Dla tych, co zostało jeszcze im trochę kompa po wersji podstawowej.
Mod do ściągnięcia stąd, za opisem filmiku
Spoiler! | Pokaż> |
---|---|
A gdybyście jeszcze o coś ciekawego się potknęli, dajcie znać.
Dla tych, co zostało jeszcze im trochę kompa po wersji podstawowej.
Mod do ściągnięcia stąd, za opisem filmiku
Spoiler! | Pokaż> |
---|---|
A gdybyście jeszcze o coś ciekawego się potknęli, dajcie znać.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
SweetFX podobno niewiele zabiera FPS-ów, więc każdemu pójdzie, a po screenach poza ogólnymi różnicami w kolorystyce widać, że trawa wygląda lepiej (cieniowanie), a poza tym noce nie są już tak przesadnie jasne. Jak już dojdę do ładu z błędami, to będę sprawdzał.
E: tu masa presetów do wyboru (screeny porównujące też można zobaczyć): http://sfx.thelazy.net/games/game/970/
Ten sweetfix to chyba robiony jeszcze przed paczem 1.03, bo oprócz kolorystyki dużo zmian nie widzę
@Revant
No właśnie po filmiku wnoszę że jedynie zabiera przyjemną pastelową kolorystykę na rzecz ciemnoburej nudy… ;/
@thewhitestar
Kwestia gustu. SweetFX czy też ENB do pierwszego Wiedźmina zabierały “ciemnoburą nudę” na rzecz baśniowej kolorystyki a la Trine. Jak dla mnie vanilla W3 jest nieco zbyt pomarańczowy, więc dobrze, że będę mógł to zmienić.
@lemon
“vanilla”? a może wersja podstawowa/oryginalna/niemodyfikowana/premierowa? 🙂
@dywyn
no, vanilla
@Nitek
Waniliowy to ja żel węglowodanowy jadłem. Dobre lody bym zjadł waniliowe. Konie lubią lody?
@dywyn
si, vanilla
@dywyn
Lubio.
@aihS
https://www.youtube.com/watch?v=rog8ou-ZepE
@Tasioros
A po lodach https://youtu.be/oPF2Eq34ZRw
@dywyn
Jak kupisz mu loda, to zrobi ci dżin… wideo-recenzje 😛
@MusialemToPowiedziec
Że niby Koń kręci lody na jutubach?
@aihS
Loda. Jednego per filmik.
Wolno mu wtedy złamać dietę.
@dywyn
Taki slang. W luźnych komentarzach sobie pozwalam. W artykule prasowym – nawet specjalistycznym – bym tak nie napisał. 🙂
@thewhitestar
Uzywam SweetFX (właściwie to GEM mod, ale on korzysta ze SweetFX) w Rome 2 i on chyba tak po prostu działa.
Czytałem, analizowałem i jedyne co mnie przekonuje do tego SweetFX to tylko te noce. W wersji podstawowej na prawdę przesadzili z tą “jasnością” nocy. Klucznik wspominał coś o tym, ale nie sądziłem że jest tak kiepsko, znaczy się jest ładnie ale noc niech będzie nocą 😉
@PeteScorpio
Uzywam tego – http://sfx.thelazy.net/games/preset/3696/ ciemno jak w dupie
@Twoja_Stara
Przetestuje. Thx
@PeteScorpio
Ja mam na monitorze tak skonfigurowane ustawienia, że noc naprawdę jest nocą.
Nie używam żadnych modów.
Tylko w piwnicach czasem ciemność staje się taką ciemnością, że nic nie widać.
Ale na szczęście sam monitor też ma “Black eQualizer”, czyli mikstura kot w sprzęcie (nie musze w grze używać, yaaay :PPP).
@hfn
Mam podobnie 😀 Asus i opcja Splendid z ustawieniem Night View Mode 😀 choć i tak lubię używać mikstury kot bo fajnie zrobiony efekt widzenia w ciemności ^_^
Męczę Wieśka dopiero jakieś 3 dni, gra się nieźle ale mam do Was pytanko odnośnie wrażeń.
Ustawienia grafy mam jakieś średnie, GFX 660Ti, ale ogólnie gra chodzi nieźle.
Co mnie mocno drażni momentami to nierówny poziom “doznań wizualnych”. Pewne elementy wyglądają całkiem dobrze, za to inne mocno z nimi kontrastują. Przykład: cutscenka, baron siedzi sobie za stołem, mimika niezła, zmarchy na czole jak trzeba, za nim dość byle jak wyglądająca ściana, przed nim dość mało szczegółowy stół, na stole coś co wygląda jak bitmapowy talerz.
Mocno to się kłóci ze sobą jak dla mnie i trochę zakłóca odbiór “wizualiów”.
Może z miesiąc temu przeszedłem na PC GTA V – trochę trudno te gry porównywać, ale wiele ustawień graficznych z automatu wskoczyło na ultra i tam takie dysonanse nie występowały.
Co jeszcze.
Wschody/zachody słońca może są urokliwe, ale walą żółcią/pomarańczowym po oczach aż boli.
Fajnie że Geralt wreszcie skacze, ale imho animacja wymaga dopracowania, bo wygląda to czasami kuriozalnie. Wczoraj wystrzelił z niezbyt wysokiej skarpy jak ze skoczni, co zresztą zakończyło się zgonem przy lądowaniu.
Ogólnie gra jest niezła, choć nie tak przełomowa jak się spodziewałem/jak obiecywali.
Z pozytywów – wystąpił syndrom “jeszcze jednego zlecenia”, co koło 2 w nocy bywa kłopotliwe.
A jak Wasze odczucia odnośnie grafiki?
@WarNerd_PL
Ocho, ktoś nie przeczytał ostatnich tematów o wieśku 😛 ponad 2 setki komci pod wpisem Nitka, po zdaje się ponad setkę komci pod dwoma newsami przedpremierowymi 😛 anyway, opowiem o sobie. Gram z ustawieniami ultra (wszystko max wraz z uberwłosami, tylko odległość rysowania jest zmniejszona o jeden – nie wpływa prawie na wygląd gry, a dodaje z 10 fpsów, idealna przeciwwaga dla zasobożernych uberwłosów) przy rozdziałce coś ok 2k (technika dsr). Wszystko wygląda zacnie, choć zdarzają się rzeczywiście elementy gorsze (na szczęście nie na poziomie bitmapy :P), ale jakoś nie uświadczyłem ich, że tak powiem, “na pierwszym planie”. W GTA V nie grałem, więc nie mam porównania. Wschody i zachody to sądzę, że kwestia już gustu – mi się podoba “pastelowatość”, innym zaś nie. Animacja zaś skakania to pewnie kwestia braku doświadczenia studia – nie mają na koncie ani jednej gry z taką mechaniką otwartego świata i nie skupiali się wcześniej na tym aspekcie. W Cyberpunku pewnie będzie lepiej 😉 Zgodzę się też, że gra nie jest przełomem/rewolucją, ale nie pamiętam aby tak obiecywali. Na pewno mówiono o epickim zakończeniu trylogii i największej grze studia, ale słów o rewolucji nie kojarzę. Tak czy inaczej, gra wciąga jak bagno, syndrom oczywiście dotknął i mnie, przez co żona tylko się denerwuje. W sumie się jednak cieszę z takich przymusowych przerw w graniu, bo pewnie skończyło by się to tygodniem nieprzespanych nocek i skończeniu gry zbyt wcześnie 😀
@Revant
heloł, to w sumie jakieś ~500 komci
@Nitek
Promujemy polski produkt!
@Private_dzban
Widzę właśnie. w niecalą 1h +30 komci w wąteczku
@Nitek
Temat kręci i jak widać – dzieli ludziska 😀 btw. wczoraj moja żona oglądała “Na językach”, taki program wprost z redakcji faktu z plotkami i komentarzami do wydarzeń 😀 no i wczoraj było o “witcher trzy” jak rzekła jedna z pań będących w studiu xD fajny był materiał przed dyskusją, całkiem rzetelny choć z użyciem niesławnych materiałów z przed kilku lat 😉 za to dyskusja to tragedia – jedyny facet w gronie dyskutujących pochwalił się graniem w W2, ale sprowadził “hajp” na wiedźmina do…rasizmu. Na pytanie “czym wyróżnia się wiedźmin” argumentacja szła jakoś tak – wiedźmin jest takim hiroł z hollywood, ale zarazem nie jest bo w świecie wiedźmina jest odrzutkiem. Śmiechłem. Było też coś tam o tweeterze i wysokich notach w pismach nie tylko branżowych, ale kompletnie pominięto aspekty gry :/ Wspomniano też o “niesławnym” filmie/serialu i ubolewano nad obecnym brakiem filmu o wiedźminie. Znów śmiechłem, bo niby tacy plotkarze i dziennikarze, a o Bagińskim chyba nie słyszeli :/
@Revant
W takim razie może jeszcze poeksperymentuję z ustawieniami.
Szkoda, że system walki imho nie dorasta do tego ze Shadow of Mordor. Ale nie jest tragicznie.
@WarNerd_PL
Próbuj. Na oficjalnym forum wiedźmina jest poradnik z tweakami, aby uszczypnąć tu i ówdzie fpsów 😉 systemy walki chyba aż tak bardzo się nie różnią, mnie ogólnie SoM jakoś kompletnie nie porwał. Pewnie przez moją niechęć do świata Tolkiena 😛 w wiedźminie zaś fajnie mi się tłucze. Wczoraj wpadłem do obozu z ok 10-15 renegatami. Najpierw wytłukłem część z konia, resztę mieczykiem i pięknym wybuchem beczki za pomocą igni 😀 walka z kuroliszkiem też była świetna, podobnie jak z wilkołakiem (cholerny cheater – regenerował sobie życie w połowie walki ;))
@Revant
Siekanie z konia ma przyszłość. Zasiekłem tak praktycznie bez strat własnych parunastu bandytów/piratów.
Jeśli nie lubisz SoM, spróbuj walki w Batmanie – wg mnie systemy walki w SoM/Batmanie to najlepsze tego typu systemy na PC, sporo frajdy i nie robi się kolejka kolesi chcących ci przyłożyć.
Wilkołak owszem cheatował, ale niezbyt długo.
@WarNerd_PL
Moje pierwsze podejście do jednego z wilkołaków – odbiłem się N razy. Podbiłem poziom, zrobiłem lepszy pancerz, lepszą srebrną kosę, ogarnąłem olej na przeklętych i padł w momencie 😀
@Geralt_Bialy_Wilk
Po nieudanym pierwszym podejściu nie zaszkodzi trochę wyexpić, ze 2 levele np. 🙂
@WarNerd_PL
Grałem w AA i AC, ale nie jakoś nie pasuje mi ten system w walce na miecze. Na pięści jak w Batmanie, to yeah, ale z orężem jak w SoM to średnio. W wiedźminie zaś zauważyłem, że kolejka jest jakby złudna – niby jeden idzie na wprost, ale często drugi i trzeci zachodzi od tyłu i nie dają wytchnienia 😀 za to lipnie można exploitować obszary podążania za bohaterem – stoją jak głupki na granicy i wyciąga się ich łatwo np. strzałem z kuszy. Wychodzi taki i zaraz odwraca się do powrotu przez co dostaje krytyka na plecy :/
@Revant
To jest w porządku że nie dają wytchnienia, nie powinni.
Z kuszy korzystam śladowo póki co. Choć byłaby pomocna, gdyby dało się powiedzmy gostka załatwić jednym bełtem w oko dajmy na to.
@WarNerd_PL
Kuszą można strzelać spoza zasięgu aggro przeciwników. Stoją wtedy jak kukły i łykają bełty. Tyłko łucznicy zaczynają odpowiadać. Logika przyświecająca tworzeniu SI przeciwników była co najmniej pokrętna.
@aihS
Może po prostu SI jest słaba, jak w wielu dzisiejszych grach.
Nie pograłem długo w Skyrima, ale widok strażnika ze stoickim spokojem przyjmującego na klatę płonące strzały na długo pozostanie w mej pamięci…
@aihS
Dokładnie ta jak opisywałem wyżej 😀 za to kusza przydaje się na latające potwory – bardzo pomogła mi z kuroliszkiem, a później z dobrze dobranymi bełtami również potrafi pomóc.
@Revant
Dobrze jeśli się przydaje, czytałem jakiś koment że kusza jest bezużyteczna, no ale może był przedwczesny.
@Revant
Nie, ty piszesz o czymś innym. Ja mam na myśli eliminowanie przeciwników bez odpalenia walki właściwej co prowadzi również do kolejnej bzdury w W3 czyli właśnie tego triggerowania combatu. Dopóki nie zapali się żarówka pt “bijo sie!” to nie zmieniają się keybindy co oznacza, że nie można np blokować, bo nie i tyle. Dlaczego to jest wkurzające? Ano dlatego, że łucznik aggruje się dużo wcześniej niż fajterzy nie odpalając walki właściwej. Wynik? On do mnie strzela, a ja nie mogę blokować bcuz rizons.
Generalnie jestem bardzo zafiksowany na łuczników w tej grze bo są moją zmorą. Jest tak gdyż zdecydowana większość błędów i niedoróbek działa na ich korzyść. To wszystko co opisałem powyżej dałoby się jakoś przeżyć gdyby nie fakt, że w W3 łucznicy strzelają przez skały/drzewa/mury… przez wszystko generalnie. Nie wiem na jakich poziomach trudności gracie, ale na najwyższym obrażenia z łuku bolą, a dodatkowy efekt wytrącenia z równowagi oznacza prawie pewną śmierć.
@aihS
Co do poziomu trudności to gram na jakimś niższym, i tak mnie złoili parę razy, a ogólnie czasu na granie nie ma za dużo więc sobie nie utrudniam dodatkowo.
Jeśli jest tak jak piszesz to trochę kijnia, nie doświadczyłem bo zwykle szybko dążę do zwarcia.
@aihS
Yeah, mój błąd. Zgodzę się z tym triggerowaniem walki, choć ja się nie skradam/przechadzam do obozowiska bandytów tylko szarżuje 😛 Łucznicy to też moja zmora, ale spokojnie chowam się przed nimi i nie mam “przenikających” strzał. Normalnie za drzewem się chowam i widzę jak łucznik zmienia ustawienie aby mnie dziabnąć. Choć mają naprawdę “sokole oko” to wytłumaczalne jest na najwyższym poziomie trudności 😉
@Revant
Idiotyczne jest też to, że z dystansu, a bez włączonej walki nie rzucisz petardy, ani kuszy nie odpalisz.
Bardzo użyteczne.
@Nitek
Odpalisz i rzucisz, ale tylko w trybie manualnego celowania po dłuższym przytrzymaniu R1/RB.
@aihS
Mam z tym problem.
Generalnie lepiej mi się gra bez lockowania na przeciwnikach, bo mam feeling wtedy taki jak w Batmanie czy SoM właśnie. Że żywiej reaguje na przeciwników, bloki łatwiej pochytać. Jakby CDP Red chciało ten system, ale nie od końca ogarnęli. Takie mam wrażenie.
W związku z tym z locka w ogóle nie korzystam starając się uprawiać stylówę syna nocy.
@Nitek
Ale tu nie chodzi o lock na przeciwniku, ale celowniczek po przytrzymaniu konkretnego przycisku. W dodatku używanie przedmiotów nie jest związane z lockiem – spokojnie da się to wyczuć ustawiając odpowiednio geralta, który sam lockuje sobie najbliższego lub centralnego względem kamery przeciwnika.
@Revant
tak wiem, w gąszczu tych paruset komenatrzy, przed chwilą, napisałem właśnie, że nie korzystam z locka, bo bez niego walka przypomina mi bardziej tą batmanową. czyli na plus.
@Nitek
No na plus bo łacniej możesz przejść do kolesia, który właśnie próbuje cię zdzielić siekierką od tyłu.
@Revant
Modder Durante (możecie go znać po GeDoSaTo albo DSFix 🙂 ) pokazał, że nie tylko FPSy się liczą, jesli chodzi o granie “silky smooth”.
http://www.pcgamer.com/durantes-witcher-3-analysis-the-alchemy-of-smoothness/
Ja u siebie ciut obniżyłem ustawienia pożerające FPSy, użyłem zalecanych przez niego ustawień i programu do ograniczania klatek i gram na 40fps constant. Płynność świetna, gra się dużo lepiej, niz na 35-50fps, głównie ze względu na charakterystykę walki. Nie ma nic gorszego, niż wkręcić się w tempo bicia combosów, kiedy timing zaburza Ci FPS drop, ale rozjedżanie między klatkami.
@Geralt_Bialy_Wilk
Ja gram w przedziale 50-60 klatek i działa bardzo płynnie. Czasami zatnie np. przy wczytywaniu się cutscenki, ale pewnie to wina dysku twardego – SDD potrzebne od zaraz 🙁 może coś nie zauważam, ale po przesiadce z tragicznie gorszego sprzętu to i tak porównania nie mam 😀
@Revant
System walki z Psów Mordoru ukoił by mą duszę. Co z tego, że głupi i prosty jeżeli daje frajdę. Jakkolwiek W3 znakomitą grą jest to przez ten &*@#$^^ combat nie mogę w niego grać. Ciekawe czy grę da się w ogóle ukończyć bez korzystania z umiejętności blokowania strzał bo szczerze wątpię, a w grze, która niby zachęca do eksperymentów z buildem taka emfaza na jedną umiejętność jest ogromnym błędem.
@aihS
Gdyby się tylko dawało atakować z rozbiegu, tak jak robią to przeciwnicy. Ale nie. Sprintujesz, trza wyhamować, postać 1,5sekundy i dopiero można działać 😉
@aihS
Combat nie jest rewelacyjny, no ale widziałem chyba gorsze (W2).
Blokujesz strzały, powiadasz?
Ja się zwykle turlam do kusznika/łucznika i wykańczam go na początku. Nie będzie mi tchórzliwie strzałami w siekaniu właściwym przeszkadzał!
@WarNerd_PL
Ja podobnie. Mam niby wykupioną umiejętność, ale nie korzystam. Szybki sprint do łucznika, przeturlanie się pod strzałą i ciach.
@Revant
Jasne, najpierw trza wyrwać chwasta co do prawdziwej męskiej rąbaniny nie dorósł!
Swoją drogą, przydałby się jakiś system “chirurgicznych uderzeń”, w sensie że wybieramy (trochę jak w Falloucie) miejsce trafienia, na przykład jakąś tętniczkę lub strategiczne ścięgno 🙂
@WarNerd_PL
Czyli Turling Simulajtor 2015, nie dziękuję.
@aihS
No niestety, rolling is back (przynajmniej mnie jakoś odruchowo wchodzi, bo łatwiej spację wcisnąć niż alt), ale jeśli nie chcesz się utytłać to trudno, blokuj strzały i melduj, jak Ci idzie 🙂
@WarNerd_PL
A ja w końcu ogarnąłem uniki – przestawiłem sobie klawisz z alt na prawy przycisk myszy, parowanie podpiąłem pod dodatkowy jej klawisz z boku, turlanie pozostało zaś pod spacją. Gra się o wiele przyjemniej 😀
@Revant
Chytrutkie!
Jak tak dalej pójdzie podepnę pada!
W Mortalu się sprawdza.
@Revant
Jak się później okazuje uniki nie na wszystkich się nadają. Nie chcę spoilować, ale są całkowicie zwykli przeciwnicy, którzy śmieją się z wiedźmińskich uników więc turlanie jedyną opcją o ile nie zatniesz się na liściu leżącym na ziemi albo jakiejś zajęczej norce bo tyle wystarczy.
@aihS
No czyli: my się nie wstydzimy dobrych wzorów z W2 🙂
@aihS
no i dobrze 😀 trzeba kombinować, a nie spamować “alt” 😛 ja ogólnie mam już przyjętą inne technikę na różne rodzaje przeciwników – tych z halabardą to tylko na jeden/dwa strzały i odturlanie się jak najszybsze, tych z tarczami to unik w stronę od której trzymają oręż lub na ich tyły, a później atak, tych z łukami to jak wyżej opisane, itd. Potworki i zwierzaki to też inna historia (pierwsze walki z niedźwiedziami to najczęściej próba zblokowania ich na drzewach, a później dźganie w kuper :D) Ogólnie świetnie mi się walczy ^_^
@Revant
Walka nie jest zła choć osobiście spodziewałem się czegoś więcej, czegoś bardziej złożonego, w końcu Geralt majstrem miecza był – inna sprawa, jak to miałoby wyglądać w praktyce, niech się Redzi martwią 🙂
Mimo różnych niedociągnięć gry – wydanej kasy nie żałuję. Też mi wydatek zresztą.
@aihS
Nie blokuje, nie turlam sie, unikam. Podbiegam i zmuszam łucznikow/kusznikow do wyjecia broni bialej. Gram na Krew, pot i łzy.
@Yerz
Tak, czasami tak się da i tyle dokładnie można na ten temat powiedzieć.
@aihS
A ogólnie to Aksji rządzi!
@WarNerd_PL
SoM miał tan genialny system walki, że olewałem fabułę i filmiki, byle tylko szybciej móc wrócić do rąbania.
@creep
Genialny jak genialny, ale przyjemny w obsłudze i taki “soczysty”, walka z 50+ plus orków i łby fruwały 🙂
@WarNerd_PL
WIesiek z tym systemem walki – 12/10
@Nitek
Ech rozmarzyłem się…
Prawie jak symulator F-4G z pełną awioniką 🙂
@creep
Ja tam walki z SOMa kompletnie, ale to kompletnie tutaj bym nie chciał. To był super przyjemny ale jednak samograj. Można było kontrować i przeskakiwać nad przeciwnikami w nieskończoność walcząc z kilkudziesięcioma wrogami naraz… Wiedźmin jednak musi się po męsku namęczyć, unikać, kombinować, wyciągać pojedynczo… to mi o wiele bardziej pasuje do gry tego typu. Choć do ideału trochę brakuje.
PS. z tego co widzę jestem w mniejszości ale ja bardzo lubiłem walkę z W2. Ponoć na padzie się kiepsko grało z powodu dziwnego doboru przeciwników ‘pod celownik’ przez co Geralt potrafił jak debil zrobić susa wprost w środek grupy wrogów, ale PC Master Race gra na klawie + mysz, i tam takiego problemu nie ma.
@WarNerd_PL
animacja [skoku] wymaga dopracowania, bo wygląda to czasami kuriozalnie
Pokaż mi grę, w której podskakiwanie nie wygląda kuriozalnie. 🙂
@lemon
W W3 wygląda kuriozalniej 🙂
No dobra, ale to w końcu nie Frogger.
Liczyłem i liczę na to, że fabuła i grywalność zrekompensują wszelkie potknięcia teksturowo-animacyjne.
@WarNerd_PL
No ja też mam 660Ti. I nie narzekam. Ale, przypominam, ze względu na wadę wzroku nie jestem obiektywny :> I do tego bohater mojej pierwszej ulubionej gry komputerowej wyglądał jak te piksele z mojego avatara więc co ja się znam na grafice 🙂
@brum75
Też nie narzekam, kupiłem tę kartę w jakiejś cichej wersji, ledwo się zmieściła do obudowy. Ale chodzi cichutko i nie grzeje za bardzo.
Wada wadą ale chyba można w okularach grać? 🙂
A jako zapewne koneser gier doceniasz postęp, jaki się w grafice dokonał od czasu Asteroids? 🙂
@WarNerd_PL
Nie, no jasne, gram w okularach. Bez okularów to bym nie wiedział czy patrzę na monitor czy na drzwi. Ale wiesz, okulary są obowiązkowo brudne więc co za różnica 😉
co do postępu to owszem, zauważam, zauważam ale…
Ponoć spytali niedawno chińskich historyków z Uniwersytetu w Pekinie o wpływ rewolucji francuskiej na późniejsze losy Europy i ci odpowiedzieli że jeszcze za wcześnie na takie oceny 😀
Na obrazku tytułowym Geralt bije Indianina.
@lemon
Nightwolf? 🙂
to se zainstalowaliście?
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/29/?
@Nitek
Nie 🙂
Zamiast ekstremalnej pogody wolałbym usunięcie ekstremalnie płaskiego listowia 🙂
Ale za info dzięki!
IMHO strasznie biednie te błyskawice wyglądają w W3.
W GTA V to chyba fajniej zrobili.
@Nitek
Chyba zainstaluje, bo nadal nie miałem ani jednej burzy 🙁 tylko deszczyk, ale bez piorunów 🙁
@Revant
No tak, też tylko miałem, jestem obecnie na drugiej mapie i trochę płakać mi się chce, jak mapę oglądam.
I gdzieś tam przed premierą widziałem, że “inspirowali się pogodą z Driveclub” a jeśli tak było to na bazie obecnych doświadczeń stwierdzam, że to musiał być DC przed patchem, kiedy pogody w ogóle nie miał.
strasznie lipnie to na ps4 wygląda.
@Nitek
nope, ale ja juz chyba wszystkie warunki pogodowe dostepne w Velen widzialem. 60h nabite zobowiazuje 😛
To co mnie najbardziej wkurza to pływanie w ciasnych miejscach. No idzie pada pogryźć.
@Yerz
Ja przegryzam kable od myszki i klawiatury. Tragedia z tym jest momentami.
@Geralt_Bialy_Wilk
Serio aż tak źle z tym jest?
Ludzie na forach narzekają na sterowanie, ale przełączanie lewym Ctrl między chodem a biegiem generalnie działa.
@WarNerd_PL
i aktywatory przedmiotów pod odpowiednim kątem. jak źle popatrzysz to ni cholery nie otworzysz skrzynki czy cokolwiek :s
kara boska, zwłaszcza przy pływaniu.
@Nitek
No zauważyłem to parę razy, ale na szczęście niezbyt często miałem z tym problem – zdaje się, że w paru innych grach było gorzej. Może na konsolach ten problem jest bardziej dokuczliwy.
@WarNerd_PL
Nie tyle “na konsolach” co na padzie.
@aihS
No i wychodzą moje antykonsolowe uprzedzenia 🙂
Ale przy Wiedźmaku to uprzedzenia (antyelfie czy inne) chyba są zrozumiałe.
@WarNerd_PL
Ale to nie jest mankament pada tylko słabość W3.
@aihS
Może i tak, jednakowoż ta słabość jest bardziej widoczna przy graniu na padzie.
Whatever.
@WarNerd_PL
Podczas pływania? Nie testowałem… Ogólnie mnie się dobrze gra na m+k, tylko pływanie precyzyjne boli oraz autotargetowanie (bez lockowania Z), którego albo nie opanowałem, albo zaznacza jak chce.
@Geralt_Bialy_Wilk
Zaznacza jak chce.
łata 1.4 już na pecetach. podobno naprawili
swoją drogą BF4 doatnie nową łatę, gdzie nie mogło zabraknąć poparwek netcode , nadal go robią
@Nitek
łata 1.04, gdyby ktoś szukał, bo google inaczej podają pacza do jedyneczki 😉 anyway, polepszają tekstury dla high i ultra – może nie będzie więcej wspomnianych wyżej bitmapowych talerzy?
@Revant
Myslisz że razem z paroma bugami usuną talerze?
@WarNerd_PL
Dunno 😛 za to zauwazylem fajny feature – uberwlosy geralta mokna. Normalnie oklapuja po wplywem wilgoci. Nice 😀 nie wiem czy to pacz, ale fajny szczegol. Za to cos nie bajglo i spadla mi wydajnosc :-/ no i wciaz nie moge wybrac czy chce sharp tekstury czy fajny delikatny bloom.
Im dłużej gram tym więcej popierdółkowych ale jednak niedoróbek widzę.
– automatyczne chowanie broni i związane z tym różne bindowanie przycisków w trakcie i poza walką.
– jebane respawny przeciwników! Taka sytuacja: wytłukłem stado ghuli i zapisałem grę, potem gdzieś umarłem, wczytałem… i jestem niemal w centrum stada ghuli… Inna sytuacja: zwiedzam siakiś grobowiec, zabijam pojedynczo upiory po każdym trupie zapisując, w końcu ginę, wczytuję… i stado upiorów znowu żyje…
– znikanie lootu z ziemi po wczytaniu gry
– ogólna ‘konsoloza’ sterowania. Że jak wejdę w mapę to potem muszę 120 razy nacisnąć esc żeby wyjść z poszczególnych menusów. Że jak jestem u kowala to dostępne u niego opcje (kowalstwo/sklep/naprawa itp.) zamiast w wygodnych zakładkach są… w kropkach które można zmieniać pojedynczo w prawo albo w lewo (typowe rozwiązanie pod pada i jego triggery, tam się to sprawdza… ale ja mam myszkę do ciula! I powinienem mieć zakładki w które mogę kliknąć, a nie przesuwać ekrany pojedynczo jak konsole pizant)
– pomijanie cutscenek. A w zasadzie brak takiej opcji… Można wprawdzie pomijać pojedyncze kwestie dialogowe, ale nawet tutaj potrzebujemy aż dwóch naciśnięć spacji, więc jeśli utkniemy na jakimś zadaniu i wczytując będziemy zmuszeni oglądać po raz enty cutscenkę to od napieprzania w spacje można sobie krzywdę zrobić!
– ta cała pseudofizyka włosów od Nvidii – działa tragicznie. To jest jedno wielkie gówno a nie fizyka. Przykładowo Dżenifer zasuwa na koniu pełnym galopem a jej trwała tylko delikatnie drga. Obok pędzi Geralt u którego pęd powietrza ułożył włosy CAŁKOWICIE poziomo i te ani drgną! Geralt stoi w zamkniętym pomieszczeniu – włosy i tak falują jak na wietrze. itd. itp. I to coś, co nigdy obok ‘fizyki’ nie stało aż tyle karty żre?
– sztuczna inteligencja, głównie ludzkich przeciwników. Ci np. nie dostali umiejętności schodzenia/wchodzenia po drabinie (co można skrzętnie wykorzystać ;)), mają dziwne strefy aggro – które poniekąd rozumiem. To normalne że nie będą gonić po całej mapie jakiegoś tam białowłosego tylko odpuszczą i wrócą do siebie gdy ten się oddali. Ale z drugiej strony często prowadzi to do absurdalnych scen kiedy wychodzę ‘ze strefy aggro’, oni się obracają a ja natychmiast podskakuje i dźgam w plecy, albo pruję z kuszy aż do porzygu a oni 3 metry ode mnie stoją i tylko grożą rękoma…
-itd, itp. ewidentnie ‘edycja rozszerzona’ będzie znowu potrzebna. Choć nie zmienia to faktu że dalej to ZAJEBISTA gra! I wolę takie niedorobione produkcję od dorobionego erpega od BioWare.
@thewhitestar
Apropostka mapy, wciśnij M żeby wejść i M żeby wyjść – choć ja też odruchowo próbuję wyjść Esc.
Ja miałem inne jaja z sejwem. Ginąłem w starciu z gargulcem gdzieś w jaskini. Po paru próbach dałem se spokój (2 w nocy itp.).
Wczoraj wczytuję grę – gargulca ani śladu, dalej jestem w jaskini, ale chyba w innym miejscu trochę. Trudno. Grać się dało więc przeszedłem dalej.
jestem pod wrażeniem tempa pracy redów. 2 patche w tydzień ? oby tak dalej.
@emperorkaligula
Jest co naprawiać 😀
@aihS
dlatego oby tak dalej, mam już teraz czas na wiesia, ale niech go dopieszczają. dobrze, że nie zacząłem bo bym pewnie nie mógł się powstrzymać 😉
@emperorkaligula
Ja właśnie przedwczoraj przerwałem. Konsolowy “pacz jeden” jeszcze nie wylądował, a jest szansa, że naprawiają tam jedną z wielu irytujących mnie rzeczy. Nigdy nie wiadomo 😉 Przerzuciłem się na W2 na x360 – najlepszy sposób by poczuć spory postęp w samej grze jak i przyrost mocy w nekstdżenach 😀
@emperorkaligula
Nie bój nie bój, będą jako płatne DLC 🙂