Tom Clancy’s The Division najlepiej sprzedającym się nowym IP w historii

aihS dnia 15 marca, 2016 o 23:05    97 

tom-clancy-the-division

Tom Clancy’s The Division najlepiej sprzedającym się nowym IP w historii. W tydzień zarobiło 330 milionow dolarów. W szczytowym momencie na serwerach na wszystkich 3 platformach było 1,2 miliona graczy. W ciągu tygodnia od premiery spędzili oni w Nowym Jorku 100 milionów godzin.

Słaba gra. 3/10

Dodaj komentarz



97 myśli nt. „Tom Clancy’s The Division najlepiej sprzedającym się nowym IP w historii

  1. emperorkaligula

    kupić kupiłem – ekipa gra to gram i ja. znaczy zagram jutro. ale już wczoraj ludzie, którzy zaczeli gre 2-3 dni temu byli lekko zaskoczeni PUSTKAMI w niskopoziomowych strefach Dark Zone. wieczór, środek tygodnia i 1 osoba spotkana przez 30 minut. ale lokacjach dla wyższych poziomów tłoczno.

    czyżby drugi titanfail i gra umrze w parę tygodni ? :D muszę ostro przyexpić :P

    1. aihS Autor tekstu Webmajster

      @borianello

      W sumie to mnie dotyczy więc pozwolę sobie odpowiedzieć. Zdania co do Ubisoftu jako wydawcy nie zmieniłem, ale doceniam wysiłek włożony w The Division przez Massive Entertainment (Ubisoft Massive w sumie). To, że zapreorderowałem było wynikiem spędzenia w grze ponad 40h jeszcze przed premierą. Grą byłem zainteresowany od zapowiedzi w 2013, ale od zainteresowania do kupna, a tym bardziej, zapreorderowania, daleka droga. Ta droga została usłana różami poprzez udostępnienie alfy i dwóch bet, które pozwoliły mi w pełni ocenić potencjał tytułu. Czy w związku z tym zapreorderowałbym kolejnego AC/FC/W_D/Hitmana? Nigdy w życiu! Nawet The Division 2 nie wziąłbym ot tak. Od Ubi w ciemno to mogę jedynie Raymana kupić, cała reszta wymaga sprawdzenia.

      Pozostaje jeszcze kwestia tego, że Ubisoft na PC a Ubisoft na konsolach to też dwie różne jakości więc moja ocena zawsze będzie nieco inna niż gracza wyłącznie PCtowego.

      edit: Tak samo jak Złote Kupy działają również i Gry Roku. To, że Wiedźmin zgarnął worek takowych niewiele znaczy bo gdyby W4 wyszedł tego samego dnia co Skyrim 2/Fallout 5 to nawet z milionem nagród mógłby pomarzyć o równej rywalizacji. Nagrody to nagrody, a marka to marka.

  2. jediwolf

    Chciałem kupić i zagrać, ale po pewnej recenzji stwierdziłem, że jednak nie. Na polygami jest fajny tekst o tym, szczególnie polecam akapit „MMOooże kiedyś zagramy” i stwierdzenie „To nie wszystko. Ubi zdaje się mówić albo gracie razem od początku, albo wasza strata, nie tylko w tym elemencie.”. Nienawidzę czegoś takiego. Kojarzy mi się debilne fora, gdzie jak wychodzi jakieś MMO to ludzie robią casting na przyjęcia do „gildii”. I najlepsze to wymagania: minimalny czas gry 6h dziennie, duże doświadczenie w grach MMO, kultura osobista, minimum 18lat ble, ble, ble… Kurde jak lata temu grałem w WoWa to się na ogólnym pisało szukam social gildii i 5 minut potem był inv. I pamiętam, że wtedy bawiłem się znakomicie, 150 osób w gildii, część cisnęła sobie rajdy, inni jakieś heroiczne insty, inny grali dla fanu i było super. A teraz? Jakaś masakra. Czyli Division zmusza, żeby grać non stop, bo będziesz odstawał od reszty i dupa z tego będzie. Czyli ja podziękuję.

    1. aihS Autor tekstu Webmajster

      @jediwolf

      Aż musiałem rzucić okiem na tekst Kowalika. Braku skalowania do najniższego levelu w party nie uważam za błąd. Taka decyzja projektowa. Skalowanie w party to funkcjonalność, która jakbyś jej nie rozwiązał pociąga za sobą pewne konsekwencje. Zawsze będzie to jakiś kompromis. Tak czy inaczej wbicie capa to kwestia 10h ostrej gry i potem możesz sobie biegać ze znajomymi po wszystkich misjach na 30 poziomie. Cała ta droga 1-30 i tak ma marginalne znaczenie. Cały sprzęt i tak wymieniasz co 2-3 levele. Przybywa ci skilli i zmieniasz build. Wszystko się cały czas zmienia. Mimo, że grałem trochę z ludźmi to jednak wolę wpierw skończyć fabułę i levelowanie, a dopiero potem bujać się cały czas w party. Tak samo działa to w klasycznych MMO. Wszędzie proces wbijania poziomów jest jedynie drogą do celu, a nie celem samym w sobie. Jasne, fajnie jest pograć razem, ale na wszystko przyjdzie czas.

      W ramach zadośćuczynienia za to skalowanie masz w The Division bardzo rozbudowany system matchmakingu więc przy każdej dużej misji lub w każdym safe housie możesz jednym kliknięciem wyszukać graczy na swoim poziomie chętnych do wspólnej gry. Nie wiem na ile to działa na PC, ale na konsolach śmiga.

  3. Goblin_Wizard

    IP mi się tylko z jednym kojarzy, ale chyba nie o to tu chodzi. Pytam więc co to znaczy w tym przypadku?

    Hmm.. Oglądałem trailery i gameplay’e, ale jakoś taki ogólny meh tam był. To już nowy Doom budzi u mnie nieporównanie większe emocje niż Division.

        1. aihS Autor tekstu Webmajster

          @Goblin_Wizard

          Masz rację, ale jak się dużo czyta newsów branżowych, dużo słucha podcastów to już człowiek przywyka i nawet u nas w krajowych mediach termin IP już się przyjął. Zapamiętam jednak na przyszłość chociażby dla samego faktu ochrony języka przed licznymi i bezsensownymi zapożyczeniami (zmienianie tytułów notek jest z zasady złe więc musisz mi wybaczyć).

    1. aihS Autor tekstu Webmajster

      @Nitek

      Szkoda czasu na polemikę bo pod obiema recenzjami ludzie w komentarzach wytykają ich słabości. Każdy ma prawo do swojej opinii dopóki nie zaczyna pisać nieprawdy co wynika w tym wypadku z pośpiechu i niekompetencji. To tak jakbym ja napisał recenzję DCSa po 10h gry nie mając zielonego pojęcia o lotnictwie. Na pewno byłaby to znakomita recenzja.

  4. aryman222

    Nie dziwi mnie to, że gra się tak dobrze sprzedała – dobry marketing wciśnie prawie wszystko, zwłaszcza grę z elementami FPS. Zaskakujące są natomiast wysokie oceny The Division (Metacritic PC: 79%, Gracze: 6,6/10) – niby gra pod konkretny typ gracza (z całą pewnością nie mnie), a recenzentom podobało się niemal wszystkim… Nie za bardzo pomocne są takie recenzje, może stąd tyle negatywnych ocen od graczy zaskoczonych tym, że świat gry „feels empty”. Z drugiej strony – mam wrażenie, że większość kupców takich PRowo zbudowanych growych molochów recenzji i tak nie czyta, więc co by to zmieniło…

    1. aihS Autor tekstu Webmajster

      @aryman222

      Recenzowanie MMO w mainstreamowych mediach zawsze wydaje mi się śmieszne i niemiarodajne. Gry projektowane z myślą o dziesiątkach jak nie setkach godzin rozgrywki oceniane po 10-20. Niektóre mechaniki źle skalują się dla krótkiego czasu gry a w dłuższej perspektywie potrafią okazać się bardzo przemyślanymi rozwiązaniami. Po ocenę takich gier to raczej udałbym się do jutuberów/streamerów bo oni w przeciwieństwie do zawodowych dziennikarzy mają czas na poznanie tytułu, a nie prześlizgnięcie się po powierzchni. Z resztą tak jak mówisz mało kto opiera się przy zakupie o recenzje (to było chyba 5% w jakichś tam badaniach?). Sukces finansowy to jedno, a to, że gra podoba się tym, do których jest adresowana to drugie i to jest właśnie najważniejsze. To, że nie podoba się tym do których nie jest adresowana to też dobrze, znaczy że ma charakter ;)

  5. kat

    Gra jest całkiem przyjemna, jednak do bólu przeciętna.
    Na liczniku 30h+ i wieje taką nudą od monitora, że trzeba się mocno trzymać, żeby z fotela nie zdmuchnęło.
    Grind, restock, repeat.
    Nawet „dreszczyk emocji z pvp” to tylko wspomnienie owego – jak tylko komuś wpada do głowy, żeby zostać killerem, to zaraz go pacyfikuje każdy na mapie, bo jest łatwym celem z tym czerwonym gównem widzianym przez ściany, więc nikomu się nie chce za bardzo kozaczyć. Najczęściej ktoś do mnie strzeli w ferworze walki pve przez pomyłkę poczym lata dookoła „sorry! sorry! missclick! mistake! no shoot! nooooo!!!!”
    Do tego nie widzę żadnego powodu, żeby przelecieć całą grę od nowa innym charem. Nie ma to sensu, build się zmienia w każdym momencie wedle uznania, sprzęt to kwestia na serio wtórna.
    Dla mnie 5/10 (wysoko głównie ze względu na fantastyczny dzwięk headshota :D )

    Edit – mechanika pve woła o pomstę do nieba – moby potrafią gonić tylko do pewnego momentu, niewidzialnej granicy, potem stają i się gapią. Co się wtedy robi? Hint: snajperka i easy money. W ten sposób soluję praktycznie całe DZ. Oprócz okolic, gdzie moby mają mnie na strzała :D

  6. fl0dA

    Ja mam wbite 15h. 15 level, prawie połowa misji fabularnych zrobiona. Wszystkie oczywiście na hard w coopie. Do tego biegam sobie po DarkZone, wykonuje misje poboczne, żeby znaleźć crafty i jest bardzo dobrze i ciekawie. Nie wiem czemu niektórzy narzekają na pustość świata. Świat nie jest pusty, questów jest sporo, a i tak najważniejsze jest wydropienie gold itamzów i endgame-owe wyzwania i mające dojść lada chwila 10 osobowe Raidy. Optymalizacja na PC dobra, disconnectów nie uświadczyłem, trollowania w DZ tudzież. Fabuła przewidywalna ale umówmy się, że to tylko pretekst do zagrania..
    Słaba gra 4/10

    1. aihS Autor tekstu Webmajster

      @fl0dA

      Najśmieszniejsze jest to, że dokładnie na odwrót w stosunku do tego co się spodziewałem, czym dalej w las tym gra staje się ciekawsza i trudniejsza. Przez misje poboczne z serii Bounty to rwę sobie włosy z głowy. Solo są naprawdę wymagające. Roaming championi też potrafią dać w kość. Coraz częściej fioletowi stają się regularnymi przeciwnikami w zwykłych encounterach. W sumie normalizuje się też sytuacja z gąbczastymi przeciwnikami. Dopóki coś nie jest żółtą elitą to schodzi na 2-3 strzały więc ten często spotykany w sieci zarzut bardzo traci na sile w dalszej grze.

  7. MusialemToPowiedziec

    Słabo, skoro tylko o 5 milionów wyprzedzili Destiny, które wciąż jest konsolowym exem. Ale i tak pogratulować działowi marketingu.

    Cóż, przynajmniej wiem, jakie teraz będą robić gry przez najbliższe kilka lat – loot-shootery.
    Fani Diablo będą szczęśliwi.

  8. emperorkaligula

    AngryJoe w końcu zrecenzował: https://www.youtube.com/watch?v=MTBcuZTPIEk

    sam dopiero dziś wbiłem 30 poziom PVE – 25 godzin, w tym z 5 godzin taxi od 5 do 15 poziomu.

    troche przerażający jest brak balansu PVP o którym mówi AJ. jak ktoś nie patrzył na videło to latacie po tej samej strefie z innymi ludzmi i jest możliwa taka różnica w sprzęcie że gościa nie zabijesz za chiny, a on skasuje cie w 2-3 sekundy. do tego jeszcze absuradalna nieopłacalność rouge (zniechęcać do PVP?!?!?!?!?!). no i coś czuję, że samo ganianie dla ganiania raczej szybko się znudzi. ilość „trybów PVP” jakie oferuje division wygląda biegnie przy każdej grze mmo.

    ale to poznam na własnej skórze za kilka dni jak ekipa też 30-tki wbije i wejdziemy do dark zone „na poważnie”.

    ale na logikę gra potrzebuje jakiś stref z podziałem na ilvl (a’la wow), albo wyrównywania szans (podnoszenie poziomu broni/pancerza itd do pewnego poziomu np: automatyczne podnosznie 1 lvla do lvl 30 jak wejdzie do DZ). to są rzeczy znane w mmorpg od wieków. z jednej strony dobrze, że ubi zrobił coś nowego. z drugiej gwałcenie słabeuszy i wpierdololo w ułamku sekundy od kozaków raczej nudzą/zniechęcają najliczniejszych przeciętynych graczy (jak ja).

    ps: 25-30 godzin to minium zanim zaczniecie znaczyć COKOLWIEK i nie będzie worem do bicia na pół pocisku w DZ… 30 godzin dennej fabuły i w kółko tych samych questów… absolutnie grac tylko z kimś i na potężnym dopingu :P na obecną chwilę żałuję wydanych pieniędzy. zobaczymy co będzie dalej.

    1. aihS Autor tekstu Webmajster

      @emperorkaligula

      o są rzeczy znane w mmorpg od wieków

      Owszem i to są rzeczy przez które praktycznie przestałem grać w MMO, a dokładniej przestałem przywiązywać wagę do PvP. Nie interesuje mnie wyrównywanie szans na siłę i mówię to z perspektywy kogoś kto może jedynie pomarzyć o wyfarmieniu topowego sprzętu. Jak zginę z ręki kogoś obwieszonego epikami to niech tak będzie – zapracował sobie na to, ale jeżeli uda mi się go przechytrzyć i zabić to moja satysfakcja będzie odpowiednio większa nie wspominając o pewnych częściach ciała. Kiedyś tak było w mmorpgach, a potem przyszedł WoW i wszystko się spierdoliło bo „płacę i mi się należy”. Kiedyś grało się PvP dla PvP, a teraz trzeba nagrody i zachęty, cyferek, rankingów, waluty i sklepiku…

      PS w przyszłym tygodniu mają grzebać przy nagrodach/karach za bycie rogue.

      1. emperorkaligula

        @aihS

        ja scenariusze z warhammera do dziś pamiętam :( liczyło się zgranie drużyny (zasięg guarda, focus, przegrupowanie), a potem sprzęt/rank. na niższych poziomach scenariusze tez podbijały poziom wszystkich uczestników do takiego samego (+ z grubsza staty, skille itd) i to działało. gear się ciągle liczył, ale nie na tyle ze byłes bogiem którego nie mogą zabić 4 osoby i która zabija w sekundę :P

        w swtorze tez wiem ze była wyrównywarka poziomów na flashpointach i działało to. premade po jednej stronie i tak wycierał podłogę wszystkimi, ale losowało tez po premadzie na stronę albo wcale – i wtedy gra szla łeb w łeb. fajne pvp.

        nie bardzo wiem o co ci chodzi z wowowym pvp. grałem w nie bardzo mało i to na niskich poziomach, ale ludzie tam tez się spinają – w sensie że skill się liczy bo z tego co czytałem na czatach w grze to gear się szybko farmi, ale „dobrze grac to trzeba umić”. chyba nawet w to grają na turniejach, nie ?

        division to tylko „szczelanka” i stety/niestety TYLKO open worldowa, będzie FEST ciężko to zbalansować.

        jestem szalenie ciekaw tych zmian – póki co ubi już chce mi sprzedać season passa… fuck off ubi!

        1. aihS Autor tekstu Webmajster

          @emperorkaligula

          No właśnie sam napisałeś to co mi uciekło – w Division nie masz aren, to tylko i wyłącznie open pvp więc rządzi się innymi prawami. I właśnie to był mój zarzut wobec WoWa – na dobrą sprawę zabił open PvP w mmorpg dając e-penisowe areny będące przykrywką dla kolejnej farmy gearu.

          będzie FEST ciężko to zbalansować

          I właśnie dlatego IMO nie należy tego robić. Jeżeli dodadzą jakieś team vs team to proszę bardzo niech sobie robią wyrównywanie szans w tych wyizolowanych warunkach.

          A skoro już wywołałeś WARa to Panie, scenariusze pfff, godzinami się biło o nic nieznaczące twierdze i nikomu to nie przeszkadzało. Tam nie było żadnego boostowania, a nagrody za zdobycie były w sumie dla jednej osoby :)

          1. emperorkaligula

            @aihS

            no ale tam byłeś częścią zergu, kilka warbandów i ogień! lockowało się zone za zoną aż do spalenia Altdorfu! WAAAGH!

            jeśli dobrze pamiętam to jak wszedłeś w WARze na max poziomie na niską strefę open pvp to chyba byłeś skalowany w dół, albo teleportowany do obozu – nie pamiętam już. no i tam zawsze jakiś renown leciał. czy za przejmowanie, lockowanie, zdobywanie zameczków czy pomaganie w killach i jednocześnie nie traciłeś nic po śmierci. nawet kiepski gracz się rozwijał. a tu nieśmiertelny kozak z zupełnie innej ligii wytnie party przy odsyłaniu przedmiotów i dupa zbita.

            zobaczymy co będzie ubi robił, ale zarzuty AJ bardzo sensowne na obecną chwilę.

            ps: na gramie 9,5/10 dla 30 godzinnego tutoriala, który nawet w grupie jest nudny i trzeba chlać ostro w trakcie żeby jakoś leciało :P tematyka balansu czy nieopłacalności rogue nawet nie ruszona! a brak balansu to raczej zamierzone rozwiązanie twórców, ale komentarz na ten temat by się przydał bo to odważne podejście. tragiczna recenzja :/

            1. aihS Autor tekstu Webmajster

              @emperorkaligula

              Komentowałem tam recenzję Serafina więc jak ktoś myśli, że ja tylko bronię tej gry to można tam sobie zobaczyć, że nie. Sławek jak dla mnie poleciał po bandzie w drugą stronę, ale przynajmniej recenzja ma mocną podbudowę bo w przeciwieństwie do wielu recenzentów on chociaż pograł w tę grę, a nie się prześlizgnął po powierzchni :)

              WAR to było moje mmorpg marzeń i prawdopodobnie była tam także moja ulubiona klasa postaci, której nic już nigdy nie pobije – Witch Hunter. Nigdy już nie będę się tak dobrze bawił jak wtedy gdy byłem w stanie z zaskoczenia wysolować całe party w drodze do keepa moim WH. Burn the witch! :D

      1. aihS Autor tekstu Webmajster

        @emperorkaligula

        Spoko, zobaczymy co powiesz jak dobijając rank 50 ktoś cie PKnie i spadniesz na 48 :twisted: Z początku wbija się łatwo i niewiele traci, ale potem już tak różowo nie jest. Boli tym bardziej, że z DZ ranków interesują Cie tylko dwa pułapy – 30 i 50, reszta nie ma żadnego znaczenia whatsoever. Trochę zmarnowana okazja bo powinni zrobić chociażby dodatkowe drzewko Talentów z nastawieniem na PvP za poziomy DZ.

              1. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Chyba nie, ale najwięcej matsów i tak idzie z rozwalania dropów, a nie z miejscówek, a to możesz przewalać przez skrzynkę.

                Taxi mi zbędne bo mimo, że można zmieniać buildy jak w D3 to wolę mieć postać ubraną, wyskillowaną i ograną do innego typu zadań niż mój main. Starych nawyków z MMO trudno się pozbyć poza tym po 120h nadal dobrze się bawię więc po co mam to sobie psuć? Nigdzie mi się nie śpieszy przecież nie dodali jeszcze endgame’u :P

              2. emperorkaligula

                @aihS

                ja mam z 40 godzin. na mapie miasta zrobie wszystko oprocz zbierania drobnicy – to pewnie tez zrobie ktoregos dnia jak mi sie bedzie nudzilo. gear na sobie: fioletowo/niebieski. 80k dpsu, 50k hp. zostalo robic daily (dla zoltych schematow broni) i DZ (dla fioletow/zoltych). za wiele do roboty nie ma.

                chyba jest item transfer pomiedzy postaciami (wspolna skrzynka?) wiec kwestia ubierania odpada. taxi do 30 i ze skrzynki jakies niebieskie/fiolety.

  9. emperorkaligula

    święta, święta i już po The Division :(

    zrobiona cała fabuła, zebrane wszystkie znajdźki (5 zabugowanych oczywiście…), gear fioletowy + żółta broń z craftu i zostało w kółko farmić IDENTYCZNE grupki wrogów w najwyższej dark zonie :( najlepiej w kółko te same – bo blisko lądowiska i blisko respawna (mniej niż 200 metrów do każdego).

    śmierć na 32 poziomie dark zony kosztuje może z 1000 expa dark zony. jedna potyczka z mobkami to kilka 2-3 tysiące na czysto. za walute dark zony na 30 lvl nic ciekawego się nie kupi i pozostaje grindować do lvl 50. no chyba że zacznę zbierać fioletowy gear pod tanka od kupców DZ bo obecnie gram glasscannonem. ale nie chce mi się w sumie bo interface to GÓWNO. yebane kąsolowe inventory… żeby nawet „favourites” oznaczenia nie było, żadnych podziałek w skrzynce NIC -.-

    tak to 2 misje na ambitnym pękły. to było piekło. krew, ból i bluzgi + skakanie sobie do oczu: „czemu urwa znowu zjebałeś?!?!?!?!” no i te ambitne misje absolutnie nie warte misje swojej nagrody (1.5 godziny na misje?). a poziom trudności niżej robi się z zamkniętymi oczami – bardzo brakuje czegoś pośredniego.

      1. emperorkaligula

        @MusialemToPowiedziec

        tylko na niższych chyba nie ma szansy na zółte. a w grupie 4 osób te najwyższe tłucze się tak samo szybko jak niższe. solo to nie ma co tam wchodzić nawet :P

        no i za mobki 32 poziomu leci (CHYBA, nie sprawdzalem) więcej fenixów – a rzeczy na 50 poziom DZ kosztują fenixy. waluta dark zony jest w sumie bezuzyteczna kompletnie :/

          1. emperorkaligula

            @aihS

            wliczając z ekipią to 50-60 daily misji na trudnym poki co zroblismy i jeden żółty poleciał ;) uznałem to za buga ;)

            ogólnie challenging sam w sobie trudny nie jest. jak masz miejsce gdzie się można wycofywać i wycofywać to groźne są tylko ataki gości z „piorunkami” nad głową (shotguny). na zamknietej przestrzeni jest armagedon :P no i my nie bawimy się w taktyki. skille jak leci, staty jak leci (a moje 500 technologii to za mało, cooldowny bardzo duże) a na YT to synchronizacja 4 takich samych skilli i inne głupoty ;)

          1. emperorkaligula

            @MusialemToPowiedziec

            z tym też jest problem. dziś rano (10-11, czyli martwe godziny w mmo) wszedłem do niższych części dark zony a tam nie ma co bić… bieganie bez strzelania fest szybko nudzi. no chyba że ktoś chce zabijać graczy którzy oddają sprzęt – ani mnie to nie bawi, ani nie daje dużo expa, a ich itemki nie są mi do niczego potrzebne.

            tragedia z tym wbiciem 50 będzie tylko dlatego, że respawny przeciwników są długie, a graczy w zonie sporo :( logować się by szukać mobkow – strata czasu. już wole koreańskie podejście i „zabij 500 tego” i robię to kiedy mi sie chce bo respawn jest prawie natychmiastowy a spotów do grindu masa.

  10. emperorkaligula

    dziś czy tam wczoraj chyba był jakiś ninja pacz na serverze. w dark zonie przeciwnicy duuużo mocniejsi i bardziej agresywni – grając jak zawsze padaliśmy jak szmaty nie wiedząc co się dzieje i kto do nas strzela (zasięg i obrażenia mobków w kosmos poszły). musiałem się przeprosić ze sniperką i tylko czasem korzystać z vectora :( no i drop w dark zonie też coś nie teges… 80% tego co leci to niebieskie… nie było w poprzednich dniach tak, że kilka skrzyżowań miałem zawalonych niebieskim śmieciem. a magic find na takim samym poziomie co kilka dni wcześniej.

    1. aihS Autor tekstu Webmajster

      @emperorkaligula

      Zakładam, że mówisz o DZ05-06 bo wczoraj skończyłem wreszcie wszystko co było do zrobienia w singlu (103h 99,9% solo), btw zero zabugowanych znajdziek czo to pcmr :P , i biegałem sobie po DZ01-03 i zabijałem wszystko z sidearma bo nie chciało mi się po ammo łazić ;)

      Dziś o 20 na twitchu ma być stream z info i pewnie pokazem Incursion.

      Jeszcze parę dni i dobije do 150k dpsu na challenging solo ;)

      1. emperorkaligula

        @aihS

        tak jak jest na 3 lub 4 to latamy tylko 05-06. w 01-03 chyba nie ma tych ciemnożółtych przeciwników, a fiolety to żart jest nawet na 32 poziomie ;) co to incrusion ? z ubistoftego na ludzki: rajdy ? :P boje się tego w sumie, bo ubi ma przedpotopowe podejście do mmo, więc spodziewam się wszystkiego najgorszego :P

        1. aihS Autor tekstu Webmajster

          @emperorkaligula

          15 osobowe „rajdy”. Masz na mapie pod WarrenGate Power Plant. Obecnie w grze wyświetla się, że nagrodą jest przedmiot setowy więc chyba wraz z Incursion dojdą zestawy. Widnieje tam również informacja o zalecanym Item Level 150. Zakładam, że to suma poziomów całego sprzętu więc niewiele. Licząc 6 slotów ekwipunku i jedną broń to daje max 217 item level. Wiadomo również, że obszar między DZ06 a Central Parkiem zostanie w ramach DLC, nie wiem czy darmowym, dodany do Dark Zone, więc spodziewałbym się mobów lvl 33 :) Incursion będzie darmowe.

          1. emperorkaligula

            @aihS

            taa rajdy na kilka party gdzie nie ma gildii/klanów i jest tylko friendlista :P gg ubi!

            no dlc pierwsze słyszałem że jakoś w czerwcu ? pewnie diablo style. lvl cap do 35, nowy rank gearu i wszystko od nowa. póki co nastroje w ekipie są mocno sceptyczne co do dlc. a sam w to grał nie będę. season passa za 100% wartości gry nie kupię przed premierą tego dodatku. już wolę w ciemno oddać pieniądze CA i SEGA (na warhammera znaczy się) – co jest fest ryzykownym ruchem :P

              1. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Znudziło mi się gliczowanie tej misji. Zrobiłem to parę razy i wróciłem do latania przez całość. Jasne to bardzo wydajna farma, ale ja jednak wolę mieć trochę frajdy. Poza tym mimo glicza trzeba mieć sporo szczęścia żeby coś dobrego dropnąć. Są ludzie ubrani w ciuchy MF z moim czasem gry (5 dni +) i nigdy nie dropnęli żadnego HE, a ja nie przywiązując do tego wagi (~140% scavenging) zaliczyłem około 10 HE z dropu z czego 8 solo więc z jeszcze mniejszą szansą.

                Generalnie zmiany w crafcie są dobre tylko za późno. To, że należy wykonać taki ruch było widać pierwszym tygodniu od premiery i należało to zrobić maks w drugim. Teraz może być to faktycznie krzywdzące dla tych co nie mieli czasu dobić 30 itp.

                Powinna cie ucieszyć zmiana z dwoma bracketami w DZ (za mało wg. mnie ale to zawsze coś). Na początku byłem przeciwny, ale z każdym tygodniem ludzie, którzy mają, wydaje się, nieskończoną ilość czasu na grę odjeżdżają sporo do przodu i są często nie do ruszenia (to nie jest kwestia sprzętu samego w sobie a min/maxowania do bólu). Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie zmniejszenie kary za rogue więc teraz ginie się bez powodu. Z tego co mówili na streamie to ten Gear Grade 160 to jest mniej więcej odpowiednik ubrania się w same HE 31, ale bez wymaksowanych statów i super dobranych talentów. Jeżeli tak faktycznie jest to po patchu w DZ ze zwierzyny zmienię się w łowcę bo właśnie tak mniej więcej jestem wygearowany.

                Druga pozytywna zmiana to obniżenie wymaganych ranków DZ do kupowania rzeczy z DZ oraz zamiana Feniksów na DZ Funds dla recek/sprzętu z DZ06.

                Na koniec rozważ proszę zmiany w crafcie w świetle tego Recalibrating High-End items will now cost normal Credits instead of Phoenix Credits. Wyłączając talenty to tak naprawdę utrudnili masowy craft jednocześnie ułatwiając uzyskanie przedmiotów bliższych ideałowi. To ogromna zmiana bo dotychczas byłem w stanie tylko raz rerollnąć cechę na HE bo 30 Feniksów to trochę sporo, a gotówki mam prawie bańkę bo nie ma co z nią robić.

              2. emperorkaligula

                @aihS

                frajdę to ja mam tylko jak nie gram sam ;) samemu mogę bezmyślnie farmić glicza, jutro pewnie przysiądę z jakimś podcastem czy cuś na kilka godzinek. odóżdżająca farma jak z diablo!

                no jeden bracket to trochę mało, ale zawsze coś. powinni zrobić z jeszcze jeden. dobrze, że cokolwiek z tym robią. no ja mam na sobie gear SAME fiolety 30/31 oprócz broni (żółte co leciały to szmelc). nie mam szczęścia do dropu, a z craftem czekam do pacza, bo w końcu balansują wymagania sklepów w dark zonie i w końcu waluta DZ będzie do czegoś przydatna. no i rank 40 spokojnie wbije do pacza bo mam chyba 37 czy 38.

                zmiany w crafcie… sam nie wiem. maniakalni glicz farmerzy i tak będą crafcić aż wyleci najlepszy roll i jeszcze im zostanie matsów, a matsów. a gracz niedzielny wiadomo :P

                jakie wyłączanie talentów ? nie kumam ? na HE z craftu dalej będą losowe talenty – czyli glicz farma będzie jeszcze bardziej potrzebna bo matsów więcej trzeba na robienie.

                no kasy to mam z 700k – ale pewnie dowalą cenę taką za rerolla HE, że się posramy i milion wyparuje super szybko. a 3-5 fenixów z minobossa w dark zonie będzie lecieć. w 1 wieczór się kilkunastu kładzie do piachu + daily itd.

                dziwnie kombinują z tymi walutami. na co mi teraz fenixy ? rerolle nie. przepisy w dark zonie nie. te kilka przepisów w bazie ? zakładam, że przepisy z bazy będą słabsze od tych z dark zony. ale to tylko przypuszczenie.

              3. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Wyłączając talenty = pomijając talenty :)

                Feniksy będą potrzebne bo pamiętaj, że dojdą nowe recepty na ilvl 31/32. Będą nie tylko w DZ06, ale pewnie również w bazie.

                Ludzie zapominają również, że od 12 będą zlecenia dzienne i tygodniowe, za które będzie dostawało się m.in. materiały więc możliwe, że burza, która przetacza się przez forum ubi jest bezsensu. Być może wyjdzie na to samo w kwestii craftu, ale w ten sposób mogą przesuwać środek ciężkości pomiędzy aktywnościami endgame.

                Co do Twojego gearu to nie ma nic złego w fioletowych broniach o ile mają dobre statsy i idealne talenty. Dobry fioletowy zawsze > przeciętnego HE więc mamy powtórkę z Diablo preRoS tyle, że z drugiej strony w D3 są narzekania, że żółte przedmioty są bezużyteczne więc chyba nie ma idealnego rozwiązania. Jeżeli natomiast chodzi o inne elementy ekwipunku to jednak nawet słabe HE > dobry fiolet bo talenty są niezastąpione. Nie wiem szczerze mówiąc jak grając w grupie możesz nie być cały w HE31, chyba jakieś problemy z wydajnością farmy ;)

                W kwestii ceny rerolla to pamiętaj, że to w sumie jedyny moneysink obecnie poza wyjątkowo sporadycznymi okazjami na niezłe bronie/attachmenty w zbrojowni.

              4. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Wyjaśniło się już wszystko. Miałem rację – gównoburza była zbędna.

                Każdy Named boss będzie miał po patchu 100% drop rate na HE. ilvl tego HE będzie zależał od poziomu bossa. W rezultacie mielenie zielonych/niebieskich będzie jedynie uzupełnieniem bo powinniśmy po tej zmianie mieć sporo śmieciowych HE do rozwalania ;)

                Śmieszna zmiana. Teraz po ubiciu jakiegoś bossa w DZ z randomami nikt nie odważy się odwrócić plecami bo przecież będzie wiadomo, że każdy ma w plecaku co najmniej jeden HE :P

                Wczoraj miałem potężny zastrzyk adrenaliny i to tuż przed tym jak miałem iść w kimę więc plan nie wypalił. Wydropiłem na DZ Midasa, a akurat wczoraj serwer, na który mnie wrzuciło był pełen rogali – żyć nie umierać :D W rezultacie wzywałem śmigłowiec w paru punktach i obserwowałem ruchy towarzystwa. Część wpadła na siebie i wycięli się w pień :lol: , ale paru zostało. W rezultacie czterech leszczy próbowało mnie ganknąć po przyczepienie worka (czemu nie w trakcie?). Przeżyłem ledwo co więc musieli być wyjątkowo słabo wyposażeni skoro nie mieli bursta żeby 4vs1 mnie ściągnąć. Mieli na to 3-4 sekundy potem poszły w ruch wszystkie skille defensywne jakie miałem. Zabrakło im może z 5k hp żeby się mocno zdziwili dropem ;)

              5. emperorkaligula

                @aihS

                100% na HE ? no to dla mnie super :D

                midasa mam, nawet z niezlymi talentami, ale wole mojego vectora :P

                miszczowie taktyki :D jak zasadzka w grupie to jeden ze ulti do dpsu, jeden z ulti do obrony i pozstala dwojka trzyma na pozniej ulti do obrony jakby nie padli ;)

                ale rzadko tak gramy, w to bedziemy sie bawic jak kazdy bedzie mial z ekipy ten 42+ – zeby na wszytkie plany bylo z zapasem na umieranie ;)

              6. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                To 100% dotyczy chyba również bossów w PvE (nie mówili, że nie) więc robienie misji będzie bardziej intratne (nagle finałowa misja będzie główną farmą bo w końcu ma 3 named bossów i da się ją zgliczować jak Police Academy :P ). Poza tym bossowie dostaną swoje prywatne loot tables więc będzie target farm :)

                Generalnie zmiany na lepsze, ale już widzę tę krwawą jatkę w DZ, a jeszcze przecież dojdą Supply Dropy.

                Mimo, że mój Midas ma mniejszy DPS niż moje Vectory to jednak preferuję większy magazynek. Z Vectorem to trzeba mieć dobrego cela żeby zdjąć gracza na raz. Generalnie to i tak chciałbym wydropić wreszcie HE Enhanced/Tactical AUG w wersji SMG. No i kolejne HE M1A bo jeden co mi wypadł to ma co najwyżej akceptowalne staty/talenty.

              7. emperorkaligula

                @aihS

                na ja do vectora zrobiłem magazynek +100% ammo + szybkostrzelność :P urywa poślady :D

                no ja jakąkolwiek broń HE która nie jest SMG potrzebuje. wycrafce coś po paczu. pewnie jakiś assault nie wiem jaki jest dobry nawet.

                ogarniam teraz jakiś gear do magic finda farmiac akademie. nazbieram modów do MFa i jakiś fioletów znośnych z gniazdami. chociaż nie wiem czy jest sens jak żółte mają być gwarantowane :P

              8. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Nie ma daily nigdzie. Dopiero po patchu będą. Nie chce mi się czytać 50 stron na forum, ale wygląda na to, że daily nie są losowe. Harmonogram był ułożony, ale tylko do 9 bo prawdopodobnie patch z Incursions miał wejść wcześniej i komuś się zapomniało dodać daily :P #typoweubi

                Ja z respawnami w DZ nie mam problemu poza tym, że ostatnio rogali biega jak psów. A co do DZ06 to bądź pewien, że ktoś kampi miejscówki i czyści je zaraz bo respawnie.

              9. emperorkaligula

                @aihS

                nikt ich nie czyści bo one NIGDY nie są zgaszone (ikona piąchy ZAWSZE jest fioletowa) – chodzisz dookoła lokacji, skanujesz – ani jednego przeciwnika. bug jak w mordę strzelił. pomaga czasem zmiana servera – każdy wychodzi z party i się reloguje. potem wchodzimy pojedyńczo do DZ sprawdzamy te 2 lokacje i jak one komuś działają (jak są zgaszone to znaczy, że się odrodzą, jak sam tam obecnie wrogowie to też działają) to robimy nowe party. SO FUN -.- po kilku podejściach gdy nikomu nie działały to daliśmy sobie siana.

                do tego na jednym daszku w DZ06 jest coś koło 120 przeciwników (skan tak wykrywa). może tam się blokują zamiast przenieść na obszar potyczki ? do tego w patch notach jest, że niby naprawią w patchu jednego landmarka… jednego ? srsly ? na forum i na reddicie sporo jest komentarzy, że w niższych DZ też ponad połowa potrafi się bugować – zależy jaki server.

                rogali w DZ06 prawie nie ma na PC (wieczory 21-1), wczoraj się jakoś wyjątkowo pojawili to oddali nam midasa :) ale na południe od DZ06 często mrygają czachy. wydaje mi się, że rogalowanie w DZ06 za szybko się kończy jak mobki się włączą. zabić graczy to zabić graczy. gorzej jak jeden zwykły miotacz ognia na 32 potrafi położyć w sekundę i jemu wszystko jedno czy rogue czy nie :D

              10. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Jako samotnik poza DZ04 się nie zapuszczam i na znanym mi obszarze kojarzę tylko jedną miejscówkę, która faktycznie może być zbugowana – stacja benzynowa przy EP na DZ01 – zawsze fioletowa piącha na mapie, ale nigdy nie ma tam spawnu, a w alfie i obu betach były tam złote elitki.

                No rogalowanie na DZ05-06 to nie przelewki dlatego najczęściej kampią kościół ;) Tak czy inaczej jak wejdzie sprzęt ilvl 32 to myślę, że pojawi się więcej cwaniaków i na DZ06.

                EDIT podali szczegóły setów, moje oczy krwawią jak czytam polskie tłumaczenie, jednak zasada by grać w gry MMOpodobne zawsze po angielsku ma 100% sensu

              11. emperorkaligula

                @aihS

                mieszane uczucia co do pacza póki co:

                jako ktoś kto nie miał szczęścia do żółtych (z DZ czy z ambitnych – wszystkie jakie mi poleciały były gorsze od moich fioletów + miały beznadziejne talenty) dziś nie mogłem grac ze swoja ekipa… bo ja item lvl 140, a oni 170+

                co to za mmo ze party na własną odpowiedzialność nie można do instancji wyższego poziomu wziąć słabszego ? :/

                na szczęście dupsko uratowała mi akademia :P 900 phoenixow na liczniku => 2 zielone części kupione (sentry set) i na styk 160 ilvla jest i mogę wejść :) nawet zostało na żółte MP5 – ale żadne szałowe nie wyszło. dobre ze 3 zrobiłem i sam nie wiem którym grać.

                no plus DZ gdzie każdy domek w darkzonie (kryjówka w środku) sprzedaje coś innego. w jednym sety, w jednym bronie, w jednym dodatki do broni itd.

                dropy w dark zonie i co tam się obecnie dzieje na PC (DZ06) nie ocenie bo mnie dziś nie było – w bazie kminiłem ilvl. ale byłem na TS i słyszałem się co się dzieje, ekipa biegała we 3 to nikt im nie podskakiwał – grzecznie było. a jednego zrzutu co widzieli nie otworzyli bo zniknął. ma timer.

                a no i graliśmy rajd na trudnym. straszny skrypyfest. grasz 1 z 15 fal, patrzysz gdzie są spawny, zapamiętujesz w kolejnym podejściu uwzględniasz przez szybkie przegrupowanie przed tą falą gdzieś na mapie. i tak kilkadziesiąt razy bo każda porażka to WSZYSTKIE fale od nowa. ganianie niskopoziomowych mobków aby jak najszybciej przejść do kolejnej fali szybko się nudzi :( wipe był zawsze od shotgunów za plecami. ZAWSZE.

              12. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Ogólnie jestem zadowolony – to jak D3 po patchu 2.1, zobaczymy co dalej. Na Incursion się raczej nie wybieram bo czytałem, że jeszcze zabugowane. Wyniosłem z DZ 4 worki pełne high-endów – 90% poszło na przemiał więc jeżeli chodzi o materiały do craftu to nic się nie zmieniło lub nawet troszkę na plus. To, że named bossy maja 100% drop rate to nic w porównaniu do tego, że skrzynki na klucze DZ wydają się również mieć 100% na 2 x HE :D

                Widziałem trzy zrzuty, ale specjalnie do nich nie biegłem – wykorzystałem je jako przykrywkę dla moich ekstrakcji :)

                Zlecenia dzienne/tygodniowe są bardzo okej, ale tygodniowe powinny być wg. mnie bardziej wymagające (zrobiłem wczoraj 95% zupełnie przy okazji) i mogłyby wtedy mieć większą nagrodę.

                PS naprawili Akademię Policyjną ;) Ani rolka ani osłona nie działają już. Trzeba teraz poczekać aż ludzie mający za dużo czasu rozpracują loot tables żeby było wiadomo gdzie farmić konkretny sprzęt.

                PS2 żeby podnieść gear grade bez zmiany sprzętu – jak mniemam tak byś chciał – wystarczy mieć ten lepszy sprzęt w plecaku, a nie na sobie. Gear grade jest liczony nie tylko z ekwipunku, ale również z plecaka by zapobiegać oszustwom jak mniemam. Latałem wczoraj z GG159, ale miałem vectora w plecaku więc i tak w DZ byłem w koszyku 160+

              13. emperorkaligula

                @aihS

                ps: właśnie się dowiedziałem, że akademia działa ;) robisz normalnie całość, zostawiasz przenośną osłonę w wiadomo których drzwiach, wychodzisz za instancje z buta, resetujesz ją (czyli bez loadingu bo nie teleportuje cie nigdzie) i korzystasz z osłony po staremu ile razy chcesz ;)

                phoenixów bardzo mi brakuje. no i mogę grać tylko wczesnym popołudniem (bez ekipy) to będę farmił ile fabryka da :P

              14. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Próbowałem z zostawianiem osłony, ale nie wpadłem na to żeby się nie teleportować :D Powiem Ci, że to może być wciąż wydajna metoda, ale tylko na Feniksy bo sprzęt łatwiej teraz w DZ farmić. Poza tym gliczowanie mnie nudzi, obecnie robię sobie Amherst’s Apartment (lewy górny róg mapy) i całość zajmuje mi ok. 7 minut to generalnie niewiele dłużej niż gliczowana Akademia. Dropnął mi tam wczoraj Tactical ACR, polecałem ci go wcześniej na podstawie opinii z jutuba, a teraz polecam z własnego doświadczenia. Trzeba tylko zmodować go głównie na Stability i magazynek z rate of fire i masz SMG z troszkę słabszym dmg, ale zdecydowanie większym zasięgiem. Wczoraj nawet wytarłem nim podłogę po rogalu z Vectorem :)

                Z dropami w DZ jest tak, że wszyscy nadinterpretowali słowa Massive – 100% drop rate i ilvl zależny od poziomu bossa nie oznacza, że każdy boss 32 lvl będzie sypał sprzętem 204, tylko że będzie sypał sprzętem 163 (100%) / 182 (*%) / 204 (*%). Trzeba czytać między wierszami ;)

                Kupiłem sobie wczoraj reckę na Tactical AUGa w DZ, miałem Division Techów na 3 crafty, za drugim razem wyszedł bliski ideału – Brutal (headshot dmg), Augmented (17% armor dmg) i niestety tylko Accurate (46% accuracy), ale mogło być znacznie gorzej. Gdyby zamiast Accurate wpadło np Fierce (crit chance) to byłbym mega farciarzem ale i tak jestem rad – 171k DPS :)

                BTW drugie Incursion się pojawiło na mapie na północy – sugerowany poziom sprzętu 220 :lol:

              15. emperorkaligula

                @aihS

                ja wróciłem właśnie z nocki chyba walne trochę farmy do youtuba jakiegoś przed snem. to samo przed wyjściem do roboty. bo w dzień gdy będę latać wieczorkiem z ekipą po DZ to farma będzie symboliczna.

                tactical aug ? ten na 75 rank DZ ? O.O

                no ja zależy z czym, ale bez żółtej klaty (+ dmg) i bez żółtych rękawiczek (+ crity) mam chyba z vectorem 200k :P ale już z 2 częściami setnry setu na które przepisy kupiłem w bazie. obie części wyszły do firearmsów czyli obecnie mam tylko 50k hp :(

                ale talenty super. ja na 6*mp5 co robiłem przedwczoraj nic równie dobrego nie zrobiłem. góra 2 fajne talenty i 3ci zawsze z dupy.

                magazynek do rate of fire i celownik do headów to klasyka na smg ;)

                a phoenixy bardzo mi potrzebne na przepisy na klatę i raczki dające do życia :P no i na inne części tez. ogólnie myślę nad tankiem bo i tak całe życie z przodu z smg i tylko mnie podnoszą raz za razem ;) duuużo hp i dużo armora. bo farma w dark zonie jest prosta i nie ma co na nią co robić uber glass cannona. boss z DZ najwyżej padnie w 3 a nie 1.5 sekundy :P

              16. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Tankowe buildy straciły sens po tym paczu bo wszystkie bazowały na tym zbugowanym talencie z maski – 2% heal / sek. jak masz jakiś efekt na sobie (a działało cały czas). Teraz to jedynie na bazie tarczy i z capem armora można coś budować co jest zabawne tylko jak masz grupę chociaż widziałem takie solo buildy.

                200k niezły glass cannon :) A ile w tym modów na celność? :P Mi się znudziło granie SMG. Wszyscy grają SMG. Z ARką mi się naprawdę fajnie biega, a poluje cały czas na shotguna bo szkoda mi feniksów na reckę. Zanim powiesz, że shotgun to szajs to popaczaj jutuby bo jest paru zdolnych wymiataczy co kładzie towarzystwo z plujkami bez wysiłku. Shotgun właśnie sprawdza się nieźle w tankowych buildach bo firearms ma tu drugorzędne znaczenie. Może nawet trzeciorzędne. Generalnie jak rezygnujesz z pompowania DPSu to musisz stackować elektronikę – Pulse łata braki w dmg a talent One is none gwarantuje ammo hacka jak masz dobrą rękę do headzików.

                EDIT Nie, nie ten AUG lvl 32, ten na 30. Mam dopiero Rank 40. Z tych 204 to wpierw kupię First Wave M1A bez dwóch zdań, ale to daleka droga.

                Swoją drogą muszą coś zrobić z SMG bo są zdecydowanie za mocne. Shotguny mają wyraźne ograniczenie – powyżej 10 metrów tracą cały impet, a SMG można skutecznie używać na większe dystanse nawet mimo mniejszego dmg. Moja propozycja to usunięcie slotu magazynka :twisted: To nie rozwiąże problemu, ale zbliży SMG do reszty broni i pozwoli na alternatywy.

              17. emperorkaligula

                @aihS

                No trochę części zmieniłem: mp5 ilvl182, 194k dmg, 70k hp. celność bonusowa tylko z uchwytu. talenty do: +dmg headshotów i ten z rekinem – trzeci to im mniej pasków życia tym więcej obrażeń – ale nie spełniam jego wymagań chwilowo. chyba kolejne mp5 będę crafcił :/ chciałbym vs elity, vs pancerz i mocne headshoty.

                mam tez kałacha ilvl182 z craftu z balanced i vs elites (trzeci perk +40m od celu to wiecej dmg – to nie mój styl) – na gorszych modach wyciąga na papierze 190k. ale za bardzo mi go jeszcze rzuca by tym strzelać. jakąś stabilność pionową muszę na modach wydropić.

                no i kupiłem zaraz po paczu w DZ M1A ilvl131 z talentem balanced za walutę DZ. styknie na trochę. 165k dmg na papierze ma. walę z niego na średni i daleki dystans.

                shotguna nigdy sensownie nie testowałem. gdyby można było go nosić z tarczą to może. a tak jakoś meh… za często trzeba się wycofywać bo AOE czy ktoś padł i trzeba podnieść żeby był użyteczny w grupie podczas pve. no i jak znerfisz smg to każdy przerzuci się na ARy. shotgun w pve = dużo umierania.

              18. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Wczoraj miałem tragiczny dzień. To, że wszyscy działali zgodnie z zasadą kill on sight to pół biedy – umieranie w DZ nie boli tak bardzo jakby się mogło wydawać (3 żółte elity i exp/hajs odrobiony) – ale dorwałem się do Supply Dropu… Sprzęt z SD to badziew, ale chronią go elity w tym jeden named boss no i co mógł dropnąć? Oczywiście SOCOM M1A ilvl131. Czy udało mi się go wyprowadzić? Oczywiście, że kurwa nie. Tonę innego badziewia i owszem, ale tego na co poluję odkąd wbiłem 30 poziom to już nie. Ganiałem za gościem, który mnie okradł, gear score 179 więc żaden leszcz. Wiedziałem, że nie uda mi się go ubić od razu, ale chciałem go zmęczyć żeby spalił sygnaturkę. Chował się oczywiście na pięterku przy DZ02E. Jak już osiągnąłem co chciałem i trzymałem go na 1/4 hp to okazało się, że skurwiel nie był sam. Jak przestał panować nad sytuacją to sobie zawołał kolegę. Po kilku zgonach odpuściłem bo jego samego w końcu bym utłukł, ale przeciwko dwóm kolesiom z gs180 to nie mam większych szans. Na pocieszenie dropnąłem plecak Nomada i wraz z workiem bezużytecznych dla mnie broni wyprowadziłem bez problemu. Jak już to zrobiłem to przyleciał kolejny mocarz 180 z buildem na BFB, pomachał mi, onehitnął, poklaskał i pobiegł oczywiście na pięterko przy DZ02E :) Muszą usunąć te bezpieczne kryjówki dla rogali :P

                ARki w pvp? Proszę bardzo. Żadnym AR nie ściągniesz gościa w 2 sekundy. W ogóle poza shotgunem i headshotem z bolt action sniper rifle na buffach niczym nie wypłacisz takiego dmg. SMG są ostro przegięte. Usunięcie slotu na magazynek może być przesadą, ale to niech może podzielą magazynki na małe i duże tak jak inne mody. Minusem SMG musi być jego mały zapas ammo. Nie wiem też czy ten bonus do crit chance to dobry pomysł. Jakby co to nie ma capu na crit chance. Jest soft cap na 60%, ale to dotyczy jedynie sprzętu/modów. Jeżeli użyjesz wymaksowanego Pulsa to dostaniesz +40% czyli w rezultacie otrzymasz 100%. To nie teoria, można znaleźć na jutubie filmiki. Jak dodasz do tego ten set +100% crit dmg to wiadomo jaki jest efekt – dwa heady z SMG i leżysz.

                To dobrze obrazuje czemu zawsze pukałem się w głowę jak padało pytanie „a kiedy PvP w Diablo 3″. Właśnie tak by to wyglądało :)

                Normalnie olewam emocje związane z DZ, ale strata tego M1A mnie ostro ubodła tym bardziej, że wałczyłem o niego dzielnie a koleś okazał się wujem :P

                Co do shotgunów i tarcz to raz, że jest glicz z tym związany ;) a dwa to masz przecież obrzyna w sidearmach :)

              19. emperorkaligula

                @aihS

                3 żółte elity ? to przecież coś koło 180 expa za sztukę, a za śmierć kasuje mnie 1700 expa czy jakoś tak. mam 46 rank.

                filotowy m1a ilvl131 wystarcza mi na pve ;) no chyba że ten żółty miał dobre talenty wtedy szkoda :(

                nie mam pojęcia gdzie to pięterko w DZ02 jest bo tam nie bywam. samemu wchodzę do DZ tylko na daily misje – chociaż dziś odpuściłem. nie chce mi się szukać nieotwartego pudła z division techem. a gdzie są skrzynki to z grubsza pamiętam tylko w DZ06. sprawdziłem 4 pudła i dałem sobie siana.

                obrzyna musiałbym kupić i zrobić sensownego. chyba jednak wolę matsy przeznaczyć na poszukiwanie „doskonałego mp5″ ;)

                ogólnie nie jest za nerfami X tylko za buffami wszystkiego innego – jak w diablo. ale tutaj przez to pozbawione balansu pvp wiadomo jak buffowanie czegokolwiek się skończy :D po mojemu to powinni zrobić osobne talenty dla smg i osobne dla ARów. +skan/osłona/heal do dmg dający każdemu typowi broni inny bonus %

                może wprowadzić armor penetration na broni ? z smg poszalejsz tylko z headami, z ARa przebijesz pancerz więc możesz strzelać z daleka… LMG największa przebijalność itd sam nie wiem.

              20. emperorkaligula

                @aihS

                wczoraj po raz pierwszy dark zona po patchu. nie zawsze na plus:

                ta sama ekipa co zawsze. w miarę zgranie, fun, zero spiny.

                zaczęliśmy jak zwykle – dz06, a tam kilku grzecznych innych graczy, o dziwo mówiących po angielsku. pytali czy mogą do party, a jak inna grupa robiąca tego samego bossa postrzeliła kogoś z naszych to wycofywali się na te 30 metrów i grzecznie patrzyli czekali na loot z bossa.

                padło hasło „idziemy niżej bo tam szybciej exp leci”. poszliśmy. ludzi tam od cholery. jak coś blisko blisko było zresetowane (200-300m) to zanim się dobiegło to już wyszczyszczone ALBO SAM BOSS ZABITY. widzieliśmy gości co mają obczajoną trasę – jeb-jeb boss, loot, techy i biegnę dalej bo szkoda mi czasu na ady. rzeczywiście exp leci tam szybciej – landmarka gasi się na 2-3 magazynki góra co trwa kilkanaście sekund. i mówię o grze solo. w grupie to już w ogóle więcej biegania niż strzelania.

                ale im niżej tym więcej iditów/prowokatorów ? sam nie wiem co to miało być… wydawało mi się, że specjalnie wbiegają pod lufy. tylko wbiegać we dwóch pod lufy czterem, którzy trzymają się razem ? :P

                ciekawostką w niższej DZ było 3 gości ustawionych w ciasnej uliczce. powiedzieli nam że polują na cheaterów. rozstawieni, jeden do swojego strzelał z pistola i czekali. konkretni kolesie – ranki 80+ :P z

                z niższymi DZ szybko daliśmy sobie siana bo żadna ze skrzynek z kluczami nie miała dla nas żółtego lootu (craft wiadomo!). w DZ05/06 na 7 skrzynek 5 miało po 2 żółte (liczyliśmy po powrocie).

                mapę w DZ05/06 by poprawił ubi. nie ma zaznaczonych na niej 3 bossów – nie wiadomo czy tam biec czy nie. zazwyczaj warto bo ludzie krążą Pit->Music->Q->Pit-Music->Q…

                na minus SUPPLY DROPY. srsly ? w skrzynce z supply lootu są przedmioty fioletowe 160-rank… otworzyliśmy 3. chociaż tyle, że boss z suppy dropu jako, że ma imię to zawsze rzuca żółty.

                no nic czas na akademię policyjną – wczoraj wieczorem już mi wychodził myk z rozkładaną osłoną i wbieganiem w drzwi (najszybsza metoda obecnie). tylko zrobiony byłem i teraz nie wiem czy wyczuje „idealny moment” by przejść przez drzwi. coś mi świta że kluczem do rozstawienia osłony za drzwiami było patrzenie górę, a nie w dół jak zwykle w biegu.

              21. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                No na DZ01-03 jest główna mordownia bo tam rogal może uciekać przez grupy mobów i nic mu nie będzie. Mało jest takich co ryzykują bieganie pomiędzy elitami 32.

                Jeżeli chodzi o exp to najwięcej daje zabijanie rogali, a najlepiej jak mają manhunt.

                Nie wiem czy w grupie to odczuliście ale Massive ewidentnie po cichu zbuffowało moby. Wcześniej mogłem czyścić DZ04 bez większej spiny, a teraz to już wyzwanie.

                Ja do supply dropów biegam tylko po bossa, skrzynka mnie nie interesuje no chyba, że nikt nie bierze to wezmę. Lubię jak samobójcy wbiegają na Survivor Linku po dwa fioletowe przedmioty – ładnie tankują, a ja mogę sobie ciukać bossa :)

                Co do zabijania tylko bossów to nigdy tego nie robię chyba, że sytuacja mnie do tego zmusza (brak ammo, rogale itp). Powinni zdecydowanie zrobić tak, że szef się wysypuje z itemków dopiero jak ady padną. To samo ze skrzynką.

                Załatali Akademię znowu? Nie robię jej szczerze mówiąc bo ostatnia misja jest wg. mnie dużo bardziej opłacalna – 2 żółte, 4 fioletowe (+1 za misję) + 2-6 PC za 12-15 minut. No i farma w DZ jest nawet bardziej opłacalna niż Akademia. Przed patchem myślałem, że bossy nadal będą dropić 3 itemy i jeden będzie HE, ale się wysprycili ;)

              22. emperorkaligula

                @aihS

                ja akademie odpusciłem bo coś mi nie wychodzi na trzezwo wchodzenie :P ale jak obczaisz wchodzenie to masz żółtego + szmal + niebieskiego w 2 minuty 40 sec może nawet mniej.

                wiadmo, że DZ bardziej opłacalna. chyba że ktoś spuści manto, albo padniesz przypadkiem i ktoś sobie przytuli przedmioty po tobie. no i ja nie farmie hardcorowo. w przerywnikach na akademii alt-tab coś poczytać/obejrzeć. a pauzy w DZ nie ma :P

              23. emperorkaligula

                @aihS

                pękł rajd! dopiero dziś się zebraliśmy na poważnie, prawie 3 godziny prób i zaskoczyło :)

                taktyka: cały czas bronić się na platformie po prawej. po podłożeniu drugiego czy tam trzeciego ładunku wiać w podziemia i ostrożnie wybijać. ostatni ładunek jak poleci to 3x ulti obronne i po misji. 1 by dobiec do działka i wyłączyć, 2 by podłożyć, 3 by uciec w podziemia i czekać aż wybuchnie boss.

                poleciały 2 cześci gównianego setu elektryka… miałbym 4 z przepisami za phoenixy, ale nie będę grał tym syfem :P

                teraz planujemy raz dziennie robić rajd.

                ps: dark zona i lvl32 to banał do rushowania w biegu w porównaniu do tego co jest chwilami na rajdzie :P

              24. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Panie jak nie chcesz psuć sobie zabawy to nie czytaj.

                Spoiler! Pokaż

                Ostatnio pobiegałem po DZ06 i jest dużo łatwiej niż się spodziewałem, a nie używam nawet żadnej broni powyżej 163.

              25. aihS Autor tekstu Webmajster

                @emperorkaligula

                Ambitne nadal dają tylko HE 163? Bo powoli mam już sprzęt na solowanie, ale nie wiem czy jest sens szczerze mówiąc. Z drugiej strony hardy są już dla mnie tak żałośnie proste, że mogę czytać książkę jednocześnie. Mogliby dodać jeden poziom nad hardem z mobami 31 czyli DZ03-04 i może jakieś bardziej losowe spawny chociaż wtedy będzie płacz, że gra tworzy scenariusze nie do przejścia ;)

                Przez te glitche całe Dark Zone jest niegrywalne więc chyba jednak skłaniałbym się ku wprowadzeniu PvE wersji DZ z podkręconymi mobami i mniejszym dropem. Może być nawet bez gwarantowanych HE z bossów bo nie o loot mi chodzi, a o samą rozgrywkę bo lubię sobie po prostu postrzelać. Mogą też tam wrzucić AI Rogue agentów na 34 lvlu ;)

              26. emperorkaligula

                @aihS

                ambitne nie wiem co dają szczerze mówiąc. robie dla phoenixów i matsów, tygodniowego questa. to samo trudne.

                DZ tez tylko dla matsów, daily questa i ranka (obecnie 49 i ciut, reszta ekipy ~55) – o dziwo ciągle ciężko o rogali w DZ05-06. solo nie poszalejesz bo tam raczej innych solo do gankowania sie spotkasz. grupki rogali raz na ruski rok. a cheatera tylko jednego od releasu widzieliśmy.

Powrót do artykułu