Po fiasko poprzedniej próby monetyzacji twórczości moderów Bethesda znowu atakuje. Na E3 zapowiedziano Creation Club, który wystartuje latem tego roku na PS4, Xbox One oraz Steamie obejmując gry Skyrim i Fallout 4.
Czym jest Creation Club? Zbiorem płatnych modów, choć Bethesda twierdzi że to wcale, a wcale nie mody a “dodatkowa zawartość”, skrzętnie sprawdzona i doszlifowana przez samych deweloperów. Scena moderska w grach Bethesdy jest gigantyczna, tysiące plików mniejszych i większych hula po Nexusie czy Steam Workshopie, ciężko więc przejść obok tego obojętnie gdy można pobierać tantiemki.
Jak ktoś chętny może się już zgłaszać ze swoimi mod… ze swoją “dodatkową zawartością” do Creation Club.
Za Bethesdą:
-
Is Creation Club paid mods?
No. Mods will remain a free and open system where anyone can create and share what they’d like. Also, we won’t allow any existing mods to be retrofitted into Creation Club, it must all be original content. Most of the Creation Club content is created internally, some with external partners who have worked on our games, and some by external Creators. All the content is approved, curated, and taken through the full internal dev cycle; including localization, polishing, and testing. This also guarantees that all content works together. We’ve looked at many ways to do “paid mods”, and the problems outweigh the benefits. We’ve encountered many of those issues before. But, there’s a constant demand from our fans to add more official high quality content to our games, and while we are able to create a lot of it, we think many in our community have the talent to work directly with us and create some amazing new things.
” Also, we won’t allow any existing mods to be retrofitted into Creation Club, it must all be original content.”
Warto dodać, ze chodzi o nowe mody, a nie istniejące. Wszystko więc zależne jest od twórcy moda, a to już jego sprawa czy chciałby za to pieniądze czy nie. Publika i tak zagłosuje portfelem 😉
How do I get Creation Club content?
Creation Club is available via in-game digital marketplaces in both Fallout 4 and Skyrim Special Edition and purchased with Credits. Credits are available for purchase on PSN, Xbox Live, and Steam. Your Credits are transferable and can be used in both games on the same platform.
https://creationclub.bethesda.net/en
bardziej niejasnego opisu nie dalo sie zrobic…
@emperorkaligula
Kupujesz za kasę kredyty i za kredyty kupujesz dostęp do Creation Cluba. Kredyty są do wykorzystania w obu grach, ale muszą być zakupione na tej samej platformie.
@Revant
nie ja rozumiem jak to ma dzialac. ale to co przytoczylem fest mi kłóci z “No. Mods will remain a free and open system where anyone can create and share what they’d like. “
@emperorkaligula
Mody z Nexusa pozostawią same sobie, po prostu stworzą swój własny klub z blackjackiem i dziw…znaczy się piaskownice. Kto będzie chciał to se będzie modował, kto będzie chciał zapłacić za “legit shit” to już jego broszka.
@Revant
Pójdzie seria 5-10 hotfixów gdzie każdy będzie psuł kompatybliność “darmowych” modów i pewnie 90% z nich zniknie bo część już jest porzucona a część twórcy porzucą jak będą musieli je w kółko łatać. Bajecznie proste rozwiązanie 😉
@aihS
That’s the evilest thing I can imagine.
😉
Bezczelnosć Bethesdy nie zna granic 🙂 Chęć brania kasy za te bieda mody na konsolach to naprawdę wyższy poziom 😀 “Zapłać, a upewnimy się, ze ta jedna skórka czy jeden nowy potwór działają z pozostałymi” rotfl.
@Eschelius
Akurat regularne mody do Skyrima i F4 na konsolach również są (poza tymi które korzystają z dodatkowych skryptów) więc monetyzacja na każdej platformie wygląda identycznie – jest wybór.
A ja może jestem dziwny, ale nie mam nic przeciwko tej idei. Fajnie będzie móc wesprzeć twórców co fajniejszych modyfikacji W ŁATWY sposób. Oczywiście o ile wprowadzenie płatnych nie utrudni w żaden sposób dalszego funkcjonowania tych darmowych.
Poprzednia próba była zrealizowana fatalnie, ale pomysł był ok. Zrobili falstart, no i nie przewidzieli jak wielu kombinatorów się pojawi, próbujących sprzedać nie swoje dzieło. Rozwiązali to jak widzę metodą “tylko nowe”.
Jak sobie pomyślę ile modów miałem w Rimworldzie czy Don’t Starve to uuuu! A niektóre były serio spore i chętnie bym euro czy dwa wrzucił jakby to było “one click”.
@Fantus
Już jest taki prosty “łan klik” – Steam Workshop.
@thewhitestar
Płatność za moda jest? A to nowość dla mnie…
@Fantus
Fajnie będzie móc wesprzeć twórców
@aihS
To nie fair używać boskich mocy i wklejać obrazki…
Ktoś mądry powiedział kiedyś: “Towar jest wart tyle ile ktoś chce za niego zapłacić”. Nie widzę powodów, dla których mody miałyby być wyjątkiem.
@Fantus
Na discordzie każdy może wklejać obrazki…
@aihS
Nie wiem, nie bywam
@Fantus
@Fantus
Właśnie za takie pseudomądrości nie znoszę kapitalistów:) Czy jeśli ktoś woli ukraść, to znaczy, że towar nic nie jest wart? Czy jeśli guma Schweinsteigera wypluta po meczu osiąga na aukcji większą kwotę niż obraz Kossaka, to wszystko jest w porządku?:)
@Daimonion
Spokojnie, to był trochę “inside joke”, a pytać o znaczenie tegoż możesz aihsa. Chętnie wyjaśni w przystępny sposób 🙂
A kapitalistów bym w to nie mieszał, tym bardziej, że powiedział to jakiś syryjski uchodźca, dwa miliony lat temu.
Third party DLC. Bethesdzie nie chce się robić contentu do swoich gier, więc zlecają to studentom zapewne. Żeby to zadziałało to muszą być naprawdę dupne i dobre mody, questy na ileśtam godzin albo total conversion jak Enderal. Jeśli to byłyby jakieś ciuszki albo potworki to to nie będzie mieć sensu, bo tego jest już od ciula i to dostępne za darmo.
Enderal! Żem se przypomniało o tym teraz dopiero… 😛
Meh, mi nawet oryginalne mody nie działały i crashowały grę.
To zły znak. Nie aż tak dla Skyrima i Fallouta bo gry już wyszły ale dla wszystkich następnych z pewnością.
Oznacza to, że gry mogą być ( i będą) cięte w fazie produkcji nie tylko w ramach merytorycznej zawartości (jak to jest od dawna z DLC) ale również od strony technicznej. Po to aby sprzedawać później pod postacią “moda”.
@tom_tom
A wręcz przeciwnie! Będą pisać gry w sposób ułatwiający modowanie, no bo potem może wpadnie procent od sprzedaży. Win-win.
@Fantus
Przeciez Bethesda zawsze pisała z mysla o moderach.