Wiedźmin 3 opóźniony!

Nitek dnia 8 grudnia, 2014 o 17:11    38 

witcher33

Do maja.

Treśc listu otwartego

Dear Gamers,

Ever since we started working on The Witcher 3: Wild Hunt, we knew it would be an ambitious game. We wanted, and still aim, to give you an incredible experience, an epic adventure in a vast, completely open fantasy universe.

The sheer size and complexity of The Witcher, key features of the title, have had a decisive impact on production. Now, nearing the end of our work, we see many details that need to be corrected. When we release the most important game in our studio’s history, we must be absolutely sure that we did everything we could to limit any bugs to a level that will allow you to enjoy the game thoroughly.

With this in mind, we took another look at current workloads and what they mean for the team. Even though everyone is working at full speed, we concluded that we need another 12 weeks, so we are shifting the release date of The Witcher 3: Wild Hunt to May 19th, 2015.

We owe you an apology. We set the release date too hastily. It’s a hard lesson, one to take to heart for the future. We know what we want to do to make Wild Hunt one of the best RPGs you will ever play. And we continue to work hard to achieve just that. So, we apologize and ask for your trust.

Thank you for the all support you show us on a daily basis. We truly do appreciate it. It has fueled us in our passion since the start and will continue to do so.

The Board of CD PROJEKT SA

Dodaj komentarz



38 myśli nt. „Wiedźmin 3 opóźniony!

    1. aryman222

      @aihS

      1080p nigdy nie było jakiś super ważnym celem… raczej walczą żeby przy tych 900p nie było za dużego downgradu względem obietnic/trailerów PC.
      IGN – „Ideally, we’re pushing for 30 frames per second. The resolution, honestly, it depends; we’re working on it, we’re trying to get it as high as possible,” said Teixeira.

      „If we can make it at 1080P, sure, but I don’t know if it’s going to make it. To be honest, I really don’t know. Probably not. But for sure, we need it to run at a smooth frame rate, so at least 30 FPS.”

  1. aryman222

    po ostatnim trailerze zrobił się mały dym – że zrobili „downgrade” i zdaje się, że to w jakiś sposób pomogło im w przyznaniu się do opóźnienia.
    trailer jest piękny, ale faktycznie słabe tekstury w kilku ujęciach sugerują, że to wersja konsolowa (no chyba, że PC na LOW). problem w tym, że ludzie nie tego oczekiwali – wielu wydawało się, że na swoich klockach po 1600 zł dostaną jakość PC widzianą na trailerach typu Sword of Destiny. LOL :) żeby jednak nie było lipy/hejtu/itp. REDzi muszą dalej szlifować wersje konsolowe. A że gra gigantyczna, to zajmie to masę czasu. Wcale nie byłbym pewny tego maja…

    PS z jednej strony się cieszę, bo GTX 970 będzie tańszy w maju, z drugiej strony – każde opóźnienie Wieśka to nieuchronny poślizg również dla Cyberpunka 2077. Gdyby nie trzeba było się pieścić ze słabiutkimi komputerkami nazywającymi siebie „konsolami do gier” Wiesiek pewnie już byłby wydany, a Cyberpunk 2077 byłby robiony pełną parą.
    I pomyśleć, że gdzieś tam jest pewnie wersja Wszechświata, gdzie nie ma konsol… :)

  2. thewhitestar

    No i bardzo spoko, bo szykuję się do kupienia kompa, ale dla Wieśka w sumie (ewentualnie GTA 5). Im później wyjdzie, tym będzie tańszy/lepszy ;) . Ponadto jak kupię tego kompa w maju to z pewnością będzie górował nad konsolami – co za tym idzie – do następnej generacji konsol będę grał we wszystko jak król! A póki co jeszcze Divinity nie tknięte, Wasteland dopiero w trakcie (rewelacja!) a tuż, tuż, już za moment Pillars i Torment… Gdzie ja na to wszystko czas znajdę? Akurat do maja może się wyrobię.

Powrót do artykułu