Poszły konie po betonie – oceny Wiedźmina 3

Nitek dnia 12 maja, 2015 o 16:04    146 

Wiesiek3 (2)

Co za tym idzie, linki i rzekome oceny, wee.

1

Będę uaktualniał, ale jakbyście na coś wpadli, dajcie w komciach do pieca. No i zwróćcie uwagę na skriny.

Dodaj komentarz



146 myśli nt. „Poszły konie po betonie – oceny Wiedźmina 3

    1. aihS Webmajster

      @Klucznik

      Wydaje się, że to wyważone recenzje, ale rzut okiem na minusy każe zastanowić się czy to przypadkiem nie 8,5 w skali do 15. Serio nie pojmuję jak oni te minusy przekuwają w tak wysokie noty. Również recenzja Kosmana na Polygamii wydaje się sugerować coś w okolicach 7/10. Polskie media chyba o dziwo są bardziej krytyczne i nie „odleciały” wraz z marketingowcami. Ciekawa sprawa.

        1. aihS Webmajster

          @PeteScorpio

          Jak na PS4 są problemy techniczne to na zazwyczaj przeciwstawianym mu (niesłusznie, ale niech będzie) sprzęcie klasy i3/8gb/960 też będą – cudów nie ma. Kuriozalnie wersja Xbox One z dynamiczną rozdziałką 900/1080p mogłaby się lepiej spisać, ale internet by wybuchł. Gdybać sobie można, ale mnie bardziej martwi powtarzająca się opinia o „nudnej walce”.

        1. PeteScorpio

          @aryman222

          Człowieku jakie plucie?! Recenzje wytykają dwa główne błędy/niedociągnięcia z czego tych technicznych zapewnie nie można przeskoczyć przy tak rozległej grze (zwłaszcza na konsolach), choć Redzi mogliby się bardziej postarać. Kwestia systemu walki to już świadomy wybór devów i trzeba z tym handlować. Mogli pójść drogą Batmana/Mordoru poszli drogą Assasyna. Jednym się spodoba innym nie (tak jak większości recenzentów). Reszta tak ważna w grach RPG jak : kreacja świata, questy, historia, bohaterowie, klimat, miejscówki są wyśmienite i wychwalane przez wszystkich. Na prawdę recenzje, które dziś wyszły są rzetelne na tyle na ile można w dzisiejszych czasach mówić o rzetelności w branżuni, więc chill out.

      1. Kirq

        @aihS

        Istotnie, jednak połowa minusów brzmi jak typowe sprawy na kosnoli.

        „- uciążliwe spadki płynności animacji;
        - ekrany ładowania;
        - beznadziejnie zrealizowane ograniczenia świata;”

        Ciekaw jestem recenzji na PC. A właściwie, to nie jestem ciekaw, bo grę i taqk już kupiłem ;)

        1. aihS Webmajster

          @Kirq

          Ja prawie kupiłem, ale teraz mam pewne opory.

          Nawet jeżeli są to typowe bolączki konsol to pozwól, że odbiję piłeczkę – skoro CDPR nie potrafił utrzymać stałej animacji na jednym (o X1 w sumie nic nie da się powiedzieć tym bardziej, że dynamiczna zmiana rozdziałki może złagodzić objaw) z dwóch zamkniętych systemów, i to mocniejszym w sumie, to jak poradzi sobie na platformie o nieskończenie dużej ilości możliwych konfiguracji? To po prostu źle świadczy i źle wróży a koniec końców i tak nie ma większego znaczenia dla potencjalnie 100 godzinnej gry. Jak chrupnie w paru scenach to gra do kosza? :)

          Co do ekranów ładowania to trudno cokolwiek powiedzieć bo może zależeć zarówno od sprzętu jak i implementacji (Wiedźmin 1, pamiętamy [*] ;) ). Natomiast „beznadziejnie zrealizowane ograniczenia świata” jak mniemam odnosi się do tego, że świat gry nie jest jedną wielką mapą, a zbiorem kilku dużych i wygląda to identycznie na wszystkich platformach. Dla mnie to nie minus.

              1. PeteScorpio

                @aihS

                Moje stanowisko jest bliższe temu z ppe.pl : „Mówiąc bardziej ogólnikowo siła Dzikiego Gonu tkwi tam, gdzie kuleje Inkwizycja i odwrotnie. Gra Bioware’u ma przepiękne otoczenie i fenomenalna grafikę ze średnio wyglądającymi bohaterami, a produkcja CDP RED może pochwalić się doskonałymi modelami postaci i bardzo naturalnie rozplanowanym ale jednocześnie średnim jakościowo światem.” Trafnie napisane :)

              2. Klucznik

                @aihS

                Panie, ale nawet pośrednio nie imputuj „walki o sprawiedliwość dziejową”, ok? :) Ja tam się tylko głośno dziwię ludziom, że są mało konsekwentni w swoich gustach. Tak po prostu. Oceny mało mnie obchodzą, bo na temacie cRPG znam się najlepiej na świecie i tutaj nie potrzeba mi cudzego zdania. ;)

          1. PeteScorpio

            @aihS

            Jak chrupnie to chrupnie, oby się gra nie wyłożyła jak w Unity. Podobno i tak miasta są nieco wyludnione, czyżby asekuracja?! Przecież latające konie zostały odnotowane, strach pomyśleć co może wyjść na PieCkach ;) Niestety bez recenzji z PC spekulacje będą się tylko mnożyć. Swoją drogą brak dywersyfikacji sprzętowej jest zastanawiający. Czy ktoś jeszcze pamięta, że Dziki Gon pokazano światu na konferencji Microsoftu, wiec chyba jakiś deal został zawiązany. Od tego czasu CDP Red zachowuje się tak jakby wersji na Xbox One nie było, a pewnie hajs leci = deal życia ;)

    1. PeteScorpio

      @Epipodiusz

      GOL donosi: „Dostarczona do testów konsola PlayStation 4 kompletnie nie radziła sobie z technologią używaną przez Redów, spadki płynności animacji były zauważalne gołym okiem, zwłaszcza w przypadku różnorakich fajerwerków lub podczas zjawiania się w dużym mieście.(…)Na tę chwilę działanie Wiedźmina na PlayStation 4 pozostawia sporo do życzenia, wielu z was od razu przypomni sobie przypadek Assassin’s Creed: Unity.”

      Źródło: http://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=10464&STR=6

        1. Nitek Autor tekstu De Kuń

          @fl0dA

          „Badowski: Nie da się wyprodukować gry na trzy platformy, która będzie korzystała z wszystkich wspaniałych nowinek i usprawnień unikalnych dla poszczególnych urządzeń. To jest fakt techniczny.
          Unifikacja platform istnieje – mamy jeden build, który jest dystrybuowany na każdą z nich, gra jest dokładnie taka sama, zasięgi rysowania traw są wszędzie identyczne.
          GOL: A wszystkie modele i tekstury są takie same?
          Badowski: Tak, jest tylko jedna wersja, bez tego nie bylibyśmy w stanie stworzyć gry na czas. Musielibyśmy ją rozebrać, budować i testować osobno na trzech platformach, co jest niewykonalne. Więc robimy to na jednej bazie, a potem dystrybuujemy ją na wszystkie urządzenia. (…) Reasumując, jest niewiele różnic pomiędzy PC, PlayStation 4 a Xboksem One, raczej rozwiązują pewne błędy niż zmieniają konfigurację.”
          Źródło: http://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=1132

  1. thewhitestar

    A więc są ludzie którzy naprawdę myślą iż na konsolach tej generacji można stworzyć fotorealistyczną grę… Już trochę czasu od premiery tych konsol minęło, trochę gier nań wyszło a ci dalej naiwnie myślą że te tytuły to dopiero z 20% możliwości ich bebechów wykorzystują… No ja jebie…

    A tak poza tematem – mam nadzieję że redzi myślą o jakimś remake’u jedynki, bo gameplayowo to dzisiaj ścierwo najgorszego sortu a z kolei fabularnie/questowo/dialogo mistrzostwo świata. Dlatego mu się należy dla dopełnienia opowieści, bo pewnie większa część graczy zachodnich nigdy tej siermięgi nie ukończy – po pierwsze dlatego że siermięga, po drugie dlatego że tylko na PC.

  2. aryman222

    Ja rozumiem, że można danej gry nie trawić, zanim się w nią nie zagrało (ba, wtedy tym bardziej!), ale czy naprawdę w każdej notce musi być gigantyczny gif (lub cała seria) porównujący youtubeową grafikę PRZED z PO do przewijania? Jak to wygląda?!? Ile to się ładuje (zwłaszcza w telefonie)?!? Kilka ocen, GIF, kilka ocen… Hejt, hejtem, każdy ma prawo, ale nie zapominajmy o estetyce. Nitek – przekaz został zrozumiany, narracja jest jasna, nie ma potrzeby nap… tymi gifami codziennie.

  3. aryman222

    Żeby każdy mógł ocenić wiarygodność portali warto porównać to z recenzjami, jakie otrzymał pewien mocno średniawy MMORPG – Dragon Age: Inkwizycja:
    GOL – 9.5/10
    GRAM – 8.0/10

    Tyle w temacie „polskich portali nie dających się ponieść marketingowi” :)

  4. jediwolf

    Ja już dawno przestałem czytać recenzje na jakichkolwiek serwisach czy to polskich czy zagranicznych bo są o kant dupy rozbić. Jak Assasin Creed Unity na niektórych największych portalach potrafił dostać 9.5 w dniu premiery, kiedy był NIEGRYWALNY to ja serdecznie dziękuję za takie recenzje i takich recenzentów. Za tydzień wersja PC, zagram i sam ocenię :) 3/4 tych polskich pseudoportali powinno zostać zamknięte.

  5. IRIEID

    Hmm… ja nie wiem ale powiem tak czy ktoś sobie zdaje sprawę z różnicy gammy miedzy zrzutami z PC i z Konsol…?
    Oraz tym że PS4 i XONE czasami i przeważnie nie wyświetlają całego zakresu RGB 0 – 255 (tylko może do 238). Że podobny efekt o którym jojczą wszyscy i na Poli.. itp. gówienka nie żyleta tekstur, i ładnie oświetlenia może wynikać z tego. Że ta informacja zostaje obcięta przez skrócony zakres RGB.
    Ty tylko tak…

      1. IRIEID

        @aihS

        Ja jednak myślę że coś w tym jest…

        Może konsole tak, i cokolwiek znaczą te pojęcia według producenta ;) Może to obcinanie…zakresu RGB (robienie mydła z detali) jest powodowane przez soft do nagrywani/łapania zrzutów.

        Ogólnie to nie do pomyślenia żeby robić recenzje i wyciągać wnioski o grze jak nie porówna się wersji PC i Konsolowej … po pierwszym paczu. ;)

        1. aihS Webmajster

          @IRIEID

          Z perspektywy czasu to nie powinno się w ogóle dotykać żadnego Wiedźmina bez dopisku EE w tytule, ale nagle wszystkim to z głowy wyleciało ;)

          Jeżeli wierzyć temu co mówił w wywiadzie w styczniu Adam Badowski to wersja PC nie różni się specjalnie od wersji konsolowych. Jeżeli ktoś spodziewa się cudów to lepiej żeby przestał bo różnice wynikają z ustawienia suwaczków, a nie kompletnie niezależnych buildów.

          Wszyscy czepiają się tej kolorystyki zapominając zupełnie o dynamicznym systemie pogody i porach dnia. Żeby naprawdę móc zrobić porównanie trzeba by je robić o tej samej porze i w identycznych warunkach pogodowych. Trzeba też pamiętać, że wcześniejsze materiały wideo (nie te kosmiczne z 2013) były poddawane obróbce i to widać np dodana winieta czy podkręcona saturacja. Co do zaniku szczegółów tekstur to masz rację, że zakres palety ma na to wpływ, ale i tak wątpię by to była tego kwestia. Wczoraj linkowałem materiał Jessego Coxa, z PC nagrywany w Warszawie 3 tygodnie temu, na którym stwierdza, że gra wygląda lepiej niż materiały na jutubie. Gameplay z XONE znalazłem i pobrałem w wersji bez cholernej kompresji jutuba (http://www.gamersyde.com/leech_34630_1_en.html) i nie dostrzegam tu problemów wypranego z kolorów obrazu.

          EDIT proszę, zrobiłem ci porównanie kolorów z YT do MP4 z XONE (klik tu enlardż)

  6. dywyn

    Dobre oceny. Będzie dobra gra. Chętnie kupiłbym dla niej nowego pieca, ale wole kupić sobie nowe koła do roweru i „przemęczyć się” na ps4 :) Jak gra jest dobra to nie potrzebuję 60 klatek i najwyższej jakości tekstur by dobrze się bawić.
    Dobrze, że Wiedzmin 3 się udał.

      1. Geralt_Bialy_Wilk

        @Nitek

        Ja nic nie dowalam. Ja tylko wygrzebuję :P

        @down

        Jakby na to nie patrzeć, to wiedźmin, czy to książkowy oryginał czy growa kontynuacja, traktuje o szerokim spektrum różnych problemów i zagadnień. O rasizmie też. Ale robi to na swój, politycznie niepoprawny sposób. I to właśnie jest to, co jest fajne ;]

        Long story short:
        Jeszcze by tego k***a brakowało, żeby wrzucili tam kolorowych dla samego faktu wrzucania kolorowych.

        ;]

        1. slowman

          @Geralt_Bialy_Wilk

          Podejrzewam, że elfy też policzysz i sprawdzisz, czy ich populacja odpowiada rzeczywistości tamtego świata (hehe), żeby się upewnić, że żaden elf nie został dodany tylko dlatego, że ma spiczaste uszy.

          Jeśli chodzi o to, żeby trzymać się tego, co było napisane w książkach – było tam napisane coś w stylu „Na świecie nie ma żadnych czarnych”?

          Nie mówię, że brak jest dla mnie jakiś trudny do przeżycia, ale nieznośność potencjalnego braku braku jest dla mnie niezrozumiała.

          1. Revant

            @slowman

            Ale panowie, jaki brak? Przypomnę, że świat wiedźmina to nie nasza kula ziemska i nie musi mieć rasy czarnej w swojej puli. Nawet też jakby była to pacząc na klimat krain po których porusza się wiedźmak to taka jakby „europa”, a przy najszybszym transporcie jakim jest koń to raczej dużej ilości gości z południa, czyt. „afryki” to bym się nie spodziewał ;) Logic!

            1. slowman

              @Revant

              2 zdanie – zgoda. To część ukrytego założenie za moim ostatnim zdaniem w powyższym komentarzu. Reszta to to, że skoro nie musi, to może.
              3 zdanie – dlaczego „jakby Europa” na nie naszej kuli ziemskiej miałaby być jak Europa na naszej kuli ziemskiej? Jeśli chodzi o transport – słyszał o teleportach i statkach?
              Logic not found :P

              1. Revant

                @slowman

                Odpowiem tak – „może” jest szerokie i głębokie ;) a z tą Europą w świecie wiedźmińskim to chodziło mi również o klimat – jest on nieodpowiedni to powstania czarnej pigmentacji skóry :D wracając zaś do transportu – teleporty ok, ale nie przypominam sobie aby był to transport dostępny dla wszystkich, o statkach trudno dyskutować nie znając topografii całego świata. Patrząc na mapę wpisując w googlach „mapa wiedźmin” to bardziej spodziewałbym się kogoś idącego lądem niż masowej komunikacji wodnej ;)

              2. slowman

                @Revant

                Niepotrzebnie wchodzę w niektóre argumenty, bo są nieistotne dla dyskusji nad tym, że w grze mogłyby się pojawić (jakieś) czarnoskóre postacie i nie można by się do tego przyczepić, ale co mi tam. Obal wszystkie tak, żeby móc powiedzieć, że „nie może tak być, bo…”, to Ci przyznam rację.

                Brak szerokiego dostępu do teleportów – nie chodzi mi o całe wioski.
                Transport lądowy – Jedwabny Szlak, przesiedlenia w stylu Asyryjczyków (na ponad 1000 km).
                Drogi morskie – niebieskie po lewej to woda.
                Klimat – duże żółte po prawej to pustynia – może to być już równik lub jego pobliże.

              3. Revant

                @slowman

                Nie neguję, że istnieje możliwość pojawienia się czarnoskórych postaci, ale prawdopodobieństwo spotkania jest wystarczająco małe, aby można było nie brać tego pod uwagę przy tworzeniu gry. Anyway – drogi morskie – zwróć uwagę, że jest to jeden ogromny akwen i patrząc na lore wiedźmina to pewnie pełen niebezpiecznych stworów ;) bez większej ilości informacji trudno nam stwierdzić czy tak jest czy nie. Dawno książki z wiedźminem czytałem, ale nie pamiętam czy była jakaś wzmianka o jakiś żeglugach daleko na południe, a patrząc na to, że nilfgarczyki są biali to musiałoby być to jeszcze dalej. Pustynia otoczona jest zaś górami, więc nie można stwierdzić czy wina to klimatu czy położenia (np. pustynia Gobi).

              4. slowman

                @Revant

                Mogłeś od razu przyznać mi rację, że istnienie czarnoskórych w grze nie jest czymś niewłaściwym. Jeśli chodzi o prawdopodobieństwo (pomijając fakt, że nie wiem skąd masz dane do jego oszacowania) – w grze ujęci są wszyscy żyjący cesarze Nilfgaardu, więc można by powiedzieć, że są nadreprezentowani jak czarodziejki i wiedźmini ;) Taki żart: co mówi matematyk wlatujący samolotem w WTC? „To nieprawdopodobne”.

                Dla mojej argumentacji wystarczą „może”, więc dalej się nie rozwodziłem.

              5. Geralt_Bialy_Wilk

                @Revant

                No dobra, a Zerrikania? Nie przypominam sobie, żeby w książce było wymienione jak zerrikańczycy wyglądają, ale wydaje mi się, że ich wygląd był na tyle charakterystyczny, że byli rozpoznawalni. Sama kraina jest inspirowana krajami arabskimi i tak też sprawę potraktowali Redzi (kolor skóry Azara Javeda) czy scenarzyści _filmu_o_którym_wolałbym_zapomnieć_ (zerrikańskie wojowniczki prosto z solarium).

                Czarni to oni nie są, ale biali to też nie.

              1. Geralt_Bialy_Wilk

                @slowman

                Mhm. Ale wyczucie masz dobre, bo pierwsze miałem napisać o czarnoskórych, wolałem jednak uogólnić ;)

                Raczej miał to być komentarz odnośnie bulu dópy ‚muricanów, że nie ma czarnych, więc jest niepoprawne politycznie i w ogóle raistowskie.

                Mnie to po prostu irytuje. Nic ze Stanów teraz nie może wyjść (film, gra, serial, komiks, whatever), jeśli nie ma tam przynajmniej tylu kolorowych co białych. I, żebyśmy się dobrze zrozumieli, nie chodzi o sam fakt obecności owych kolorowych, tylko o to jaki jest cel umieszczania ich tam. Albo, że w ogóle jest jakiś cel umieszczania ich tam, vide „wrzućmy czarnego aktora, dlatego, że jest czarny, a nie dlatego, że jest dobrym aktorem i pasuje nam jego styl do roli”. To dopiero jest rasistowskie.

              2. slowman

                @Geralt_Bialy_Wilk

                „Nic ze Stanów teraz nie może wyjść (film, gra, serial, komiks, whatever), jeśli nie ma tam przynajmniej tylu kolorowych co białych.”
                Spojrzałem w filmweb i z pierwszych 10 filmów, które się wyświetliły, tylko „Szybcy i Wściekli 7″ była przewaga, drugi z kolei „Focus” miał 4/4 (przy patrzeniu na obsadę na pierwszym ekranie), więc trochę inwalida.

                „wrzućmy czarnego aktora, dlatego, że jest czarny, a nie dlatego, że jest dobrym aktorem i pasuje nam jego styl do roli”
                Po czym poznajesz, że tak jest? Czytasz o tym, że Daniel Radcliffe chciał zagrać w „Szybkich i Wściekłych” za darmo, ale go nie chcieli, bo był za biały? Ludzie uważają, że jakiś kretyn wybrał Afflecka na nowego Batmana, ale jak ktoś kolorowy nie pasuje do roli to to jest celowe oczywiście.

      2. aryman222

        @Nitek

        to tylko dowodzi, że świat jest pełen idiotów. ciekaw jestem czy Polygon przy każdej grze ze świata Władcy Pierścieni też narzeka, że nie ma czarnych ludzi :) nie zapominajmy tez o czerwonych i żółtych! i wszystkich mieszankach tych kolorów – brak takowych oznaczałby, że ludzie o różnych kolorach skóry w danej grze nie sypiają ze sobą = największy rasizm ever!!! :)

      1. Revant

        @aihS

        Ciekawe…byłoby ostre zaskoczenie jakby wraz z łatką z upgradem do dx12 (przypomnę, że już taką zapowiedzieli) odblokowali porzucone po drodze opcje :D podobna sytuacja jak z Pacz_Psy, tylko, że rzekome „rewolucyjne” wsparcie nowego dx mogłoby być przyjazne dla wszystkich :D

    1. aihS Webmajster

      @Yerz

      Oczywiście, że tak choć niektórzy to chyba będą płakać w trakcie ;)

      Najśmieszniejsze, że to nie jest brzydka gra. Ona jest nierówna. Są miejsca, które przy odpowiedniej pogodzie i porze dnia powodują opad szczęki (nawet na konsolach), ale niestety są również takie jak na obrazku powyżej.

      1. Geralt_Bialy_Wilk

        @aihS

        Najbardziej zaskakują mnie te teksty w stylu „Wiedźmin 2 nawet lepiej wyglądał!”, gdzie Wiedźmin 2 miał lokacje momentami wręcz klaustrofobiczne, mniejsze od jedynki, a Dziki Zgon jest zbiorem kilku naprawdę imponujących pod względem wielkości lokacji, w dodatku ponoć bardzo szczegółowo zapełnionych kontentem. Jestem w stanie zrozumieć, że nie wszędzie ten kontent będzie w 100% idealny graficznie, czy technicznie. To, na co mam nadzieję, to że teraz zespół będzie pracował nad tym, by poprawić co tylko się da.

      1. PeteScorpio

        @aihS

        Pełna zgoda, choć jakoś nie widzę Geralta jako ciężkiego woja, ale to jest urok gry – można wypróbować 3 style i wybrać najlepszy dla siebie :)

        @fl0dA
        Wszak komputerowy Wiedźmin jest inspirowany serią książkową a nie przełożeniem 1:1, sądziłem że już zdążyliśmy się z tego wyleczyć :)

        Ps: Czekam dziś na premierę tego cuda : https://www.youtube.com/watch?v=KNVOTMx9oyA Pachnie Bagińskim so much :)

Powrót do artykułu