EU IV – Dev Diaries

maladict dnia 26 października, 2012 o 9:48    4 

21b5e729f134b63ab65dbce08097f32c_XL

Garść nowości jakie pojawią się w czwartej części Europy Universalis ogłaszane w kolejnych dziennikach (tygodnikach) devów.

Dynamiczne eventy historyczne – jak wiecie powrócą historyczne eventy. Nie będzie to jednak tak jak w EUII gdzie event wyskakiwał w określonym czasie i warunkował sposób grania (np. grając Polską dopieszczało się Litwę, bo w 1569 następowała Unia Lubelska i Litwa stawała się częścią Rzeczypospolitej Obojga Narodów). W czwartej części eventy będą się działy w określonym przedziale czasowym po spełnieniu odpowiednich warunków. Dla przykładu: wojna Dwóch Róż w Anglii wydarzy się gdzieś w XV wieku gdy władca umrze bez dziedzica.

Królowie, technologie, doradcy – trzy zdolności władcy (administracja, dyplomacja, wojna) zostają z niewielką zmianą – będą zawierać się w przedziale 0-6 zamiast 3-9. Zdolności te nie będą dawać bezpośredniego bonusu, zamiast tego będziemy je zbierać jako punkty, które to punkty z kolei możemy wydawać na akcje. Wszelakie, poczynając od stawiania budynków czy utrzymywanie dowódców (niewielki koszt), zwiększenie Stabilności czy zmniejszenie inflacji (średni koszt) lub poznanie nowej technologii lub Idei (wysoki koszt). Dla przykładu posiadanie generała kosztować ma 1 punkt miesięcznie, nowy budynek ok. 5 punktów a nowa technologia ok. 400. Doradcy będą kosztować więcej, będzie można mieć tylko jednego doradcę powiązanego z daną zdolnością. oprócz ekstra punktów będą mieli jakiś bonus. Będzie mniej rodzajów doradców.

Idee – wybór idei będzie mniej zależeć od poziomu technologii. Zamiast tego będzie szesnaście grup (każda po siedem idei) z których będziemy mogli wybrać maksymalnie osiem i następnie w ramach grupy adaptować idee jedna po drugiej by na koniec uzyskać ekstra bonus. Dodatkowo pojawią się Idee Narodowe specyficzne dla danego państwa (ale tylko dla co większych państw). Te będą za darmo, a po zaadaptowaniu wszystkich otrzymuje się specjalny bonus Narodowe Dążenia.

Wiara i religia – protestantyzm już nie będzie dawać dodatkowego kolonisty. Reformacja nadal ulepszy handel a religie muzułmańskie zwiększą szansę na posiadanie dziedzica. Katolicy wciąż będą walczyć o władzę nad kurią biskupią (choć teraz będzie można przekupywać tylko kandydatów). Prawosławni będą mieli Władzę Patriarchy – zwiększającą siłę ludzką i obniżającą ryzyko buntu. Szyici i sunnici będą musieli balansować Wiarę na skali -100 – +100. Wysoka Wiara oznacza wysokie morale wojsk, wyższą obronę i niższe ryzyko buntu. Niska daje więcej pieniędzy i tańsze technologie. Dodatkowo zostanie ujawniony bonus Jedności Religijnej – im więcej prowincji wyznaje religię państwową tym niższe ryzyko buntu i wyższy przychód z podatków.

 

To na razie tyle, jak się tylko coś nowego uzbiera to wrzucę w zgrabnym pakieciku.

I powiem wam, że im dłużej to czytam, to tym bardziej jestem przekonany, że EUIV będzie moją pierwszą grą kupioną na premierze. A może nawet preorder…

 

Więcej przeczytasz: {„examplelinkURL_item”

Dodaj komentarz



4 myśli nt. „EU IV – Dev Diaries

Powrót do artykułu