Relacja na żywo: Elemental: Fallen Enchantress

Cyrec dnia 23 sierpnia, 2012 o 13:22    21 

Postanowiłem pokazać w naszej ulubionej formie, której dawno nie widzieliśmy, a osobiście bardzo za nią tęsknie, czyli relacji na żywo, grę Elemental. Zapraszam!

Na początek chciałbym przeprosić za brak filmików – nie będzie ich, bo mam za słaby komputer (do tego zapchany). No więc przejdźmy do rzeczy – czym jest Fallen Enchantress? Być może pamiętacie niepochlebną recenzję Sławka na temat poprzedniego tytułu z tej serii – Elemental: War of Magic – ciekawej gry turowej w świecie fantasy. Elemental: Fallen Enchantress jest tytułem, który od początku był tworzony z myślą o zmazaniu tego wielkiego grzechu i błędu z twórców gry. E:WOM był zabugowany, słabo przemyślany i niegrywalny. Na szczęście – E:FE jest grą dobrą, a przynajmniej był, kiedy ostatnio w niego grało, a było to parę miesięcy temu. Beta jest dostępna dla osób, które zakupiły preorder, preorder kosztuje 39.99$. To dużo, ale powiem wam jedno – warto. Posiadacze Elemental: War of Magic dostają grę za darmo lub po przecenie, w zależności od daty zakupu. 

Dobra, jakiś tam wstęp wyskrobałem, czas na relację. 

16:20

ifafgpv.png

Menu główne jest całkiem ładne. Kampania, mody i gra wieloosobowa zostaną dodane w pełnej wersji albo w późniejszych betach.  

 

16:40

asd

Ha, wykombinowałem jak dodawać obrazki przez url! Teraz w końcu będę mógł normalnie prowadzić to wszystko.

Na screenie możecie podziwiać wybór bohatera – ja oczywiście zdecydowałem się na stworzenie swojego imperium i bohatera. 

asd2

adadfafaf

Jako perki wybrałem startowanie z paroma magicznymi techonologiami i +40 many (po wybraniu umiejętności bohatera będę mógł od razu przyzwać wilka) i ulepszone bronie oraz trucizny. 

16:57

Wow, zapomniałem, że tworzenie bohaterów tak bardzo wciąga! Dosłownie nawet nie zdałem sobie sprawy, że minęło już tyle czasu od poprzedniej aktualizacji wpisu.

A oto i nasza heroina!

afafafaf

Początkująca magini wiatru, zwykle pracująca jako przywoływacz. Do tego potrafi rekrutować "henchmanów", którzy działają jak bohaterowie. To jeszcze nic – jej magia jest mocniejsza, dostaje więcej many na turę i jej miasta pasywnie dostają więcej doświadczenia! Cud, miód i orzeszki. 

17:02

afafafa

Mogę wybrać jej portret. Jak miło.

agfsadgasdg

Możecie się śmiać – wziąłem normalny. Trudny wybór – wziąść najtrudniejszy poziom trudności i modlić się, żeby nie przegrać (UUU, FRAJER) czy normalny (UUU, FRAJER). 

17:15

fsfsgsaa

Co tu dużo mówić, od razu stworzyłem miasto i zarekrutowałem stojącego najbliżej bohatera (dosłownie dwa kroki od miasta). 

agsgaga

Dużo się tu pozmieniało, np. wprowadzono osiągnięcia. Nie wiem po co są, nie wiem gdzie je sprawdzić, ale wiem, że dostaję się je za byle pierdoły (ZBUDUJ MIASTO).

A oto piękna fotka mojej stolicy:

afafafgaf

17:20

Technologie też się pozmieniały, ale co tam – wybiorę jakąś z drzewka militarnego, w końcu nie będziemy siedzieć i patrzeć jak jakieś potworki ograbiają naszę domy. Chociaż w sumie zastanawiam się po co takiej kupie galarety z trzema nogami moje złoto… 

afafafa

A w międzyczasie stworzę jakiś oddział rekrutów do obrony imperium. Tak, w tej grze tworzymy własne jednostki. 

afafafa

17:26

afafafafaafafa

Banda twardych, potężnych rzezimieszków, zdolnych dźwigać woła na plecach. Używają pałek nasączonych w truciźnie. Wolałbyś się z nimi nie spotkać, a szczególnie wolałbyś się nie spotkać z ich liderem. Ich lider, o matko, to jest dopiero kawał skurczybyka. Taki to by zadźgał człowieka dla pary butów. Imię? Tak, znam jego imię. Brzmi ono…

afafafafafafaf

Przysięgam, musiałem. Skojarzenie jakoś tak nagle przyszło…

17:34

Okazuje się, że nie tylko są przebiegli, źli i tak dalej, ale także leniwi. Jeden oddział Makbetoniarzy tworzy się 25 tur, prawie tyle co ogromna Wieża Władzy! 

Cóż, chyba zanim w ogóle zdąże ROZPOCZĄĆ nad nimi produkcję staną się przestarzali. Co to ma być, na urlop pojechali?!

afafafafaf

A więc budujemy jakiś targ i Wieżę Władzy. Brzmi nieźle. 

17:37 

A oto i fotka mojej drugiej bohaterki:

afafafa

Potencjał na maga ma, trzeba przyznać. Brzydkiego maga. 

Ale jedno trzeba twórcom przyznać – zrobili nowe, śliczne obrazki do nowej księgi magii!

afafafaf

A więc przyzywam wilka – w poprzednich wersjach wilk to był morderca. Poważnie, zabijał wszystko co się rusza przez swoją przewagę w poziomach. 

Zauważyłem, że mogę zbudować farmę, więc Wieża Władzy (uwielbiam tą nazwę) zeszła na drugi plan.

afafafaf

Wyruszyłem moją skromną armią do pobliskiej tawerny. Czyżby zadanie? 

afafafaf

17:44

Jestem zaskoczony. W poprzednich wersjach zadania wymagały pożądnego poziomu i paru technologi.

afafafa

O ile pamiętam golema mogę zabić jednym wilkiem, więc wchodzę w to. 

17:48

Mapka przy dużym oddaleniu zamienia się w grę planszową (widzieliśmy to już w RUSE).

afafafa

17:58

Operation: Sand Golem

fafafafa

Czemu wybrałem magię wiatru? To proste. Na jej pierwszym poziomie mam dostęp do zaklęcia "haste", które dodaje mi 4 inicjatywy. Druga, losowa bohaterka ma czar "slow", który odejmuje 4 inicjatywy. Na podstawie inicjatywy obliczane jest pierwszeństwo i kolejki ruchu. Jak możecie zauważyć, nawet bez tych czarów mój wilk bije dwa razy częściej niż golem. Do tego odkryłem, że laska drugiej bohaterki strzela kulami ognia. 

afafafafafsadasd

Walka jest bardzo fajnie wykonana, nie musze za każdym razem ziewać z nudy, jak np. w takim Endless Space. I nie polega na czystym szczęściu!

afafaf

Krótkie historyjki, całkiem fajnie się je czyta. 

Ale przejdźmy do najważniejszego – nagród za wykonaną prace! Na początek – zdobyte poziomy.

afafafafa

Żadnego ciekawego perka do wyboru, więc wybiore tego, który sprawi, że szybciej dostanę ciekawe perki. Proste!

afafafaf

O, to będzie świetne w połączeniu z haste. 

Poziomy rozdane, czas sprawdzić nowego członka drużyny.

afafafa

18:05

Wróciłem do miasta, żeby zregenerować życie. 

afafafa

I skończyłem budować "kupca", jak go nazywa angielska wersja gry. Nareszcie trochę złota wpłynie do mojej sakiewki… chciałem powiedzieć, do skarbca naszego imperium, ku chwale Gikz! 

afaf

My tu gadu-gadu, ale level sam się nie nabije. 

afafafa

18:13

Prosta bitwa, słaby łup. 

afafaf

18:16

Gra mi się zawiesiła (z mojej winy), ale zaraz wszystko odpracuje! Może lepszy łup wyleci.

18:20

Zmówiłem trzy zdrowaśki za dusze osoby, która wymyśliła autosejwy. 

18:25

afafafa

Gra zapisała się tuż przed bitwą. I wyszło mi na dobre. Naprawdę, miałem szczęście.

18:51

Wybaczcie mi małą przerwę, czytałem newsy. 

Grafika jest piękna, a jeszcze takie szczegóły jak burza piaskowa na pustyni dodają jej uroku. 

afafaf

afafafafafa

W skrócie – poczyściłem najbliższą okolice i znalazłem parę itemków. Niestety, zapomniałem sfotografować książke, która dawała +1 defense do wszystkiego, ale mam nadzieję, że wybaczycie mi moje niedbalstwo. 

afafa

afafaf

affa

afaf

Znalazłem starożytną biblotekę, która pobłogosławiła mnie resztą doświadczenia, którego brakowało mi do następnego poziomu. Przypomnijcie mi, żebym kiedy następnym razem będę podpalał miasto wroga oszczędził biblotekę. O, taki rewanż dla pomocnych książek! 

afafaf

Zainwestowałem w magię, co wydało się oczywistym wyborem, jako, że mimo posiadania dwóch magów, w ogóle nie mam czarów. 

afaf

afafa

Do tego w końcu opracowałem technologie – przy okazji stworzę nową drużynę dzielnych wojowników. 

afafaf

afafa

I opracowuję technologie, która pozwoli mi budować tawerny, żeby moi dzielni wojacy mogli upić się zaraz po powrocie z bitwy. Na swój koszt, oczywiście. 

18:58

afafaf

Wielki smok i armia obrzydliwego królestwa dobra… Bueh… Cóż, pozwolę im cieszyć się życiem. Na razie. Oczywiście, nie ma to nic wspólnego z tym, że oboje są na mitycznym poziomie niebezpieczeństwa, a ja na… najniższym. To jest zwykły bug gry. Przypadek.

afafa

Nowiutki system ulepszania miast – kiedyś co poziom wybierało się specjalnego perka albo możliwość budowy unikalnego budynku. Zobaczymy jak to działa w praktyce. 

Wybrałem drogę "miasteczka", bo o ile dobrze pamiętam, każde miasto i bohater zmniejszają przychód doświadczenia innym. Drugiego miasta na razie nie mam, więc może zdąże szybko zdobyć poziom. 

19:15

afaf

Widzę, jak w środku miasta ludzie pracują. TO JEST STRATEGIA TUROWA. 

afafafa

af

Nowa technologia, dalej inwestujemy w militaria. 

afafaf

Udałem się na rekonesans na północy. Znalazłem kogoś w rodzaju Eddarda Starka, z dużym, dwuręcznym mieczem. Gość jest "weak". Moja armia jest już "strong". No cóż, chyba go zaatakuje. Aha, przy okazji znalazłem miecz.

af

afafa

Atak zakończył się ogromną porażką. Wszyscy nie żyją, gość jednym atakiem zabił mi oślizgłego robala i zabrał 90% życia wilkowi. 

afaf

Znowu odmówiłem zdrowaśkę, bo był autosave. 

Tym razem zamiast miecza dostałem to:

afaf

afafa

Pies nazywa się… Anna. 

19:26 

Zjadłem coś i nadal jestem głodny, więc będzie przerwa w relacji. Jakoś powoli mi to granie i pisanie przychodzi :). A potem może małą partyjkę w LoLa zagram, bo na serwerze testowym nową postać wydali. Wybaczcie!

20:20

afaf

Wracamy do relacji – znalazłem jakiegoś niedźwiedzia i oczywiście uznałem że go ubije. To, co trzymał w swoim legowisku było conajmniej zaskakujące. 

afafa

Wygląda na to, że misiek korzystał z jakiejś starożytnej wersji Ipada! I to nie koniec – zainstalował na nim jakiegoś antywirusa, który działa jako antymagus. Zastanawia mnie tylko jedno – skąd wziął internet?

afaf

W stolicy wieża wybudowana, czas na pionierów (chociaż powiniennem mieć ich już dawno temu, to był duży błąd).

21:20

Nie jest dobrze. Imperium Gikz zostało otoczone. 

Okazało się, że dookoła mnie mieszkają CZTERY boty. Do tego, każdy z nich od razu kupił po pionierze. Z najlepszego imperium staliśmy się najgorszym, bo na całej mapie nie ma ani jednego jednego pustego miejsca na miasto. Z tego wynikają te opóźnienia – planowałem zrobić po prostu dużo w jednym, a wygląda na to, że rozegram na innej zapisanej grze grę o 30 minut do przodu, żeby rozkminić jak przeżyć. Muszę wam powiedzieć, że gra nie jest łatwa – boty mają dobrą taktykę. Ah, tak to jest jak człowiek przez ponad 5 miesięcy nie tyka jednej gierki i ciekawi się czemu taktyki się pozmieniały. Znowu muszę przełożyć relację, bo nie chcę klapy (czyt. porażki przed wszystkimi użytkownikami gikz :D). Mam nadzieję, że mnie rozumiecie. Kontynuacja jutro, tym razem bez problemów. Trzymajcie się!

Dodaj komentarz



21 myśli nt. „Relacja na żywo: Elemental: Fallen Enchantress

  1. amonlb

    Super! Nie wiedziałem że wyjdzie nowe elementals w poprzednie grałem ile sie dało zanim bugi mnie pokonały. W między czasie pojawiło się Warlock – Master of the Arcane i jak w to zagrałem to pomyślałem co za bezsens zamiast zrobić Elementals 2 to takie nie wiadomo co wydali. Chciałbym już w to zagrać ale za drogo.

    1. aihS Webmajster

      @aryman222

      [i]Nieprawidłowy token[/i] się zdarzał, zdarza się i zdarzać się będzie, ot taki ficzer dla uatrakcyjnienia serwisu 😛
      Ale serio – nie do naprawy, czasem każdego trafi. Miałem ten problem cały zeszły tydzień gdy strona chodziła powiedzmy, że stabilnie. Kangur mi tłumaczył o co biega ale kto by tam po aborygeńsku rozumiał 🙂

  2. amonlb

    Dzisiaj przejrzałem relację raz jeszcze i dochodzę do wniosku że bardzo ale to bardzo chcę w to zagrać najlepiej już!!! Szukam bety do zassania ale wygląda na to że nikt jej nie udostępnia w sklepie pirackazatoka. Ta gra powinna być maks za 20$ jak Torchlight 2. Już jest beta 4 czy 5? Bo widzę że szybko chłopaki wydają poprawki.

    Pomysł na taką relację jest świetny. Czasem miło jest pooglądać obrazki z komentarzem zamiast youtuba. Wszędzie ostatnio raczą nas video (nie koniecznie dobrym) a to miła odmiana.

Powrót do artykułu