaby raczej niska.
@aihS
Bardzo możliwe, że kłócę się z własnym strawmanem, bo od dwóch dni nie śpię jak człowiek… wybacz.
A fanboje to zgroza, hańba i w ogóle zło tego świata 🙂
Specyfikacje podał PC Lab: wystarczy procek 2jajowyplus karta 1gb, będzie 5 DLC, w tym 3 duże.
Z marszu kupuję wszystko.
Edyta: W sensie DLC, nie procek 🙂
@borianello
Jakby pod mój wehikuł skrojone. 3 duże DLC… jest jakikolwiek content w podstawce czy to tylko silnik? 😉
@aihS
Nie jątrz 😉
@aihS
Wiesz, z jednym kołem się ciężko jeździ. Musisz jeszcze 3 dokupić. 🙂