Microsoft wyłącza Games for Windows Live

Nitek dnia 20 sierpnia, 2013 o 11:08    11 

Najpierw z GfW zrezygnował Batman, teraz sam Microsoft.

Usługa zostanie wyłączona w lipcu 2014, co odbije się na funkcjonalności choćby Age Of Empires Online, które korzysta z tego systemu. Tajemnicą zostaje co stanie się z grami korzystającymi z GfW. Taki Batman Arkham Asylum do dzisiaj działa niepoprawnie w połączeniu GfW i Steama (nie zlicza osiągnięć), Arkham City czyni cuda z sejwami, a wręcz uniemożliwia rozgrywkę w pewnych okolicznościach (nie wyłączajcie czasem synchronizacji na Steamie, bo wyślecie Gacka do piachu).

Ciekawe co z takim Dirtem 3, Resident Evilem 5 czy całkiem niedawno wydanym Dark Souls w którym multi nie tyle jest obowiązkowy, co bardzo pomocny, a także innymi szpialmi wykorzystującymi usługę do prowadzenia statystyk czy udostępniania trybu multi.

Na chwile obecną nie zostało powiedziane czy posiadacze gier chyżo korzystających z zasobów Microsoftu uraczeni zostaną kopią gry działającej na Steamie.

Dodaj komentarz



11 myśli nt. „Microsoft wyłącza Games for Windows Live

      1. Tasioros

        @Nitek

        A ja głupi myślałem, że po to, aby było więcej gier na PC i żyło nam się lepiej. Jednym słowem: niewypał.
        PS. Nadal mnie zastanawia, jakim cudem każda gra korzystająca z tego czegoś, bez problemu się w tym odnajduje i mnie loguje. Może to przez to, że nie robiłem reinstalki systemu od 4 lat? Ale już niedługo – Windows 7 nadchodzi (w końcu).

  1. powazny_sam

    Jakiś czas temu gamespy które służy w wielu grach do odnajdywania graczy w multi (np. borderlands 1) – ogłosiło koniec działalności. Ale nadal można się logować i korzystać z istniejących kont, a na upartego po przekopaniu się przez nieaktualne certyfikaty ssl dokopać się do formularza rejestracyjnego (czy działa nie testowałem).
    Jak usługa padnie definitywnie to pozostanie pewnie tylko tryb single albo ewentualnie LAN w tych grach. Podobny koniec pewnie czeka GfwL.

  2. Mindestens

    Arkham Asylum to nie jest przykład popsutych achievementów – bo to, że je widać na Steamie, wcale nie oznacza, że je zaimplementowano w wersji przeznaczonej dla graczy. Pojawiły się raptem w marcu tego roku, będąc jedną z pierwszych oznak, że w krążących przynajmniej od grudnia plotkach o rezygnacji z GfWL przez MS może być coś prawdziwego, traktowanie ich więc jako niedziałający poprawnie feature to nadużycie, nigdy nim nie były i być może dopiero się nim staną.

    W To the Moon też masz niby achievementy, ponieważ programista chciał jakiś czas temu sprawdzić, jak się je dodaje – nigdy nie zamierzał implementować ich w wersji dla graczy i nie wiedział, że staną się widoczne dla wszystkich.

  3. jaGrab

    eh, wygląda na to że już nigdy nie zacznę Gears of War czy Lost Planet, przynajmniej tych które od paru lat się kurzą na półce
    plus jest taki że tytuły ze steama które się łączyły z GfWL przestaną to robić (mam nadzieję), tylko co wtedy z sejwami?

Powrót do artykułu