Nominacje do 19 odsłony DICE Awards

lemon dnia 14 stycznia, 2016 o 16:15    19 

dice awards

Pośmiejmy się.

18 lutego w Las Vegas przyznane zostaną nagrody Akademii Sztuk i Nauk Interaktywnych (Academy of Interactive Arts & Sciences; co to w ogóle są „nauki interaktywne”?). Wyboru dokonuje szacowne grono „ekspertów z branży”, a nie fanboje Fallouta 4, więc niby można liczyć na to, że będzie to miało jakąś wartość, ale spójrzmy na nominacje i porzućmy wszelką nadzieję.

Game of the Year

  • Bloodborne
  • Fallout 4
  • Ori and the Blind Forest
  • Rise of the Tomb Raider
  • The Witcher 3: Wild Hunt

Outstanding Achievement in Game Direction

  • Fallout 4
  • Life is Strange
  • Rise of the Tomb Raider
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • Undertale

Adventure Game of the Year

  • Batman: Arkham Knight
  • Life is Strange
  • METAL GEAR SOLID V: The Phantom Pain
  • Ori and the Blind Forest
  • Rise of the Tomb Raider

Action Game of the Year

  • Destiny: The Taken King
  • Helldivers
  • Just Cause 3
  • Star Wars Battlefront
  • Splatoon

Mobile Game of the Year

  • Dominations
  • Fallout Shelter
  • Lara Croft GO
  • PAC-MAN 256
  • The Room Three

DICE Sprite Award*

  • Her Story
  • Galak-Z
  • Kerbal Space Program
  • Rocket League
  • Undertale

Outstanding Achievement in Animation

  • Assassin’s Creed Syndicate
  • Batman: Arkham Knight
  • Ori and the Blind Forest
  • Rise of the Tomb Raider
  • The Order: 1886

Outstanding Achievement in Art Direction

  • Lara Croft GO
  • Ori and the Blind Forest
  • Rise of the Tomb Raider
  • The Order: 1886
  • Star Wars Battlefront

Outstanding Achievement in Character

  • Assassin’s Creed Syndicate — Evie Frye
  • Her Story — Hannah Smith
  • Life is Strange — Max
  • Rise of the Tomb Raider — Lara Croft
  • The Witcher 3: Wild Hunt — Geralt of Rivia

Outstanding Achievement in Original Music Composition

  • Batman: Arkham Knight
  • Everybody’s Gone To The Rapture
  • Ori and the Blind Forest
  • Starcraft II: Legacy Of The Void
  • The Witcher 3: Wild Hunt

Outstanding Achievement in Sound Design

  • Destiny: The Taken King
  • Ori and the Blind Forest
  • Rise of the Tomb Raider
  • Star Wars Battlefront
  • The Order: 1886

Outstanding Achievement in Story

  • Fallout 4
  • Her Story
  • Tales from the Borderlands: A Telltale Game Series
  • Rise of the Tomb Raider
  • The Witcher 3: Wild Hunt

Outstanding Technical Achievement

  • Just Cause 3
  • Rise of the Tomb Raider
  • Star Wars Battlefront
  • The Order: 1886
  • The Witcher 3: Wild Hunt

Family Game of the Year

  • Guitar Hero Live
  • Lego Dimensions
  • Rock Band 4
  • Super Mario Maker
  • Tearaway Unfolded

Fighting Game of the Year

  • Mortal Kombat X
  • Dead or Alive 5 Last Round
  • Rising Thunder

Racing Game of the Year

  • Forza Motorsport 6
  • Need for Speed
  • Project CARS

Role-Playing/Massively Multiplayer Game of the Year

  • Bloodborne
  • Fallout 4
  • Pillars of Eternity
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • Undertale

Sports Game of the Year

  • FIFA 2016
  • Madden NFL 2016
  • MLB 15 The Show
  • NBA 2K16
  • Rocket League

Strategy/Simulation Game of the Year

  • Cities: Skylines
  • Fallout Shelter
  • Grey Goo
  • Heroes of the Storm
  • Kerbal Space Program

Handheld Game of the Year

  • Earth Defense Force 2: Invaders from Planet Space
  • Helldivers
  • Pokemon: Super Mystery Dungeon
  • Yo-Kai Watch

Outstanding Achievement in Online Gameplay

  • Destiny: The Taken King
  • Halo 5: Guardians
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft
  • Rocket League
  • Splatoon

Outstanding Achievement in Game Design

  • Fallout 4
  • Her Story
  • Lara Croft GO
  • Massive Chalice
  • The Witcher 3: Wild Hunt

Poza tym Satoru Iwata otrzyma pośmiertną nagrodę za całokształt twórczości, a Hideo Kojima wyląduje w Hali Sław, obok m.in. Gabena.

Podaję za Polygonem, bo stosowna strona AIAS coś nie chce się otworzyć.

*Sprite Award ma trochę dłuższe objaśnienie: „The DICE Sprite Award is our effort to celebrate the big ideas and artistic risks that encompass experiences unique to our art form that aren’t necessarily born of AAA resources”.

Dodaj komentarz



19 myśli nt. „Nominacje do 19 odsłony DICE Awards

  1. aryman222

    Fallout 4 to nic! Jak widzę Fallout Shelter nominowany, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Po kilku tytułach gry roku na telefony dla tego badziewia sprawdziłem co to takiego i straciłem wiarę w ludzkość, a przynajmniej tę część grającą na telefonach/tabletach. Tak durnego kilkadła jeszcze na telefonie nie miałem…

      1. aihS Webmajster

        @furry

        Według tej „pani” natura też chyba jest seksistowska bo przecież przedłużenie jakiegokolwiek gatunku polega na zapłodnieniu jak największej liczby samic. Sama również jest produktem ubocznym seksistowskich praktyk, ale chyba jeszcze tego nie odkryła. Widać feministokm jeszcze nie opadł haj empcjonalny po uzyskaniu praw wyborczych. Ciekawe ile dziesięcioleci to jeszcze potrwa.

  2. lemon Autor tekstu

    Odrobina komentarza: skoro w kategorii przygodówek rywalizują skradanki, nawalanki i platformówka, to już chyba tam szacowne grono zapomniało, czym jest przygodówka. Może zabrakło miejsca w kategorii gier akcji i trzeba było część przenieść? :)
    Kategoria od animacji powinna się raczej nazywać „gra AAA wykorzystująca mo-cap” (czyli prawie każda). Nie wiem, o co tu chodzi.
    Art Direction – co takiego szczególnego jest w obranym kierunku artystycznym nominowanych gier (poza Ori i Larą GO)?
    Story – Fallout 4. :) Nie wiem jak z nowym TR, ale z tego co czytałem, nie ma o czym gadać. aihS?
    MMO i cRPG w jednej kategorii? Przynajmniej żadnych MMO nie nominowali. Symulacje ze strategiami też połączyli. Niedługo pewnie gry akcji z przygodówkami… oh, wait.

    1. Goblin_Wizard

      @lemon

      MMO i cRPG w jednej kategorii?

      To samo pomyślałem. Przecież to na starcie skreśla gry MMO nie tylko z pierwszej piątki nominacji, ale pewnie i z pierwszej dwudziestki. One powinny mieć oddzielną kategorię bo to zupełnie inne gry.

      No i powinni dodać jeszcze kategorię przeglądarkowe/fleszówki.

        1. Goblin_Wizard

          @aihS

          Wszytko co ma powtarzalne questy i konieczność grania online w grupie – won do osobnej kategorii! Dodałbym jeszcze grind jako wyznacznik MMOwatości, ale to występuje też w niektórych tytułach singlowych więc tak średnio pasuje. Nie chodzi mi o to, że MMO to zło bo sam gram i grałem w kilka, ale odbiór takich gier (przynajmniej u mnie) jest zupełnie inny niż typowych gier singlowych bez „always online”.

  3. PeteScorpio

    Straszna historia! Może poczekajmy na wyniki, bo jeśli „eksperci” wybiorą racjonalnie to wszystko będzie się zgadzać a śmiech autora odbije się pustym echem. To są tylko nominacje, a podejrzewam że chyba aż taki prestiż za nimi nie idzie by irytować się i rozdzierać szaty.

    Trochę z innej, lecz podobnej beczki: mnie zadziwiła oskarowa nominacja dla Mad Maxa w kategorii Film Roku, serio?!

  4. MusialemToPowiedziec

    „Destiny: The Taken King” jako gra akcji roku. Ale czy to nie było DLC – duże bo duże, ale DLC?

    Takim myśleniem, RPG roku 2016 będzie Krew i Wino, a w 2017 o tytuł strzelanki roku będą się bić „rózowe m4a4 do CoDa” oraz „niebieskie ak47 do CSa”.

Powrót do artykułu