Premiery 22 – 28 września

mokraTrawa dnia 21 września, 2014 o 17:02    54 

Kontynuujemy jesienną powódź nowości. Mam nadzieję, że przez lato oszczędzaliście pieniądze, żeby mieć co jeść w te chłodne deszczowe tygodnie.

Tym razem kociołek z mieszanymi (nie wstrząśniętymi) indykami, pikselozą, zaginięciami, straszydłami. Znajdzie się także coś dla strategów i pseudo sportowców.

Magicmaker – 22 września 2014

Tworzymy czary w klimatach pikselozy.

Schrödinger’s Cat And The Raiders Of The Lost Quark – 23 września 2014

Platformówka osadzona w świecie fizyki kwantowej. W Cząsteczkowym Zoo zapanował prawdziwy chaos, nad którym musi zapanować kot Schrödingera!

Moorhuhn: Tiger and Chicken – 23 września 2014

Gra akcji z kurczakiem, co wrogów się nie boi, w roli głównej. Rusza na ratunek miłości swojego życia.

Ancient Space – 23 września 2014

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego od CreativeForge Games nastawiona na kampanię dla pojedynczego gracza. Dowodzimy flotą statków wykonujących misję ratunkowo-zwiadowczą w nieznanym obszarze galaktyki.

FIFA 15 – 23 września 2014

Fifa.

Defense Grid 2 – 23 września 2014

Defense Grid 2 to gra typu tower defense. Budujemy wieżyczki i inne obiekty broniące przed falami wroga. Gra uraczy nas kampanią fabularną i trybem multiplayer.

Gauntlet – 23 września 2014

Wcielamy się w śmiałka przemierzającego lochy zamieszkiwane przez niebezpieczne stwory. Kilka klas postaci, tryb kooperacji (lokalna i przez Internet) i wiele więcej w tej siekaninie.

Stronghold: Crusader II – 23 września 2014

Tytuł ponownie zabiera nas na pola Bliskiego Wschodu w epoce krucjat, ulepszając grafikę, dodając jednostki, mapy itd.

Dark Souls II: Crown of the Ivory King – 24 września 2014

Trzeci dodatek do Dark Souls II. Nowe miejsca, nowe potwory do pokonania. Standardowy dodatek.

Fenix Rage – 24 września 2014

Dwuwymiarowa platformówka inspirowana klasycznymi konsolowymi 8-bitowymi produkcjami. Musimy poznać przyczyny katastrofy w wyniku której została zniszczona nasza wioska.

The Vanishing of Ethan Carter – 24 września 2014

Gra przygodowa tworzona przez polskie studio The Astronats. Wcielmy się w detektywa Paula Prospera, który ma nadnaturalne zdolności. Został zaangażowany do poszukiwania małego chłopca, Ethana Cartera. Zapowiada się smakowicie.

Neverending Nightmares – 26 września 2014

Horror w którym główny bohater przenosi się z jednego koszmaru sennego w kolejny. Musi stawić czoła własnym lękom i czającym się w ciemności potworom.

Kraven Manor – 26 września 2014

Horror (dużo ich ostatnio się narobiło) w którym rozwiązujemy zagadki, odkrywamy sekrety itd. Opis taki sobie, bo nic nie wiem o tej grze, a opisy są tak standardowe (czytaj – nic nie mówiące) jak to może być.

Tesla Breaks the World! – 26 września 2014

Kolejna platformówka 2D rozwiązywaniem zagadek itd. Posiada losowo generowane elementy.

Wczesny dostęp:

  • The Long Dark – 22 września 2014
  • LogicBots – 22 września 2014
  • MorphShift Wars – 24 września 2014

Dodaj komentarz



54 myśli nt. „Premiery 22 – 28 września

  1. Stah-o

    Po 10 godzinach z Wasteland 2 jestem cholernie rozczarowany 🙁 Mam wręcz wrażenie, że ta gra jest po prostu… średnia. Brak jakiejkolwiek taktyki walki – ustawienie za osłoną, klęk, strzał i tak w kółko. Zero łączenie ataków, zero fajnej interakcji z otoczeniem. Po prostu nuda. Korytarz goni korytarz. Albo wypiłem za mało dzisiaj albo mogłem nie grać tyle w Divinity. O, i się wyżaliłem, można mnie teraz przykładnie wybatożyć.

        1. bosman_plama

          @Nitek

          Ja bawię się wyśmienicie (po raz drugi, bo teraz gra wygląda inaczej niż w becie). To i owo jest do poprawy, ale nie na tyle, by popsuć mi frajdę.

          Zarzuty, że grafika jest marna do mnie nie przemawiają, bo przed zagraniem w W2 zagrałem kolejny raz w F2:D

      1. Stah-o

        @LiberNull

        A mnie tym: mam 67% szansy otwarcia skrzyni no to ciach, otwieram… skrzynia wybucha mi w ryja, no to se myślę, szansa duża to z sejwa pojadę i co? to samo i po 15 ładowaniach wciąż to samo, łapie krytyczną porażkę, na którą miałem 10% szansy – 16 razy z rzędu ! 🙁

              1. MusialemToPowiedziec

                @Stah-o

                Są – najpierw trzeba na obiekcie przejechać zdolnością “demolka”, i jak się % nie pojawi to można próbować otwierać.
                Co może być lekko wkurzające, bo nie ma opcji by gra automatycznie wybierała postać znającą się na danym skillu, tylko trzeba albo co chwilę zmieniać postacie, albo stworzyć sobie postać co ma te wszystkie skille naraz, – cóż, Fargo o tym myślał, ale “stare pierniki” stwierdziły że to za bardzo ułatwia grę; może by było, ale teraz jest to denerwujące i tyle.

                Ale to że postać kucająca obrywa od stojącego za nią sojusznika to kurczak im nie przeszkadzało 😛

          1. Stah-o

            @Zwirbaum

            Gdyby tak było jak piszesz, że algorytmy losowości nie działały dynamicznie, tylko wszystko na danej mapie byłoby już zdefiniowane podczas jej loadingu to byłby chyba najbardziej koszmarnie zrobiony rpg ostatnich czasów. Nie chcę w to wierzyć, jeszcze nie teraz… 🙂

            Na razie w W2 widzę tylko grę, która ma toporną grafikę, animację postaci, prostacką taktykę walk, hermetyczne, korytarzowe levele z brakiem interakcji. Nie można rzucić przedmiotem w “złego”, nie można załatwić go “grupowo” (więc do cholery po co ta grupa). Mam też trochę wrażenie, że to gra przeznaczona na tablety (z tą ograniczoną interakcją z otoczeniem byłaby jak znalazł :)). Nie potrafię też złapać tego postapokaliptycznego klimatu, bo przerośnięte muchy czy dzikie króliki są tak infantylne, że absolutnie odbierają mi radość obcowania (tak jakby w kinie ktoś co chwilę zapalał światło).

            Nie chcę wciąż przywoływać Divinity, ale fakt jest taki, że ustawiło poprzeczkę tak wysoko, że W2 nawet jej nie widzi, więc może też dlatego nie próbuje chociaż doskoczyć 🙂

      2. Wyspa

        @LiberNull

        Nie lenistwo a liczenie ryzyka i koszta… fajnie tłumaczyć lenistwem ale każdy asset to czas jaki musi pracownik poświęcić na jego wykonanie. Pracownik dostaje pensje więc łatwo to można na koszt przeliczyć :).
        Do zaprojektowania jednego armora pewnie potrzebne byłoby zaangażowanie 3 pracowników, rysownika (koncept), modelarza i texture artista… zakładamy że są na tyle sprytnie wykonane że działają na jednym rigu postaci i nie trzeba dodatkowo animować (jak trzeba to extra pracownik z automatu… animator). Czas na wykonanie jednego armora bym wycenił na tydzień… średnia pensja w dziale artu na zachodzie to ~$76000 rocznie więc tydzień pracy jednego pracownika to jakieś ~$1400. No więc 1400 x 3 to koszt $ 4200. Tyle kosztuje jeden armor, teraz w zalezności od ich ilości trzeba to przemnożyć… a i należy pamiętać że ci pracownicy którzy teraz siedzą nad armorami w tym czasie mogli robić co innego… czas tez jest ograniczony no bo jeżeli mają wykonać np: 40 armorów to masz prawie rok pracy (jakiś margines musi zostać, gdyby coś się uwaliło) oczywiście można powiedzieć “niech zatrudnią więcej ludzi” ale wtedy realnie zwiększasz koszta projektu… i ludzie się później dziwią że jakaś gra z kicka nie wyszła bo kasę “przepili” :).
        EDIT:
        A i przepraszam ale to kwoty netto… na to wszystko trzeba podatki doliczyć…

              1. Wyspa

                @LiberNull

                Rozumiem… tyle tylko że niestety szczególnie w wypadku projektów kickstarterowych trzeba przyjąc zasadę że jeżeli twórcy jasno nie piszą że coś w grze będzie, to prawdopodobnie tego nie będzie. Decyzje na temat tego czy fundujemy czy nie powinniśmy podejmować na podstawie ficzerów jakie twórcy wypisali na stronie, nie na podstawie tego “co byśmy chcieli, żeby było”.
                Nie wiem jak było z Wastelandem, jeżeli pisali, że będą modele zbroi a się nie wywiązali, no to wina po ich stronie. Jeżeli jednak nie pisali no to cie przecież nie okłamali…
                U nas np jak ludzie się pytali czy będzie customizacja wizualna postaci, jasno powiedzieliśmy że postacie są przedefiniowane bo tak jest taniej, customizacja obejmuje statystyki nie wygląd. Jeżeli teraz ktoś nie doczytał i wyobraża sobie że jednak to będzie… cóż mogę mu tylko powiedzieć jako jeden z twórców “przykro mi, nic takiego nie obiecaliśmy” i uważam że zarówno ja jak i moi koledzy z pracy mamy zupełnie czyste sumienie.

            1. s2892 Honorowy dawca organów

              @mokraTrawa

              Trawa ty o DF9 nie wspominaj .. badzo cie prosze .. poniedzialek jest .. ostatni week przed 2 tygodniami bez kompa (pacz urlop) .. a ty mnie tym !@#$%^ .. zrobionym przez szanowne studio .. !@#$%^ raczysz .. !@#$%^

              a odnosnie W2 – za 19.95 to ja bym to rozumial, albo nawet za 24.95 ale nie za 39.99. (o becie juz nic nie mowie). Troche za duzo jak na gre na Unity. Fabula fabula, ale koncept juz mieli, background tez, wiec tu masz koszty stale niezalezne od silnika, niestety walka to jedna miena (anty)koncepcja .. co nie zmienia jednak mojego zdania ze gra jest fajna tylko nie w tym przedziale cenowym .. 🙁

          1. Wyspa

            @Stah-o

            Nie zaszkodzi wiedzieć jak to wszystko powstaje 😉
            Rozumiem, że ludzie mogą się czepiać jak twórcy coś obiecają a później się nie wywiązują.
            Problem tylko taki że ludzie mają pewne wyobrażenia i marzenia na temat gry zanim ona jeszcze wyjdzie, często mocno one odbiegają od tego co twórcy obiecali.
            Taka złota zasada, aby nie być rozczarowanym to przyjęcie całkiem realnego założenia:
            “Tego czego twórcy gry nie obiecali, nie będzie”
            Zazwyczaj się sprawdza…
            Po za tym dziwne jest twierdzenie że produkt nie jest “pełnoprawny” bo się pancerzyk nie zmienia… wg takiego rozumowania to 90% gier w historii by się nie kwalifikowało na “pełnoprawny produkt”

            1. Stah-o

              @Wyspa

              Eeetam, produkt niezgodny z ofertą, oddawać kasę i płacić odszkodowania moralne 🙂 Nie wiem, czy ty tam w swojej firmie piszesz kod, robisz grafikę czy w pijarze siedzisz, ale wiesz, jak wam nie wyjdą te kowboje to pozew zbiorowy macie murowany 🙂 Ostrzeż kolegów 😉

          2. MusialemToPowiedziec

            @Stah-o

            Jak na $15, W2 przynajmniej na razie wygląda mi na bardzo pełnoprawny produkt.

            Choć nie, nie wiem jakim cudem wydali grę w której postać stojąca nie strzela nad postacią kucającą. Ale z wypowiedzi Fargo-i-kolegów brzmi to tak, że o tym to nikt z beta-testujących nie pomyślał/raportował.

          1. borianello

            @Wyspa

            Na razie spedziłem przy grze kilka godzin i jest dobrze.
            To prawda, że gra jest brzydka, ale klimat (muzyka i dużo tekstu) sprawia, że szybko o tym zapominamy.
            Walka nie jest tak emocjonująca jak w Xenonauts, ale daje radę, przynajmniej na początku, bo przeszedłem dopiero AG Center.
            Wkurzające było to, że korzystając z predefiniowanych postaci, nie da się zdziałac za wiele i musialem zaczynać grę od nowa, tworząc drużynę od podstaw.
            Najważniejsze jednak, że gra zdecydowanie posiada klimat F1 i F2, więc jest ok.

    1. Wyspa

      @emperorkaligula

      Woot? Ethan Carter, Twierdza, Defence Grid 2 (gratka dla fanów gatunku), że o innych nie wspomnę bo nie wypada 😉
      Osobiście na pewno zainteresuje się tymi tytułami jako że z przynajmniej jednym (Twierdzą) łącza się dobre wspomnienia a drugi (Ethan) zapowiada się na dość ciekawą historię detektywistyczną 🙂

      1. emperorkaligula

        @Wyspa

        Ethan = symulator chodzenia. Jeśli chodzi o normalne przygodówki to na nowego Sherlocka jestem napalony.
        Twierdza = jedynka była świetna, a jakiś potworek krzyżowiec był beznadziejnie nudny. Do tego zbijanie murów piechotą (mury się obniżają) to już nie te czasy 😉
        Defence Grid 2 – moje zaintesowanie TD sprowadza się do ogrania jakiejś darmowej flashówki raz na ruski rok 😉

        ps: jeszcze 2 godziny za biurkiem i fajrant 😀

  2. shani

    Wohoooo, ale ta przegladarka szybko smiga w porownaniu do W2. Ale, ale, zdarzylem sie juz przyzwyczaic. Na szczescie walka turowa jest 😉 Czy jest mozliwe, ze InXile zoptymalizuje jeszcze bardziej W2, ze bedzie chodzilo na slabszych sprzetach lepiej? Ja sie akurat lapie pod te minimalne wymagania. Ogolem nie jest zle, jak pisal borianello, jest troche niedociagniec, ktore mnie wkurzaja, ale… Najbardziej mi jednak skradaczki brakuje, ja zawsze sie z nozem w zebach w kazdej grze skradam! Nawet w FTL 😉
    W Divinity OS nie gralem jeszcze i ciezko mi porownac te dwie gry, ale na pewno sa inne i porownywanie ich to jak porownywac jablko i arbuza.

Powrót do artykułu