Połączenie RTS i FPP w Company of Heroes 2!

Fantus dnia 1 kwietnia, 2014 o 10:23    6 

Zaczęło się od wpisu na Twitterze opublikowanego przez Relic:

COH 2 - FPP Twitter announcement

Więcej dowiedzieliśmy się z oficjalnego forum COH 2 oraz Steam. Gra dostanie możliwość wykorzystania trybu FPP. Co w tym rewolucyjnego? Otóż trybu bezpośredniego kierowania daną jednostką w naszej rozgrywce będą mogli użyć… inni gracze. Tym samym COH 2 stanie się pierwszą – niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę – grą, która łączy strategię z shooterem.

Jak to ma działać? Głos niech zabierze Noun – oficjalny rzecznik Relic na forach wszelakich (nie wklejam całości, bo długie, tylko najważniejsze):

COH 2 - FPP steam announcement

W telegraficznym skrócie – kolejkujemy się do trybu FPP. Możemy wybrać sobie frakcję, możemy nawet wybrać konkretny pojazd, ale możemy też zdać się na ślepy los. W momencie, gdy w istniejących grach, ktoś zbuduje odpowiadający nam pojazd – wskakujemy do gry.

Nad pojazdem będziemy mieli pełną kontrolę. Interfejs w nowym trybie jest bardzo uproszczony – mamy jedynie dostęp do specjalnych zdolności, ale możemy ich użyć tylko wówczas, gdy gracz “strategiczny” na to zezwoli. Komunikacja z naszym “generałem” odbywa się za pomocą kursora/znacznika, znanego ze standardowej gry oraz komunikatów głosowych. Jeśli strateg wybierze nasz pojazd i wskaże miejsce docelowe lub wroga – będzie to dla nas widoczne (migający kursor) oraz usłyszymy rozkaz w postaci konkretnego komunikatu radiowego. Co istotne sposób wykonanie rozkazu pozostaje w całości po naszej stronie.

COH 2 - FPP Soldier

Na początek w pojedynczej grze strategicznej może brać udział do 16 osób w trybie FPP. Czyli dla gry 4na4 wypada po dwóch “shooterów” na jednego “stratega”. Z czasem przewidywany jest upgrade do max. 64 graczy FPP na jedną rozgrywkę strategiczną.

Na starcie będzie możliwość grania jedynie pojazdami oraz snajperami. Z czasem dojdą jednostki wspierające (artyleria, działa ppanc. itp.) oraz piechota. Co do tej ostatniej to plany są ciekawe, bo kierując kilkuosobowym oddziałem będziemy mogli wydawać rozkazy pojedycznym żołnierzom, kierowanym przez AI – coś podobnego do gry Band of Brothers. Uzyskujemy w ten sposób w pełni odwzorowane pole bitwy, ze wszystkimi szczeblami dowodzenia.

COH 2 - FPP MG

Interesująco ma zostać rozwiązana kwestia obsadzania budynków. Po zajęciu takowego całym oddziałem lub pojedynczym snajperem dostajemy widok “z okna”, na jedną ze stron. Możemy zmieniać strony, ale zajmuje to chwilę (tak jak w grze strategicznej). W takim trybie kierujemy jedynie ostrzałem wroga. Zabawa MG42 będzie z pewnością zacna 🙂

Jedyną jednostką, nad którą nie będziemy mogli przejąć kontroli jest saper/inżynier. Nie podano dlaczego, ale pewnie ze względu na możliwość budowania budynków i umocnień. Swoją drogą ciekawe jak to rozwiążą w przypadku innych jednostek, które przecież też mogą budować umocnienia (np. grenadierzy i bunkry).

Coś mi mówi, że albo będzie spektakularny sukces, albo całkowita klapa. Najważniejsze jednak, zostało zawarte przez Nouna w tym, jednym zdaniu:

This feature will start and forever remain as completely optional. By default the game will deny the FPP access and players will have to manually opt-in for this.

Uff…

 

Dodaj komentarz



6 myśli nt. „Połączenie RTS i FPP w Company of Heroes 2!

    1. MusialemToPowiedziec

      @Kiler

      Jest sporo shooterów łączonych ze strategiami (Battlefield z jego commander-mode, jest też Nuclear Dawn pozwalający budować wieżyczki i może coś jeszcze), jest też mod Empires do HL2 (http://www.empiresmod.com/drupal/).

      Wydaje mi się, że C&C Renegade w trybach multi miał możliwości RTSowania – na pewno był jakiś ekonomiczny powód żeby te żniwiarki jeździły, a nie tak tylko po to, żeby było więcej ruchu?

Powrót do artykułu