Wrażenia z bety DOOMa – drewno

Nitek dnia 2 kwietnia, 2016 o 19:51    15 

Cała beta wygląda jak strzał kolano, pokaz powodów dla których gry nie warto kupować. Temat jest niezwykle ślamazarny, lektor z czapy, a cały feel to wspomnie drewno, deska bukowa, straszna mielizna. 

Potwierdzają to tylko Wasze komentarze, czy to z gikza, czy z YouTube’a.

Stah-o

Dzisiaj start bety. Ja już jestem w pełni przygotowany na to cudownie staroszkolne, choć fantastycznie odświeżone doświadczenie. Pre-order się u mnie szykuje, że ho ho, po alfie byłem już zachwycony.

Już pograłem w tą betę i pre-ordera u mnie na pewno nie będzie

Na początek – screen tearing na xboxie psuje kompletnie zabawę (nie było go w wersji alpha), nie ma (lub nie znalazłem) opcji dla vsynca (przy tak szybkiej grze to dość poważne zaniedbanie). Postacie graczy są żywcem wyjęte z Halo :( hełmy, pancerze, etc. Komentatorem w Multi (polski dubbing) jest pan o głosie grzecznego chłopca (takiego, którym babcie chwalą się przed innymi babciami). Moduły hakerskie – kompletnie zbyteczna popierdółka. Kolorki, wzorki, – no nie na takie piekło miałem nadzieję :( Brakuje dźwięków przy ruchu postaci, często poruszanie się jest kompletnie nieme. Być może liczyłem na zbyt wiele po alfie, być może moja wizja krwawej i męskiej siekaniny jak z horroru klasy b rozminęła się z wizją twórców i oni wolą Halo :( Nie wiem sam, będę próbował przez ten łikend polubić się z tą grą na nowo, nie wiem…

Po półgodzinnym pograniu – złożyłem pre-order na Dark Souls 3 i obiecałem sobie już nigdy nie mówić o niej źle :)

1,5h grania za mną. Ciągle nie mogę przebaczyć tych Halopodobnych postaci, których kastomizacja polega jedynie na dobieraniu wzorków i kolorków, które to de facto (te wzorki i kolorki wraz z nowymi kawałkami halopodobnego pancerza) są esencją odblokowań. Serio. Po każdym meczu dostaje nowy kolorek i nowy wzorek. Kastomizacja broni to także nakładanie wzorków i kolorków na dwie strefy (broni) przeznaczone na wzorko-kolorki. I to wszystko – nie dostrzegłem żadnych innych modyfikacji broni, toż to bezsens przecież :(

Ciągle nie mogę także przebaczyć polskiego lektora, w stylu ugrzecznionego chłopca, który z resztą czasem brzmi jak syntezator mowy. Przecież w Doomie jedynym właściwym polskim komentatorem byłby Roman Kostrzewski z KATa, jak można było o nim nie pomyśleć. Nie ma drugiej tak zasłużonej w krzewieniu okultyzmu postaci w naszym kraju.

Alfe odebrałem jako pokazanie rdzenia rozrywki, który będzie łączył swój własny, oryginalny styl, wypracowany z połączenia starej szkoły i nowych rozwiązań, „nowych” w sensie nieskopiowanych z innych gier. Liczyłem na prawdziwy charakter odnowienia tej franczyzy. W tej chwili mam jednak wrażenie, że Alfa nie była pokazaniem początku nowej drogi i nowego rdzenia Dooma, ona była jej końcem. Jedyne co się od tamtego czasu zmieniło to skopiowanie przez twórców na siłę jakiejś zupełnie nieprzemyślanej formy progresu, tylko dlatego, że inne gry tak mają. Mapa z alfy nie przeszła żadnych widocznych szlifów, drugiej mapie brakuje punktowych świateł tworzących klimat (tak wiem – celem było FullHD z 60 klatkami) , miejscami jest nudno, ciemno i bez klimatu. Wydaje się też, że mapy powinny także brać znaczący udział w rozgrywce, niestety tak się nie dzieje, nie ma praktycznie żadnych znaczących interakcji.

Multi jest naprawdę przeciętne (jak na klasyków gatunku), zabawa jest fajna, jak dla mnie – tak na jeden może dwa łikendy. Mając jednak chęć „se poszczelać” tak z doskoku wybiorę dużo lepsze blackopsy3. Być może kompania będzie esencją nowego Dooma, być może jakiś inny tryb.

Nie męczę już tymi rozczarowaniami i czekam na to by na gikzie poczytać jakieś pozytywne wrażenia z tej bety kogoś, komu ten rozwój od alfy przypadł do gustu.

Epipodiusz

to w skrócie bo mi tuchpad w lapku zafiksował i skasowało tekst.
Customizacja z dupy, Lektor to syntezator mowy ( też z dupy ) , Druga mapa , źle zaprojektowana ( w jednej rundzie biegałem po mapie i nie mogłem nikogo znaleźć pomimo nabijania fragów przez resztę).
Gdyby tytuł w obecnej postaci nazwać Quake 3 Arena HD lub HALO Arena to nikt by nie zauważył, że to jednak DOOM. Opcje techniczne jakby rodem z konsoli ( nie wiele można zmienić ). Większą frajdę niestety dają black opsy III . Mam tylko nadzieję , że singiel będzie fajny. Poczekam raczej na pierwsze oceny po premierze.

LiberNull

Pograłem i się wynudziłem. Miałem nadzieje na następce Quake3 lub UT99 ale brakuje tej grze duszy w MP. Jest jakaś taka ślimakowata, brakuje tempa co sugeruje że jest głównie projektowana pod konsole. Także podzielam zdanie przedmówców co do pozostałych ficzersów…meh
Bedzie w promo to kupie dla singla…może.

Dawid

Człowiek myślał o zakupie no ale.. dla samego singla to trza czekać na niższą cenę.

Na pograniczu

Ciekawe jeszcze jak będzie kampania wyglądała. Jeśli równie czerstwo co multi to wielkiego sukcesu nie wróżę. Póki co to lepiej zagrać w Brutal Doom – więcej frajdy będzie.

Fjuczers

fest drewno

1. ogromne modele broni zasłaniające pół ekranu
2. absurdalnie powolne poruszanie. pixelowe BUNKER PUNKS które dzisiaj oglądalem na twoim kanale nitku jest duuużo szybsze niż ten d4
3. strasznie ujowe modele graczy. jak jakieś nijakie darmowe modele wyglądają.
4. lektor. to jest kurwa sabotaż!

gdyby nie napis doom 4 przy filmiku i demon którego widziałem na trailerach to bym powiedział, że jakieś budżetowe szczeladło za kilka ojraczy.

pytasz na filmiku na co się nastawiają twórcy ? na sprzedanie “super szybkiego shootera dla kąsol” 😉 wróżę 10/10 na IGN 😉

A jak tam u Was?

Dodaj komentarz



15 myśli nt. „Wrażenia z bety DOOMa – drewno

  1. Tasioros

    Ten lektor… jak to możliwe, że taki się został? Nie wierzę, żeby nikt nie zwrócił na to uwagi wcześniej i nie poskarżył się na jakimś forum. Ba, pewnie takich wpisów były tysiące! Twórcy jednak nic z tym nie zrobili. To ja proponuję, żeby dali kilku do wyboru w opcjach, a każdy z nich będzie lepszy niż aktualny. Np:
    1. Gej z “Family guy”: https://www.youtube.com/watch?v=4qRmGpWufd0
    2. Zblazowany, znudzony angielski dżentelmen (Monty Python mile widziany)
    3. Wkur**ony sierżant US Marines.
    4. Japończyk starający się mówić po angielsku.
    5. Christopher Walken.

  2. teekay

    Heh, po pierwszych trailerach aż pęczniały komentarze z deklaracjami zamówienia gry w preorderze, a teraz właściwie nie ma ani jednej pozytywnej oceny nowego Dooma. 😉
    BTW. nowy UT jest od dłuższego czasu do ściągnięcia w wersji alfa i z tego co grałem/widziałem jest lepszy praktycznie w każdym aspekcie od tego co jest w multi D4. I jakbym miał powiedzieć, która z tych dwóch gier jest F2P to raczej wskazałbym Dooma niż UT. ;]

  3. Nitek Autor tekstu De Kuń

    haha

    Da hell is this???

    Nie wiemy kto te teksty wpisywał w okienko, ale gratulujemy translatorowi mowy Ivona! Świetna robota!Więcej na: bit.ly/DoomDomDim

    Opublikowany przez Polygamia na 5 kwietnia 2016

      1. Goblin_Wizard

        @powazny_sam

        “Moduł hakerski padł” najlepszy 😆 .Coś jak “Janek Wiśniewski padł”. Ale widać, że lektor się starał bo przy “Zwycięstwo” i “Porażka” jest lekka nutka zmiany intonacji. Ale tak se myślę, że oni to zrobili specjalnie. Taki chiński chłyt merketindody. Pełna wersja będzie pewnie miała właściwego lektora. Przecież niemożliwe żeby tak spieprzyli zarówno wersję Angielską jak i Polską. Ciekawe jak inne wersje językowe? Ktoś słuchał?

Powrót do artykułu