SUPERHOT – SUPERHOT

Nitek dnia 25 lutego, 2016 o 15:00    20 

SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT SUPERHOT

Oto jest, polski tytuł, który zawojował świat już trzy lata temu, kiedy prototyp stworzony na potrzeby 7DaysFPS zawitał do sieci. Szybki Greenlight, błyskawiczny Kickstarter i oto jest. SUPERHOT

Jest dokładnie tym, czym miał być. Baletem ze śmiercią, tańcem z czasem, który zgodnie z założeniem płynie, kiedy my się poruszamy. Jest też czymś więcej, ale nie będę Wam psuł niespodzianki. Nie wszystko jest tym, czym się wydaje, a nitki opowiadanej historii powoli splatające się w całość, potrafią zaorać mózg, wywołać lekki szczękopad, nie spodziewałem się. I dlatego też, drodzy Wy, nie odbiorę Wam tego. Sprawdźcie sami lub przeczytajcie gdzie indziej. Kiespki jest tylko czas kampanii, bo nie patrząc później w stronę wyzwań i innych wariantów zabawy, całość może Wam zająć mniej niż niejeden seans w kinie. SUPERHOT

Reszta jest dokładnie taka jak we wcześniejszym prototypie, na prezentowanych fragmentach rozgrywki, żadne downgrade’y, żadna zmiana stylizacji, wszystko jest na swoim miejscu. Białe pomieszczenia, czerwoni bezimienni po drugiej stronie dymiącej lufy i manewrowanie czasem. No, ale powiedzmy, że nie wiesz jak SUPERHOT  zawładnie Tobą zaraz po włączeniu. SUPERHOT

Każdorazowo jesteśmy zamykani w stosunkowo niewielkiej miejscówce. Nieważne czy będzie to knajpa, ciemna uliczka czy serwerownia, cel każdorazowo jest taki sam. Zabij i nie daj się zabić. Do dyspozycji masz nie tylko wszelkiej maści giwery, ale też podręczne przedmioty, kieliszki, bile, czy katany potrafiące przeciąć włos. I to na dwa. Wszystkie z tych dobrze zaprojektowanych pomieszczeń śmierci to istna łamigłówka, podczas której podrywacie kostuchę do tańca kusząc nienaganną manierą unikania kul przeciwników. To jest istotne, albowiem jedna kula oznacza powtórkę całego fragmentu. I dobrze. Aż do totalnego wymasterowania. SUPERHOT

Nie wchłonąłem SUPERHOT od razu, śmiem twierdzić, że początkowo byłem fest zimna ryba, ale wraz z rozkręcaniem się zabawy wkręcałem się mocniej, aż do momentu, kiedy nie mogłem już odejść. Bo zabawa w SUPERHOT mocno uzależnia. Temu panu przywalisz z liścia wytrącając pistolet, który chwycisz jeszcze w powietrzu i w tym samym ułamku sekundy odstrzelisz delikwenta za ladą przesuwając się w prawo, by uniknąć gradu śrutu z lewej, a i tak zarobisz pałką od człenia z zaplecza. Restart. SUPERHOT

I tak w kółko. Miejscówki nie są zbyt wielkie, znakomicie zaprojektowane pokoje śmierci. Poszczególne plansze to zazwyczaj maksymalnie kilka pomieszczeń z dobrze rozmieszczonymi przeciwnikami, potrafiącymi się naprzykrzać. Flow zabawy przez cały czas nie zwalnia, co może brzmieć dziwnie, biorąc pod uwagę fakt, że to gra w której wszystko stoi. SUPERHOT

Z czasem SUPERHOT  zamienia się w łamigłówkę, wręcz escape room, w którym trzeba wiedzieć jak się zachować, by z niego wyjść cało. Nie wywołuje frustracji, a szybkie reloady sekwencji skutecznie przykuwają do monitora na jeszcze jeden strzał, jeszcze jeden SUPERHOT. Zabawa jest satysfakcjonująca i na swój sposób hipnotyzująca. Bardzo fajny jest ten polski SUPERHOT. Hypnotajzyn.

SUPERHOT   SUPERHOT   SUPERHOT   SUPERHOT   SUPERHOT   SUPERHOT   SUPERHOT

Z Luźnych wyciąłem wszelkie momenty fabularne.

Grę podesłał wydawca, dziękuję.

Wieczorem, po Darkest Dungeon, gramy w SUPERHOT na streamie http://www.hitbox.tv/nitek

Dodaj komentarz



20 myśli nt. „SUPERHOT – SUPERHOT

  1. borianello

    O to to, na ten tytuł jestem napalony od pierwszego trailera.
    Dzięki za przypomnienie!

    EDIT. Kurcze, strona im padła, steam nie podaje ceny, a coś czuję, że jest to ten z nielicznych tytułów, gdzie nie poczekam do przeceny.
    Mam nadzieję na Hotline Miami w 3D!

  2. The_Mister_A

    Wydaje mi się, że optymalizacja leży bo jak tam sobie stoisz to ma pewnie z 0 klatek. Rwie jak reksio szynkę. Pewnie znowu spieprzyli port z konsol bo tam jest filmowy standard 12 klatek na sekundę. Ma ktoś jakąś tech analizę z eurogamera?

    Może trzeba obniżyc wielkośc tekstur tła w opcjach?

Powrót do artykułu