Clang, gra od… Neala Stephensona!

k0d dnia 14 czerwca, 2012 o 12:46    0 

Chcesz zrobić nowatorską grę? Masz zabójczy pomysł, który zrewolucjonizuje elektroniczną rozrywkę? Co robisz? Walisz na Kickstartera! Kasa, popularność, dziwki! Tak! Nie…

 

 

Pies z kulawym nosem nie zapragnie oddać grama uryny na twój szczytny cel.

Brakuje ci haczyka. Jakiego?

Nazwiska.

 

Neal Stephenson

Neal Stephenson z pewnością może się takim pochwalić. Jego książki tłumaczy się na wiele języków i wydaje na całym świecie. Jest z pewnością jedną z najjaśniejszych gwiazd młodego pokolenia pisarzy science-fiction. I jak się okazuje, jego zamiłowania nie kończą się na „mieczach świetlnych”. Raczej zaczynają… na dobrych starych stalowych półtorakach, szablach, katanach itd. itp.

CLANG to gra, którą chce stworzyć pisarz. Zauważa on słusznie, że we współczesnych produkcjach brakuje realistycznego oddania walki mieczem. I ma tutaj na myśli prawdziwie realistyczną walkę z oddaniem postaw, odpowiednich ciosów, całej fizyki, a przede wszystkim z wykorzystaniem odpowiedniego kontrolera pozwalającego na swobodne operowanie stalowym narzędziem zagłady.

Całość ma polegać na umożliwieniu pojedynków dwóm graczom w udostępnionym środowisku, na arenie. Podejście Stephensona jest drobiazgowe i zamierza przeznaczyć uzyskane pieniądze na wynajęcie profesjonalistów, którzy poprowadzą odpowiednie sesje motion capture, tak aby gracz otrzymał później swobodę bliską rzeczywistości. Do walki będą używane dostępne obecnie kontrolery ruchowe, ale czas (opóźnienie) reakcji i odwzorowanie ruchów na ekranie monitora/telewizora mają osiągnąć niespotykany dotąd poziom (widać to już w filmie poniżej).

 

Czy taki projekt ma szansę na realizację? Z pewnością tak. Czy osiągnie rynkowy sukces? Z pewnością nie. Może za to z powodzeniem wyznaczyć nowe standardy rozgrywki i zaszczepić je w przyszłych, bardziej komercyjnych produkcjach. I choćby dlatego właśnie warto kibicować projektowi Neala Stephensona.

IDŹ do KICKSTARTERA – CLANG

Dodaj komentarz