Duchowy następca DoomRL na kickstarterze

powazny_sam dnia 17 listopada, 2016 o 12:51    13 

jh_kickstarter_EI8OGxZ

Mowa oczywiście o „Jupiter Hell” autorstwa naszego rodaka, Kornela Kisielewicza.
Nie wiadomo czy bez „Doomowej” otoczki rozgrywka będzie równie miodna, jak w kultowym już rogaliku, mimo że autor zapowiada przeniesienie dotychczasowych mechanik do nowej gry. Jednak biorąc pod uwagę ilość godzin jakie spędziłem w DoomRL, mam podstawy by wierzyć, że będzie dobrze.

Dla nieznających tematu wyjaśniam: DoomRL to gra z gatunku „rogue-like” (jak Nethack, ADOM) – turowy dungeon crawler, losowe poziomy, permadeath, loot itd. Początkowo dostępna była jedynie wersja ASCII, ale obecnie można wybrać pomiędzy wersją tekstową a graficzną. Grę wyróżnia to, że jest bardziej przystępna niż jej hardcorowi kuzyni, głównie za sprawą mniej skomplikowanego zarządzania ekwipunkiem, stosunkowo niewielkich poziomów czy możliwości wyboru poziomu trudności. Na drodze spotykamy potwory i przedmioty znane z serii gier Doom ale występują również liczne nawiązania do innych pozycji (nie tylko growych). Kto nie grał, polecam, gra jest dostępna za darmo (z wiadomych względów) na https://doom.chaosforge.org/.

Nowa odsłona będzie już produktem komercyjnym, stąd porzucenie tematyki chronionej licencją. Pozytywnym jest fakt, że już w 1 dzień udało się zebrać 1/3 potrzebnej kwoty (60 tys funtów). Early access planowany jest na końcówkę przyszłego roku.

Kampania na kickstarterze: tutaj

Dodaj komentarz



13 myśli nt. „Duchowy następca DoomRL na kickstarterze

  1. Goblin_Wizard

    W swoim czasie skończyłem wersje ASCII, ale za to samo z dobrą graficzką też się nie obrażę.

    EDIT
    W sumie to wygląda tak, że i Space Hulka można by tam łatwo zrobić albo Obcego. Jeśli gra będzie przyjazna modowaniu to ktoś to na 100% zrobi.

  2. furry

    Nie chcę nic mówić, ale nie znam się, to powiem. Wizualnie przypomina mi crapowe Shadowgrounds Survivor, czy rzeczy na silniku Unreal typu Bombshell.

    W sensie bez tej doomowej otoczki będzie strzelanina tpp, jakich wiele. Może to po prostu nie moje porno.

      1. furry

        @powazny_sam

        Nie wiem za bardzo, jak ma to wyglądać, nie wyobrażam sobie przeniesienia 1:1 ascii-lochów w izometryczne 3-D. Jak ma np. wyglądać sterowanie? Przeniesienie ruchu z 2D, tzn. naciśnięcie strzałki/wsad = ruch o jedno pole? Będzie dziwnie. I jeszcze z animacjami… A komu potrzebne?

        Kurczę, nie wiem czy potrafię wyjaśnić, o co mi chodzi. :-(

          1. furry

            @powazny_sam

            No ale zwykle w RPG czy grach taktycznych wygląda to tak, że:
            - robisz ruch o x pól LUB wykonujesz jakąś akcję.
            - przeciwnik wykonuje ruch o x pól LUB wykonuje akcję
            - robisz ruch o x pól…

            W grach RL wygląda to inaczej:
            - robisz tuch na jedno pole
            - robisz ruch na jedno pole
            - robisz ruch na jedno pole* …
            - spotykasz przeciwnika, który robi ruch o jedno pole
            - robisz ruch o jedno pole ALBO akcję
            - przeciwnik robi ruch o jedno pole ALBO akcję
            - robisz ruch o jedno pole…

            *) Jeśli nie ma przeciwnika w zasięgu wzroku, można pewnie kliknąć myszą w miejsce, gdzie chcesz pójść, ale walka chyba musi wyglądać 1-1-1-… ? Chyba że czegoś nie doczytałem, ale najnowsza wersja DoomRL tak wygląda.

            1. powazny_sam Autor tekstu

              @furry

              Trochę się nam zrobiła dyskusja jak o wyższości szachów w 2D nad 3D (czy odwrotnie). :)
              Czy będzie lepiej nie wiadomo, nie chcę się absolutnie o to sprzeczać, po prostu mam ogromny sentyment do tego rogalika i bardzo chciałbym żeby chłopakom wyszło coś fajnego.

        1. Goblin_Wizard

          @furry

          Ale co tu jest do zrozumienia jak tam tylko grafika się zmienia? Nadal poruszasz się w ośmiu kierunkach, przy każdym kliknięciu o jedno pole. Nie ma tam swobodnego ruchu. Rzut zmienia się z top-down na izometryczny – tu też nie widzę wielkiej rewolucji. Zresztą wejdź sobie na stronę gry na KS i sam zobacz jak to wygląda. Trochę sztywno (co było do przewidzenia), ale zupełnie znośnie.

Powrót do artykułu