Project Reality powstał jako niewielka modyfikacja do starego, niezłego Battlefielda 2.
W ciągu 7 lat swojego rozwoju projekt urósł do rozmiarów, jak na darmową modyfikację, wprost olbrzymich. W chwili obecnej jest to największy i najpopularniejszy mod do BF2, nastawiony na realizm i team play, całkowicie zmieniający mechanikę, przenoszący rozgrywkę w nowe okresy historyczne (II wojna światowa, Wietnam, Falklandy) oraz dodający masę nowego sprzętu. Równolegle oddzielny zespół pracuje na wersją modyfikacji przeznaczonej początkowo dla ArmA 2, a w chwili obecnej dla kontynuatorki tej gry.
Co prawda powstanie samodzielnej gry Project Reality zapowiedziano już parę lat temu jednak do tej pory prace ograniczały się głównie do testowania możliwości poszczególnych dostępnych silników oraz narzędzi. Początkowy Torque engine (który zespół PR dostał w nagrodzie za zdobycie tytułu najlepszej modyfikacji mod DB) z powodu zbyt małych możliwości został szybko zastąpiony przez C4. Nie dawno, za sprawę wpisu jednego z deweloperów na forum Crydevelopment, okazało się, że ekipa PRki zrezygnowała również z tego rozwiązania, tym razem z powodu braku odpowiednich narzędzi deweloperskich (sam silnik bardzo sobie chwalili). Według obecnych założeń Project Reality 2.0 ma powstać na darmowej wersji Cryengine (sama gra również ma być darmowa). Zaprezentowano również pierwsze obrazki z konwersji jednej z map.
To się podekscytowałem
Na dokładkę trzymajcie losowy filmik. A na dniach postaram się wrzucic dłuższy tekst o tej modyfikacji.
Więcej przeczytasz: {“examplelinkURL_item”
Walnąłem niusa 😀
Filmik nie dziaa. Niech ktoś naprawi, ja nie wiem jak
@jozi
Odblokuj – weź wejdz w edycję i wyjdź klikając zamknij, a nie zamykają okno.
że też nie mogą zrobić tego na Frostbite 2 🙁
Tylko wiadomość o premierze Alphy Arma 3 bardziej mnie podekscytowała w tym roku. Dzięki za info Jozi. Czekamy!
@Kirq
Właśnie miałem tak samo.
A tak swoją drogą to moją pierwszą myślą po odpaleniu Alfy ArmA 3 było “Ale PRka była by na tym zajebista” 🙂
@aryman222
Z tego co wiem to całą zaletą Frostbite są rozwalające się budyneczki. A w PRce na za dużych mapach jest za dużo budynków żeby coś takiego było możliwe 🙂 Zresztą niektóre budyneczki i tak się rozwalają (co prawda tylko nie wielka ich część na niektórych mapach + nie jest to tak efektowne).
@jozi
To, czy jakis budynek ulega destrukcji (calkowietej badz czesciowej) to kwestia konstrukcji mapy a nie silnika. Nic nie stalo by na przeszkodzie, zeby w PR2 mozna bylo rozwalac wszystko jesli mod opieralby sie na FB2.0. Niestety, DICE czy EA (ciul wie) podjelo taka a nie inna decyzje i nigdy sie nie dowiemy co moglo by z tego powstac. CryEngine rowniez oferuje pewna destrukcje otoczenia. W Crysisie 2 i 3 nie bardzo bylo to widac, ale w jedynce szopki fruwaly po mapie ;P
@BlahFFF
Ja tam się nie znam, ale przecież to silnik definiuje funkcjonalność programu. A gdzieś te obliczenia dotyczące rozwalania poszczególnych budynków muszą być dokonywane (po stronie klienta bądź serwera) oraz przesyłane. Na logikę rzecz biorąc
znacznie więcej budynków w PRce = więcej rozwalania = więcej obliczeń = większe obciążenie łącza.
Już w BF3 przecież dość mocno ograniczono rozwałkę w stosunku do BC2 – właśnie z powodu powiększenia map.
@jozi
W BC2 i BF3 destrukcja jest oskryptowana. To nie Red Faction. Ba, nawet Slawek to kiedys tlumaczyl. Ograniczono ja w trojce tylko dlatego, ze gracze demolowali doslowanie cala mape nie zostawiajac na niej niczego. Niestety, usunieto tez leje w ziemi bo ludzie pod tekstury wpadali.
@Kirq
Rok 2013 będzie chyba naprawdę bardzo owocny, świetnie się to wszystko zapowiada – Arma 3, PR 🙂
Więcej przeczytasz: {„examplelinkURL_item”
no no 🙂